  • 31. Data: 2008-02-22 15:21:49
    Temat: Re: OSZUSTWA LOTTO
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 22 Lut, 15:32, KRZYZAK <k...@g...com> wrote:

    > Prawdopodobienstwo wylosowania 2 razy pod rzad takich samych liczb
    > jest takie samo jak wylosowanie takiej kombinacji raz???

    To zależy.

    W sytuacji:

    Liczenie prawdopodobieństwa
    Losowanie 1
    Losowanie 2

    Szansa na takie same wyniki jest rzeczywiście równa (szansa na wynik)
    * (szansa na wynik). Jeśli dla przykładu rzucasz dwa razy kostką, to
    szansa na dwie jedynki wynosi 1/6 * 1/6 = 1/36

    Ale w sytuacji
    Losowanie 1
    Liczenie prawdopodobieństwa
    Losowanie 2

    Szansa na takie same wyniki jest równa (szansa na wynik). Jeśli za
    pierwszym rzutem już wyrzuciłeś jedynkę, to za drugim szansa na
    jedynkę wynosi 1/6.

    --
    Regards
    Matt

  • 32. Data: 2008-02-22 15:40:40
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 22 Lut, 16:40, Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org> wrote:

    > No idąc jego tokiem rozumowania to tak ma stawiać.
    >
    > Nie wiem co masz na myśli mówiąc o najgorszych kombinacjach w sytuacji gdy
    > wszystkie kombinacje są tak samo prawdopodobne.

    No jak to co? Te piłeczki które nie wypadały są silniejsze i lepiej
    się bronią przed wyciągnięciem ;)

    --
    Regards
    Matt

  • 33. Data: 2008-02-22 15:40:53
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule KRZYZAK napisał(a):

> [...]

    Nie wiem co masz na myśli mówiąc o najgorszych kombinacjach w sytuacji gdy
    wszystkie kombinacje są tak samo prawdopodobne.

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 34. Data: 2008-02-22 15:43:46
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 22 Lut, 16:40, Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org> wrote:

    > Nie wiem co masz na myśli mówiąc o najgorszych kombinacjach w sytuacji gdy
    > wszystkie kombinacje są tak samo prawdopodobne.

    Jak jednakowo prawdopodobne, kiedy jedne wypadaja czesciej, a inne
    wcale?
    Moze powiesz, ze wylosowanie 1,2,3,4,5,6 jest tak samo prawdopodobne
    jak pozostalych?

  • 35. Data: 2008-02-22 15:45:52
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 22 Lut, 16:43, KRZYZAK <k...@g...com> wrote:

    > Jak jednakowo prawdopodobne, kiedy jedne wypadaja czesciej, a inne
    > wcale?
    > Moze powiesz, ze wylosowanie 1,2,3,4,5,6 jest tak samo prawdopodobne
    > jak pozostalych?

    Oczywiście, że jest. Szansa na 1,2,3,4,5,6 jest taka sama jak na
    4,7,15,19,38,41. Tylko ludziom się wydaje, że niektóre kombinacje są
    "specjalne".

    --
    Regards
    Matt

  • 36. Data: 2008-02-22 17:19:01
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    > Jak jednakowo prawdopodobne, kiedy jedne wypadaja czesciej, a inne
    > wcale?

    Nie mieszaj w to statystyki. To inna nauka.

    > Moze powiesz, ze wylosowanie 1,2,3,4,5,6 jest tak samo prawdopodobne
    > jak pozostalych?

    Oczywiście, że tak.

    Załóżmy, że tworzymy totolotka w systemie trójkowym.

    1, 2, 10, 11, 12, 20
    1, 2, 3, 4, 5, 6

    Który zestaw piłeczek jest dla Ciebie bardziej prawdopobony?

    pozdr,
    fEnIo

  • 37. Data: 2008-02-22 17:22:32
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Bartosz Feński aka fEnIo napisał(a):

> [...]
    >
    > 1, 2, 10, 11, 12, 20
    > 1, 2, 3, 4, 5, 6
    >
    > Który zestaw piłeczek jest dla Ciebie bardziej prawdopobony?

    Ech już sam się zamotałem i trochę wyjechałem za zakres systemu trójkowego
    ;)

    Inny przykład. System siódemkowy ;)

    1, 2, 3, 4, 5, 6
    4, 5, 6, 10, 11, 12

    Co jest bardziej prawdopodobne?

    pozdr,
    fEnIo

  • 38. Data: 2008-02-22 20:13:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    KRZYZAK pisze:

    > Moneta tez nie pamieta. Wiec wyrzuc 10 razy pod rzad orzelka.
    > Powodzenia!

    Jak będziesz odpowiednio długo rzucał to ci się uda, nie bądź
    niecierpliwy ...

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 39. Data: 2008-02-23 02:19:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > Jak będziesz odpowiednio długo rzucał to ci się uda, nie bądź
    > niecierpliwy ...

    Młodzież w dzisiejszych czasach w ogóle nie ma cierpliwości ;->

  • 40. Data: 2008-02-23 06:23:12
    Od: "smiechu" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JareC" <b...@m...com> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Lotto Nas oszukuje, podczas generowania liczb chybil-trafil, bardzo czesto
    > wyznacza te, ktore byly trafione w poprzednim losowaniu. A wiadomo jakie
    > jest prawdopodobienstwo wylosowania 2 razy pod rzad tych samych liczb!

    Kolega pewnie ma na myśli teorię liczb gorących.
    Teoria ta (nie wiem czy trafna) opiera się na założeniu, że aby
    prawdopodobieństwo wylosowania danych liczb było równe, nie "powwinny"
    być one losowane zbyt często. I na odwrót: jeśli jakaś liczba dawno się w
    wynikach losowania nie pojawiała staje się "gorąca" i prawdopodobieństwo
    jej wylosowania powinno wzrosnąć (choś jak wiemy - jest takie same jak
    prawdopodobieństwo wylosowania jakiejkolwiek innej liczby z puli).
    Nie wiem czy teoria ta jest potwierdzona.
    Na miejscu kolegi kierowałbym się takimi teoriami, które mają większe
    podstawy naukowe (jest na przykład jedna, udowodniona teoretycznie,
    która mówi, że pary liczb występują częściej niż liczby położone "dalej"
    od siebie).

    Podrawiam wszystkich, zwłaszcza statystyków grających namiętnie w totka
    (tych z olsztyna zwłaszcza)

    smiechu