  • 21. Data: 2008-02-22 12:48:13
    Temat: Re: OSZUSTWA LOTTO
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 22 Feb 2008 13:25:06 +0100, Przemek Komorniczak/Agencja Filmowa
    NEXT LEVEL napisał(a):

    > pierwsze ku temu zadnym logicznych przeslanek, a po drugie zakreslania
    > dokonuje algorytm wykorzystujacy zapewne funkcje "randomize timer" (lub
    > cos podobnego)... a on nie wiem jakie liczby byly w poprzednim losowaniu

    Wie, wie - to zmyślna bestyja jest ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 22. Data: 2008-02-22 12:49:33
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "JareC" <b...@m...com> napisał
    > Sprawdzalem to juz w kilku kolekturach, kilku losowaniach ...
    > komu to mozna zglosic!?!?

    To nie jest dowód. To jest błąd statystyczny, który bierzesz jak regułę
    pewnie.
    Ale ciekawa sprawa. Bo nie znamy algorytmu generowania liczb
    "pseudolosowych".
    Tyle, że trzeba by rzetelnie sprawdzić kilkaset kuponów conajmniej i zobczyć
    jak duża (istotna) byłaby różnica.
    Nawet, gdyby algorytm miał korzystać z danych historycznych to przy
    założeniu uczciwości losowania, nie ma to znaczenia, prawdopodobieństwo w
    każdy losowaniu jest takie samo.

  • 23. Data: 2008-02-22 13:03:10
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Szymon" <_news_@_mabateus_._pl_WITHOUT_> napisał w wiadomości

    > Aha, bo te piłeczki pamiętają co wypadło ostatnio i starają się żeby
    > teraz takie same liczby nie wypadły?

    akurat w przypadku dzisiejszego zawansowania grafiki komputerowej, to sobie
    losowania na "zywo" mozesz ustawiac jak chcesz :)

  • 24. Data: 2008-02-22 13:07:11
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "JareC" <b...@m...com> napisał w wiadomości

    > No ok... moze i zdarzenia niezalezne... Moze i LOTTO ma to gdzies, ile wyplaci
    > kasy na wygrane...

    gdzies nie ma, bo to zawsze kasa, ale wartosc nieodebranych nagrod rocznie siega
    kilkudziesieciu milionow, chyba cos okolo 50, takze spokojnie, zarabiaja chocby
    na tym

  • 25. Data: 2008-02-22 14:20:38
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Aha, bo te piłeczki pamiętają co wypadło ostatnio i starają się żeby
    > teraz takie same liczby nie wypadły?

    Wiesz... każda piłeczka chce mieć swoje 5 minut ;-)))

  • 26. Data: 2008-02-22 14:32:10
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 22 Lut, 10:21, Matt <m...@g...com> wrote:

    > Wylosowanie takich samych liczb *jakie już zostały wylosowane* ma
    > takie same szanse jak wylosowanie każdej innej kombinacji. Nie masz
    > czym się martwić.

    Prawdopodobienstwo wylosowania 2 razy pod rzad takich samych liczb
    jest takie samo jak wylosowanie takiej kombinacji raz???

  • 27. Data: 2008-02-22 14:34:34
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 22 Lut, 10:31, Szymon <_news_@_mabateus_._pl_WITHOUT_> wrote:

    > Aha, bo te piłeczki pamiętają co wypadło ostatnio i starają się żeby
    > teraz takie same liczby nie wypadły?

    Moneta tez nie pamieta. Wiec wyrzuc 10 razy pod rzad orzelka.
    Powodzenia!

  • 28. Data: 2008-02-22 14:36:23
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 22 Lut, 11:43, Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org> wrote:

    > Zbierz sobie wyniki wszystkich dotychczasowych losowań, wybierz kombinację,
    > która jeszcze nigdy nie wystąpiła albo występowała najrzadziej i zostaniesz
    > milionerem!

    Znaczy ma stawiac na najgorsze kombinacje? To zes wymyslil!

  • 29. Data: 2008-02-22 14:42:37
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "KRZYZAK" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    > Prawdopodobienstwo wylosowania 2 razy pod rzad takich samych liczb
    > jest takie samo jak wylosowanie takiej kombinacji raz???

    to zalezy jak podchodzisz do tematu ;)

  • 30. Data: 2008-02-22 14:54:55
    Od: "Przemek Komorniczak/Agencja Filmowa NEXT LEVEL" <p...@n...com.pl>

    "KRZYZAK" <k...@g...com> wrote in message
    d.googlegroups.com...

    >Prawdopodobienstwo wylosowania 2 razy pod rzad takich samych liczb
    >jest takie samo jak wylosowanie takiej kombinacji raz???

    Kolega raczy mylic pojecia... nie chodzi o iloczyn zdarzen tylko o dwa
    zdarzenia niezalezne! :-) Prawdopodobienstwo wylosowania jakiejkolwiek
    kombinacji 6ciu liczb z 49ciu jest za kazdym razem takie samo niezaleznie od
    tego czy kiedykolwiek juz dana kombinacje wylosowano... :-)

    Troche matematyki:
    Pierwsza liczbe mozna wylosowac na 49 sposobow (1/49)
    Druga liczbe mozna wylosowac na 48 sposobów (1/48)
    Trzecia liczbe mozna wylosowac na 47 sposobów (1/47)
    Czwarta liczbe mozna wylosowac na 46 sposobów (1/46)
    Piata liczbe mozna wylosowac na 45 sposobów (1/45)
    Szosta liczbe mozna wylosowac na 44 sposoby (1/44)

    W kolejnym losowaniu sytuacja jest taka sama... bo znow na poczatku
    wszystkie liczby sa w maszynie losujacej... :-)

    Na tym polega "niezaleznosc zdarzen"...

    Natomiast druga sytuacja, o ktorej kolega mowi (nie tylko w tym poscie ale i
    w innym) to tzw iloczyn zdarzen ktory tlumaczy dlaczego tak trudno wygrac w
    totka :-) Majac wybraną konkretna kombinacje (np. te ktora skresliles na
    kuponie) sytacja wyglada tak...
    Pierwsza liczba musi byc wylosowana na jeden z szesciu sposobow
    Druga liczba musi byc wylosowana na jeden z pieciu sposobow
    Trzecia liczba musi byc wylosowana na jeden z czterech sposobow
    Czwarta liczba musi byc wylosowana na jeden z trzech sposobow
    Piata liczba musi byc wylosowana na jeden z dwoch sposobow
    Szosta liczba musi byc wylosowana na jeden sposob

    I kluczowe jest tu slowko "MUSI", a nie "MOZNA"...

    Pozdrawiam!
    ---
    PrzemeK