  • 11. Data: 2008-10-10 12:44:08
    Temat: Re: OC / PZU sprawca pijany - co robić
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:1259.00000d21.48ef3a29@newsgate.onet.pl...

    > Mechanik jako podmiot gospodarczy ponosi ryzyko funkcjonowania w obrocie
    > gospodarczy i to on jest przysłowiowym Lepperem, który zablokował mi
    > bogu ducha winnej osobie samochód nie wydając go , argumentując że tak
    > chce wymusić na PZU pieniądze - tak raczej popatrz na to.

    Ty jako niesolidny klient nie zapłaciłeś mu za wykonaną pracę.

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 12. Data: 2008-10-10 13:14:59
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

> [...]

    > ducha
    > winnej osobie samochód nie wydając go , argumentując że tak chce wymusić

    Nie bądź śmieszny. Ty zawarłeś z warsztatem umowę na naprawę auta (nie
    wnikam czy ustnie czy pisemnie).
    Warsztat się ze swojej części wywiązał, naprawił samochód. Ty powinieneś
    zapłacić. To że się dogadaliście, że przelew pójdzie z konta PZU a nie
    Twojego prywatnego nie znaczy, że nie ponosisz odpowiedzialności za
    konieczność zapłaty. Inna sprawa, że właściciel warsztatu przetrzymuje
    bezprawnie Twój samochód. Poszukaj na p.m.s i p.s.p było o tym wielokrotnie.
    Warsztat musi wydać Ci samochód, ale ma prawo wymagać od Ciebie zapłaty za
    wykonaną usługę (np. na drodze sądowej). Ty masz prawo wymagać zwrotu
    kosztów naprawy (i nie tylko) od PZU.

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 13. Data: 2008-10-10 14:51:39
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Matt w
    rf.googlegroups.com>:

    > PZU ma obowiązek zapłacić - rozliczenia między PZU a sprawcą i
    > właścicielem poszkodowanego nie obchodzą - ważne jest tylko żeby było
    > potwierdzenie, że jest sprawca i kierował danym pojazdem.

    A możesz powiedzieć co PZU obchodzi umowa[1] poszkodowanego z
    warsztatem na naprawę samochodu?

    [1] W której zapewne stoi, że w przypadku gdy TU nie zapłaci za
    naprawę w określonym terminie to ma to zrobić zlecający naprawę

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 14. Data: 2008-10-10 20:57:06
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 10 Paź, 16:51, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:
> [...]
    >
    > [1] W której zapewne stoi, że w przypadku gdy TU nie zapłaci za
    > naprawę w określonym terminie to ma to zrobić zlecający naprawę

    TU ma obowiązek zapłacić za naprawę szkód powstałych "przez"
    ubezpieczony przez nich samochód. Konkretnie jakie to szkody (naprawa
    samochodu czy diamentowej wazy przewożonej przez poszkodowanego) to
    sprawa drugorzędna i nie o to tutaj chodzi - TU kwestionuje sam fakt
    obowiązku naprawienia szkody, twierdząc że nie wiadomo czy to oni za
    to odpowiadają (tzn. kto był sprawcą).

    Na Twoje pytanie odpowiedź brzmi: w zasadzie nic. OP może czekać na
    rozstrzygnięcie, zapłacić sam lub z AC jeśli ma i wtedy TU pieniądze
    oddaje mechanikowi, OPowi lub TU które płaciło z AC. Ważna jest kwota,
    szczegóły umowy już nie.

    --
    Regards
    Matt

  • 15. Data: 2008-10-10 22:01:40
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 10 Paź, 22:57, Matt <m...@g...com> wrote:
    > TU kwestionuje sam fakt
    > obowiązku naprawienia szkody, twierdząc że nie wiadomo czy to oni za
    > to odpowiadają (tzn. kto był sprawcą).

    ...i generalnie maja racje...
    -albo sprawca sie sam przyzna (+nie beda mieli podstaw/poszlak zeby
    twierdzic, ze ktos ich chce naciagnac)

    - albo zakonczona sprawa w sadzie z ktorej wynika kto byl sprawca...

    WS

  • 16. Data: 2008-10-10 22:08:11
    Od: NoName <n...@n...pl>

    l...@v...pl pisze:

> [...]
    > winnej osobie samochód nie wydając go , argumentując że tak chce wymusić na PZU

    Mechanik nie jest niczemu winien on chce kase za robote.

    prawda jest tak ze PZU ma w dupie ubezpieczycieli i zeby ich dymac i
    transferowac kasiore na kajmany na prywatne konta wymysla rozne bzdury
    jak z tym pijanym sprawca wypadku.

    A ze narod glupi to wierzy w te brednie.

    Idz do PZU pierdolnij w morde dyrektora korwe po komunie)i zadaj zwrotu
    kasy !

  • 17. Data: 2008-10-11 11:19:34
    Od: l...@v...pl

    OK, ale czemu tak istotne jest przyznanie się sprawcy po raz drugi ?

    Czemu nie jest wystarczającą dokumentacja Policji z miejsca zdarzenia ?

    Wyrok zapewne zapadnie skazujący, albowiem wina i okoliczności znanego sprawcy
    czynu nie budzą jakichkolwiek wątpliwości - swoją drogą przyznanie się nie jest
    matką dowodów więc kompletnie nie rozumiem PZU.

    Kwestia umowy z mechanikiem się wyjaśniła faktycznie stoi w niej napisane, że w
    przypadku odmowy wypłaty odszkodowania przez PZU płaci klient - ALE moje pytanie
    brzmi co w sytuacji, kiedy PZU jeszcze nie podjęło ostatecznej decyzji, nie
    można mówić o tym, że klient zobowiązany jest do zapłaty na podstawie tej umowy
    a mechanik nie wydaje auta, pomimo cesji na jego rzecz, przecież PZU nie
    odmówiło jeszcze wypłaty odszkodowania.

  • 18. Data: 2008-10-11 13:54:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    l...@v...pl pisze:

> [...]
    > a mechanik nie wydaje auta, pomimo cesji na jego rzecz, przecież PZU nie

    Bierzesz samochód zastępczy, a kosztami obciążasz PZU.

    Mają psi obowiązek za to zapłacić, jak powodują brak dostępności Twojego
    samochodu.

  • 19. Data: 2008-10-11 15:31:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Bierzesz samochód zastępczy, a kosztami obciążasz PZU.
    >
    > Mają psi obowiązek za to zapłacić, jak powodują brak dostępności Twojego
    > samochodu.

    Mam poważne wątpliwości ... tutaj to jednak warsztat powoduje brak
    dostępności samochodu, nie PZU.

    p. m.

  • 20. Data: 2008-10-11 16:05:39
    Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl>

    > Mam poważne wątpliwości ... tutaj to jednak warsztat powoduje brak
    > dostępności samochodu, nie PZU.

    No a co powoduje brak zapłaty za naprawę w warsztacie ??

    --
    Slawek