  • 11. Data: 2004-02-11 15:28:05
    Temat: Re: OC rolnika ?
    Od: "Tiger" <t...@a...net.pl>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:c0btmj$pn2$1@news.lublin.pl...

    > nie, z ubezpieczenia budynkow

    co ty bredzisz, jak nie masz ZUPEŁNIE o czymś pojęcia to nie zabieraj głosu,
    sytuacja wygląda tak że jeżeli mamy doczynienia z siłą wyższą to w ogóle nie
    ma odpowiedzialności tego rolnika, a jeżeli z jego winy to właśnie z jego
    ubezpieczenia oc

    to samo ma oczywiście również zastosowanie do innych sytuacji np. latających
    drzew z terenu gospodarstwa

    pozdrawiam Tiger

  • 12. Data: 2004-02-11 17:32:49
    Od: Filip K <k...@w...pl>

    Użytkownik Tiger napisał:

> [...]
    > ma odpowiedzialności tego rolnika, a jeżeli z jego winy to właśnie z jego
    Ale zaraz zaraz, przypuscmy ze przybilem juz gotowy dach - lekka
    konstrukcja na dwa gwozdzie. I nagle ten dach poleci od zwyklego silnego
    wiatru i zniszczy cudze mienie, co w takim przypadku ?! Zdaje sie, ze to
    z mojej winy ten dach wiatr zerwal, poniewaz konstrukcja dachu, czy tez
    przymocowanie jego nie bylo w sposob prawidlowy, mam racje ?

    > to samo ma oczywiście również zastosowanie do innych sytuacji np. latających
    > drzew z terenu gospodarstwa
    TU sie zgodze, to jest sila wyzsza i np. nie z mojej winy drzewo moje
    wyrwal wiart i polecialo na mercedesa sasiada.

    Filip - gg: 11062
    @ - Przy odpowiadaniu na maila usun 1937

  • 13. Data: 2004-02-12 01:47:40
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    > Mój znajomy pracuje w zakładzie i prowadzi gospodarstwo rolne 1.1 ha [nie
    > produkuje art.rolnych na zewnątrz tylko dla swoich potrzeb]. Ostatnio dostał
    > pismo o obowiązku opłacenia OC gospodarstwa pod groźbą kary.
    > Czy to jest na pewno obowiązkowe ?

    Dołączam się do pytania.
    Bo z tego co znalazłem to diabli wiedzą. Niby jest Rozporządzenie
    Ministra Finansów z dnia 30 grudnia 1993 r. w sprawie ogólnych
    warunków obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
    rolników z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego.
    Ale jego status to: nieobowiązujący - uchylona podstawa prawna.
    Uchylenia wynikają z Ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności
    ubezpieczeniowej, która to weszła w życie 1. stycznia 2004r.
    W tej ustawie jest wspomniane coś o oc, ale żadnych konkretów
    Art. 10. pkt. 2.
    Krajowy zakład ubezpieczeń lub zagraniczny zakład ubezpieczeń
    wykonujący działalność ubezpieczeniową na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej rolników
    z tytułu posiadania gospodarstwa rolnego, staje się członkiem
    Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego z dniem zawarcia pierwszej
    umowy w tego rodzaju ubezpieczeniu.
    Żadnych innych ustaw i rozporządzeń mówiących o oc nie znam.

    W zeszłym roku rozporządzenie obowiązywało, w Gazecie Ubezpieczeniowej
    kiedyś o tym pisali.
    Nawet jakieś kary za nieposiadanie OC były - masz tu odnośnik:
    http://www.infor.pl/wskazniki/wisdok.html?R=4S04--

    A tak w ogóle to kto to przysłał? I jaką podstawę prawną podał? Jeśli
    wspomniane rozporządzenie, to niech znajomy napisze pismo, w którym
    stwierdzi, że rozporządzenie jest nieważne i prosi o inną podstawę ;-)
    Ja bym prosił o info na grupę, albo na mój e-mail co z tego wynikło.

