  • 1. Data: 2008-12-02 17:34:25
    Temat: Obowiązek utrzymania dróg gminnych
    Od: jQ <j...@s...pl>

    Może mi ktoś podpowiedzieć, jaka ustawa nakłada na gminę obowiązek
    utrzymania w należytym stanie technicznym dróg gminnych. Chodzi mi
    konkretnie o ustawę, jaką realizuje komórka w Urzędzie Gminy jaką jest
    Wydział Utrzymania Dróg. Dla uściślenia - nie chodzi mi o inwestycje w
    drogi gminne i ich rozwój, a utrzymanie już istniejącej infrastruktury

    Pozdrawiam
    jQ

  • 2. Data: 2008-12-02 17:47:00
    Temat: Re: Obowiązek utrzymania dróg gminnych
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    jQ <j...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > Wydział Utrzymania Dróg. Dla uściślenia - nie chodzi mi o inwestycje w
    > drogi gminne i ich rozwój, a utrzymanie już istniejącej infrastruktury

    Ustawa o drogach publicznych.

    kuba

  • 3. Data: 2008-12-02 18:03:30
    Od: jQ <j...@s...pl>

    Dnia wtorek, 2 grudnia 2008 18:47, człowiek imieniem kuba
    <j...@g...pl> zamieścił wiadomość
    <gh3sak$mcr$1@inews.gazeta.pl> o treści:

    > Ustawa o drogach publicznych.
    Dzięki.
    Konkretnie chodzi mi o przypadek mojej ulicy. Jest to ulica Poniatowskiego w
    Piasecznie koło Warszawy - droga gruntowa, znajdująca się blisko centrum
    jednego z najbogatszych w Polsce miast powiatowych. Gdy wprowadzałem się
    tam, gmina twierdziła, że droga do 2008 roku zostanie przebudowana,
    najprawdopodobniej wyasfaltowana. Co więcej, odrzucili ofertę developera
    partycypowania w kosztach wykonania tymczasowego dojazdu, bo "za chwilę
    zaczynamy przebudowę". Obecnie mówi się o budowie ulicy latach 2008 - 2010,
    a nawet, jak wynika z ostatniego pisma, jakie dostaliśmy od gminy, mają być
    to lata 2009 - 2011. Z rozmów z mieszkańcami ulicy wiem, że inwestycja ta
    jest odwlekana w ten sposób już wiele lat. Tymczasem gmina w żaden sposób
    nie dba o przynajmniej tymczasowe zapewnienie przejezdności tej drogi.
    Jakiś czas temu firma, która stawiała mój blok, utwardziła na swój koszt
    drogę tłuczniem. Niedawno firma wodociągowa, przekładając instalacje, drogę
    zniszczyła - gmina nie poczuwa się do naprawienia jej. Co więcej, ponieważ
    obok mojego bloku ma być stawiany kolejny, gmina stwierdziła, że nie będzie
    wykonywać odcinka ulicy przy moim bloku, bo "pojazdy z budowy mogłyby ją
    zniszczyć". Kiedy będzie stawiany ten blok - nie wiadomo, bo developer,
    który miał go stawiać, wstrzymał inwestycję. Ale gmina woli czekać, niż
    zrobić cokolwiek, by mieszkańcy ulicy do tego czasu nie tonęli w błocie.
    Powiedzcie mi, gdzie mogę złożyć skargę na władze gminy, że nie realizują
    obowiązków wynikających z ustawy o drogach publicznych - ulica ta jest
    bowiem w całości drogą gminną. Do prokuratury?