  • 1. Data: 2008-02-22 07:27:06
    Temat: działanosc gosp., etat a L4
    Od: "Krzysiek" <k...@g...com>

    Załóżmy taką sytuację:
    Pracuję na pełnym etacie, prowadzę do tego działalnośc (sklep internetowy).
    Idę na chorobowe (złamana noga). Czy mogę w tym czasie prowadzic dzialanosc?
    Tzn wystawiac faktury, robic zamowienia itp?

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2008-02-22 08:02:15
    Temat: Re: działanosc gosp., etat a L4
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 22 Feb 2008 08:27:06 +0100, Krzysiek napisał(a):

    > Pracuję na pełnym etacie, prowadzę do tego działalnośc (sklep internetowy).
    > Idę na chorobowe (złamana noga). Czy mogę w tym czasie prowadzic dzialanosc?
    > Tzn wystawiac faktury, robic zamowienia itp?

    Nie możesz. Nawet jeśli z działalości nie opłacasz dobrowolnych składek
    chorobowych.

  • 3. Data: 2008-02-22 08:18:48
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w
    > Nie możesz. Nawet jeśli z działalości nie opłacasz dobrowolnych składek
    > chorobowych.

    A sytuacja: ktoś pracuje w hucie na pół etatu, a na pół jako portier.
    Dostaje zwolnienie od konkretnej pracy - nie wolno mu przebywać w wysokiej
    temperaturze, czyli to co w hucie. Ma tzw."może chodzić". I co, wtedy nie
    może wykonywać lżejszej pracy?

  • 4. Data: 2008-02-22 09:01:32
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl> wrote in message

    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w
    >
    > A sytuacja: ktoś pracuje w hucie na pół etatu, a na pół jako portier.
    > Dostaje zwolnienie od konkretnej pracy

    Nie istnieje L4 od konkretnej pracy.

    A.

  • 5. Data: 2008-02-22 18:06:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jureq wrote:

> [...]

    Jeszcze pewnie przyjdzie Ci zapłacić pełne składki z działalności
    jak miałeś mało na umowie o pracę.

    > Nie możesz. Nawet jeśli z działalości nie opłacasz dobrowolnych
    > składek chorobowych.

    A jaka jest podstawa prawna takiego stanowiska?

  • 6. Data: 2008-02-22 19:39:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fpltge$pp4$1@news2.task.gda.pl Krzysiek
    <k...@g...com> pisze:

    > Pracuję na pełnym etacie, prowadzę do tego działalnośc (sklep
    > internetowy). Idę na chorobowe (złamana noga). Czy mogę w tym czasie
    > prowadzic dzialanosc? Tzn wystawiac faktury, robic zamowienia itp?
    Nie możesz. Zwolnienie oznacza niezdolność do pracy (nie jest powiedziane
    jakiej konkretnie). Zwolnienie powinno być wykorzystane wyłącznie w celu
    powrotu do zdrowia.
    Wiem, że to bzdura, bo np. kierowca będący na zwolnieniu z racji złamania
    ręki (mogący chodzić) nie nadwyręży się raczej prowadząc jednocześnie
    jednoosobowo biuro tłumaczeń czy sekstelefon.
    Ale to jest prawo, a nie logika, to są zbiory rozłączne.
    Poczytaj:
    http://www.rp.pl/artykul/76652.html

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2008-02-22 19:40:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fpm33s$kpa$1@mx1.internetia.pl Konrad
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Nie istnieje L4 od konkretnej pracy.
    Przede wszystkim w ogóle nie istnieje L4.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-02-22 19:52:50
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    cef napisał(a):

    > A jaka jest podstawa prawna takiego stanowiska?

    USTAWA

    z dnia 25 czerwca 1999 r.

    o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby
    i macierzyństwa

    art. 17

    "Ubezpieczony wykonujący w okresie orzeczonej niezdolności do pracy
    pracę zarobkową lub wykorzystujący zwolnienie od pracy w sposób
    niezgodny z celem tego zwolnienia traci prawo do zasiłku chorobowego za
    cały okres tego zwolnienia."

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 9. Data: 2008-02-22 20:52:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > pracę zarobkową lub wykorzystujący zwolnienie od pracy w sposób
    > niezgodny z celem tego zwolnienia traci prawo do zasiłku chorobowego

    To może jeszcze mam lecieć do UM i wyrejestrowywać działalność,
    skoro nie mogę jej w tym czasie prowadzić.
    W zasadzie każde ZLA z etatu dla osoby
    łączącej etat i DG powoduje złamanie tego przepisu.
    Przecież DG prowadzę w sposób ciągły.
    Jak widać przepis niezbyt przemyślany.

  • 10. Data: 2008-02-23 11:08:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Feb 2008, cef wrote:

    > To może jeszcze mam lecieć do UM i wyrejestrowywać działalność,
    > skoro nie mogę jej w tym czasie prowadzić.

    Przecież rejestracja w UM stanowi wyłącznie *upoważnienie* do prowadzenia
    DG, nie ustanawia *obowiązku* jest prowadzenia.
    Koniec końców (przed sądami) wyszło, że jeśli w przepisie istnieje jakiś
    obowiązek wynikający z "bycia przedsiębiorcom", to fakt niemożności
    prowadzenia DG tego nie zmieni (i obowiązek pozostaje), ale jeśli przepis
    uzależnia coś od "prowadzenia DG" to liczy się faktyczne prowadzenie
    (co najwyżej ubezpieczony/podatnik/przedsiębiorca ma problem dowodowy
    z wykazaniem że "nie prowadził").

    > Przecież DG prowadzę w sposób ciągły.

    Wyroki odrzucające żądania ZUS co do zapłacenia składek za okres,
    w których prowadzący DG udowodnił, że owej DG *nie prowadził*,
    dowodzą iż (zdaniem sądów) jednak jest inaczej :)

    > Jak widać przepis niezbyt przemyślany.

    IMHO - nie. Tylko za dużo niuansów :(

    pzdr, Gotfryd