    Jeśli możesz to napisz teraz kto to wysłał, bo to dla mnie ważne.
    Firma ubezpieczeniowa? Wójt? Jakiś inny urząd?

    pozdrawiam
    Bremse

  • 14. Data: 2004-02-12 01:52:54
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    > ubezpieczenie jest obowiązkowe i jego brak podlega karze, przy tym
    > nieistotne jest czy prowadzi się produkcje rolną czy nie, a tylko areał pow.
    > 1 ha, lub działy specjalne prod. rolnej wtedy nawet przy mniejszym areale

    Można prosić o podstawę prawną? Bo ja się nie dokopałem, a bardzo mi
    zależy na dotarciu do aktu prawnego, który to reguluje.

    pozdrawiam
    Bremse

  • 15. Data: 2004-02-13 05:07:20
    Od: "_-Stan-_" <s...@T...sos.com.pl>

    Użytkownik "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Jeśli możesz to napisz teraz kto to wysłał, bo to dla mnie ważne.
    Firma ubezpieczeniowa? Wójt? Jakiś inny urząd?

    Spytam o to znajomego i napiszę dokładnie. Ale był to bodaj druk bez nadawcy
    i podpisu [parafki] z dopisanym długopisem nazwiskiem znajomego ; oraz
    "pilne" i wykrzyknik. Wetknięte w drzwi. Dziwne to jak na powiadomienie [?]
    w tak ważnej sprawie. Chyba, że ktoś mu kawał zrobił ;}

    Stan

  • 16. Data: 2004-02-13 15:48:40
    Od: "Tiger" <t...@a...net.pl>

    Użytkownik "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał w wiadomości

    > Można prosić o podstawę prawną? Bo ja się nie dokopałem, a bardzo mi
    > zależy na dotarciu do aktu prawnego, który to reguluje.

    no jasne, jest to już słynna z powodu oc komunikacyjnego ustawa o
    ubezpieczeniach obowiązkowych z 22.05.2003 roku

    pozdrawiam Tiger

  • 17. Data: 2004-02-13 15:51:02
    Od: "Tiger" <t...@a...net.pl>

    Użytkownik "Filip K" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > wiatru i zniszczy cudze mienie, co w takim przypadku ?! Zdaje sie, ze to
    > z mojej winy ten dach wiatr zerwal, poniewaz konstrukcja dachu, czy tez
    > przymocowanie jego nie bylo w sposob prawidlowy, mam racje ?

    no właśnie po to jest oc rolnika

    pozdrawiam Tiger

  • 18. Data: 2004-02-13 18:02:39
    Od: "_-Stan-_" <s...@T...sos.com.pl>

    Poprawka do info. Na dokumencie znajomego jest pieczątka "Urząd Miejski
    **** Wydział Środowiska i Rolnictwa itd" , oraz na dole dokumentu : "
    Kontrole bedą przeprowadzać uprawnieni pracownicy Urzędu Miejskiego we
    ******, Wydział Środowiska i Rolnictwa.
    Pełny skan dokumentu tutaj:
    http://www.skynet.com.pl/~robol/skan.jpg

    Stan

  • 19. Data: 2004-02-14 00:02:14
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

> [...]
    > **** Wydział Środowiska i Rolnictwa itd" , oraz na dole dokumentu : "
    > Kontrole bedą przeprowadzać uprawnieni pracownicy Urzędu Miejskiego we

    Jak już Tiger napisał ubezpieczenie jest obowiązkowe. No ale mniejsza
    z tym czy jest czy nie jest obowiązkowe i tak niech lepiej się
    ubezpieczy, bo na znaczek na list (już nie mówiąc o ewentualnych
    karach) wyda więcej niż na to ubezpieczenie.
    Dowiedziałem się, że OC kosztuje ok. 1zł za hektar (postaram się to
    jeszcze potwierdzić), jak chcesz to mogę podesłać nazwę zakładu
    ubezpieczeń, w którym są takie stawki (jak już się na 100% upewnię).
    Aha, nie znam podstawy prawnej, ale podobno oc jest wymagane przy
    składaniu wniosku o dopłaty, zatem kolega i tak będzie musiał się
    ubezpieczyć, bo inaczej unijnej kasy nie dostanie :-)

    pozdrawiam
    Bremse

  • 20. Data: 2004-02-14 05:51:24
    Od: "_-Stan-_" <s...@T...sos.com.pl>

    Dowiedziałem się, że OC kosztuje ok. 1zł za hektar (postaram się to
    jeszcze potwierdzić), jak chcesz to mogę podesłać nazwę zakładu
    ubezpieczeń

    Z wielką chęcią .
    Stan
    www.robol.tk