  • 61. Data: 2010-12-04 13:46:13
    Temat: Re: Obowiązkowe OC - problem
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:idbic7$fng$13@inews.gazeta.pl...

    > KPC
    > 664
    > Jeżeli złożono oświadczenie o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem
    > inwentarza, a inwentarz nie był przedtem sporządzony, sąd wyda
    > postanowienie o sporządzeniu spisu inwentarza.

    Faktycznie. Kurcze w ciągu ostatnich 15 lat zawsze przyjmuję w ten sposób
    spadki (ze trzys ztuki mi sie zdarzyły) i żaden sąd takiego postanowienia
    nie wydał. Nie ma gdzieś furtki, no bo nie chce mi sie wierzyć, by trzy
    różne sądy nie znały prawa.

  • 62. Data: 2010-12-04 13:46:51
    Temat: Re: Obowi?zkowe OC - problem
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnifihsa.9bg.samotnik@localhost.localdomain..
    .

    > Jeśli mowa jest w liczbie pojedynczej, to można to odnosić do każdej
    > umowy
    > z osobna. Nigdzie nie jest powiedziane, która jest nadrzędna i
    > obowiązkowa,
    > a która dodatkowa i nieobowiązkowa.

    Obowiązkowa jest jedna. Otwartym zagadnieniem pozostaje, która z tych
    dwóch.

  • 63. Data: 2010-12-04 15:21:40
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-04 14:46, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > postanowienia nie wydał. Nie ma gdzieś furtki, no bo nie chce mi sie
    > wierzyć, by trzy różne sądy nie znały prawa.

    A ja właśnie pierwszy tak postanowiłem przyjąć i działa jak w KC. :(

    --
    spp

  • 64. Data: 2010-12-04 22:51:26
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Przejdą na tej samej zasadzie.

    No, ale w tym przepisie jest mowa o tym, który zawarł a ten drugi który
    sprzedał trzeciemu umowy nie musiał zawrzeć.

  • 65. Data: 2010-12-05 00:36:20
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/4/2010 7:46 AM, Robert Tomasik wrote:
    > Nie ma gdzieś furtki, no bo nie chce mi sie wierzyć, by trzy różne sądy
    > nie znały prawa.

    sądy są bardziej niedouczone niż ci się wydaje.

  • 66. Data: 2010-12-05 12:00:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > sądy są bardziej niedouczone niż ci się wydaje.

    Ja to wiem akurat bardzo dobrze :-)