  • 11. Data: 2004-08-29 21:17:09
    Temat: Re: Obrona przed niesluszna windykacja
    Od: Adam Dwojnowski <a...@w...pl>

    kam wrote:

    > Raczej nie pójdzie. Nie ta firma. Zresztą po otrzymaniu nakazu masz 14
    > dni na wniesienie sprzeciwu.

    Sprzeciwu do sadu? I co wtedy? Jakies
    postepowanie przed sadem?

    Adam D.

  • 12. Data: 2004-08-29 21:26:21
    Od: Adam Dwojnowski <a...@w...pl>

    kam wrote:
    > Adam Dwojnowski wrote:
    >
    > Po wnisieniu takiego pozwu sąd zazwyczaj wydaje "nakaz zapłaty w
    > postępowaniu upominawczym", który doręczany jest pozwanemu. Ten ma 14
    > dni na wniesienie sprzeciwu od tego nakazu (na odpowiednim formularzu).
    > Jeśli to zrobi - sprawa rozpoznawana jest na rozprawie.

    A to spoko. Czyli jak przeciwnik nie
    zmieknie, to bedzie rozprawa :-)

    Adam D.

  • 13. Data: 2004-08-29 21:30:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A co do tego przestępstwa. Kogo chciałbys karać? Bo wprowadzenie tu
    > umyślnego przestępstwa w sytuacji gdy wierzycielem i przekazującym jest
    > zazwyczaj osoba prawna to takie sobie rozwiązanie.

    Ale ktoś w imieniu tej firmy zgłoszenie podpisuje przecież. Podobnie jak
    moja propozycja ucieczki w kierunku 190 kk. No przecież tę groźbę kieruje
    również firma. W razie, gdy rozwiązania techniczne w firmie wykluczają
    możliwość ustalenia winnego, to mamy dwie możliwości:

    - odpowiada osoba prowadząca działalność gospodarczą, albo prezes zarządu
    (za kierownictwo);
    - odpowiada firma na podstawie Ust. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych
    za czyny zabronione pod groźbą kary. (art. 16.5 - traktując zgłoszenie jako
    dokument, bądź też czyniąc stosowną nowelę w opisanej ustawie i dodając
    odpowiedzialność, po umieszczeniu jej w ustawie właściwej jako przestępstwa.

  • 14. Data: 2004-08-29 21:32:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Dwojnowski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale zaraz, o jakim sprzeciwie mowa? Czyje
    > pismo/postanowienie mialbym ewentualnie
    > oprotestowac?

    Zagalopowałem się, bo wydawało mi się, ze te biura informacji gospodarczej
    rejestrują prawomocne wyroki. Tak było w projekcie ustawy na jakimś tam
    etapie. na co dzień z tym nie narabiam, więc uznałem, ze przed rejestracją
    goście muszą ten tytuł otrzymać.

  • 15. Data: 2004-08-29 21:59:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A to spoko. Czyli jak przeciwnik nie
    > zmieknie, to bedzie rozprawa :-)

    Tak powinno być. Ale jak kam zauważył, do tego biura informacji gospodarczej
    można Cię zarejestrować bez tego. Tak więc jeśli dostał byś pismo z
    pogróżkami pismem poleconym, to złóż zawiadomienie o groźbach karalnych, bo
    to początek procedury wpisania Cię tam. Tak, to raczej możesz siedzieć
    spokojnie, ale również możesz takie zawiadomienie złożyć.