  • 11. Data: 2006-07-22 20:27:33
    Temat: Re: Nóż?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:44c22c1c$1@news.home.net.pl...

    > Witam czy posiadanie takiego noza jest legalne?

    Tak. Możesz sobie nosić nawet szablę. Byle wyglądała na szablę, a nie parasol.

    > Czy uzycie takiego noza w obronie wlasnej jest legalne?

    Trudno odpowiedzieć na tak postawione pytanie. W obronie własnej możesz użyć
    wszystkiego, co masz pod ręką. Użycie takiego noża jest dopuszczalne, choć nie
    wyobrażam sobie w zasadzie taktyki uszycia noża w samoobronie. Wystarczy
    spojrzeć do pierwszego z brzegu podręcznika opisującego walkę nożem, by
    przeczytać, że 90% skuteczności noża w realnej walce wynika z zaskoczenia. Nóż
    na przywołanej przez Ciebie aukcji ma moszcze kilku centymetrowe. Nie licz na
    to, że napastnik się go wystraszy. A zatem będziesz musiał uderzyć. Nożem tak
    naprawdę bije się wiele razy. Nóż ma stosunkowo niewielką siłę obalającą, czyli
    trudno jednym uderzeniem zatrzymać napastnika. Za to jedno pchnięcie może być w
    dalszej perspektywie śmiertelne. Reasumując, użycie noża do samoobrony bardzo
    często prowadzi do przekroczenia jej granic. W konsekwencji możesz zabić
    napastnika wcześniej ginąć od jego ciosów.

    O wiele lepiej moim zdaniem sprawdza się w takiej roli rozsuwana pałka wykonana
    z rurek. Tym można faktycznie kogoś przestraszyć, a nawet racjonalnie się
    obronić niekoniecznie waląc w głowę, a na przykład w łamiąc napastnikowi nogę.
    Spokojnie można go zatrzymać, a zabić niezwykle trudno.

    I już tak całkiem na marginesie. Nie wiem skąd ta cena na tej aukcji. Naprawdę
    dobry nóż można kupić w cenie poniżej 100 zł. Nawet, gdyby wystarczył zaledwie
    na kilka lat, to kilka takich noży wyjdzie o wiele taniej, niż ten jeden. Cena
    jest absurdalna. Zresztą zwróć uwagę, że tak naprawdę nie wiadomo co kupujesz.
    Na fotografii są dwa noże o zupełnie różnej charakterystyce. Jeden z gładkim
    ostrzem, drugi z frezowanym. Po fotce trudno jednoznacznie stwierdzić, ale te
    noże nie mają mechanizmów ułatwiający otwarcie ich jedną ręką, a to podstawa.

  • 12. Data: 2006-07-22 22:16:43
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Czyli generalnie lepszy paralizator:)

    --
    e-maile z innych domen
    niz pl. beda ignorwane.

  • 13. Data: 2006-07-22 23:12:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czyli generalnie lepszy paralizator:)

    Od noża? Na pewno tak. Choć nie mam specjalnego przekonania do tych wynalazków.
    Zwłaszcza do tych tańszych modeli.

  • 14. Data: 2006-07-23 11:56:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Od noża? Na pewno tak. Choć nie mam specjalnego przekonania do tych
    > wynalazków. Zwłaszcza do tych tańszych modeli.

    Fakt, słabo takie tanie działają, zwłaszcza na podpitych. Pieprz w
    spraju lepszy.

  • 15. Data: 2006-07-23 12:25:15
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Fakt, słabo takie tanie działają, zwłaszcza na podpitych. Pieprz w
    > spraju lepszy.

    oj dzialaja dzialaja, wiem bo mialem tania wersje, pstryknij sobie raz w
    noge to zobaczysz:)

    P.

    --
    prawie jak rzetelna informacja
    www.ZbigniewZiobro.pl

  • 16. Data: 2006-07-23 17:12:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl>
    napisał w wiadomości news:e9vprb$aje$3@inews.gazeta.pl...

    > oj dzialaja dzialaja, wiem bo mialem tania wersje, pstryknij sobie raz w noge
    > to zobaczysz:)

    Po pierwsze byłeś pewnie trzeźwy. po drugie nie uciekałeś przed tym urządzeniem.
    Po trzecie byłeś przygotowany na atak i przekonany, że coś się stanie.

  • 17. Data: 2006-07-23 19:46:50
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    >
    > Po pierwsze byłeś pewnie trzeźwy. po drugie nie uciekałeś przed tym
    > urządzeniem. Po trzecie byłeś przygotowany na atak i przekonany, że coś

    a po czwarte nie bylo ataku tylko sprawdzaie dzialania :)
    Nie bardzo wiem czym ma sie roznic tanszy od drozszego :)

  • 18. Data: 2006-07-23 20:59:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:ea0jn9$2rm$5@inews.gazeta.pl...

    > Nie bardzo wiem czym ma sie roznic tanszy od drozszego :)

    Przede wszystkim pewnością działania. Jak większość urządzeń służących do
    samoobrony przeważnie bardzo długo go nosisz, by być może raz użyć w realnej
    walce. Głupio, jak akurat wówczas nie zadziała albo przy wyjmowaniu przykładowo
    wypadnie bateria albo zgoła urządzenie się rozsypie (a widziałem taki model, w
    którym to było całkiem realne). Generalnie te droższe są po prostu solidniej i
    sensowniej wykonane. Poza tym te urządzenia różnią się różnymi szczegółami,
    które niejednokrotnie mają niedostrzegalne na pierwszy rzut oka, a kardynalne
    znaczenie. Umiejscowienie elektrod przykładowo. Albo w ogóle kształt.

    Poza tym moim zdaniem elektroszokery są dobrą opcją dla osób o silnej psychice.
    Moim zdaniem szoker należy użyć z zaskoczenia. Wówczas przeciw pojedynczemu
    napastnikowi może być bardzo skuteczny. Jeśli zaczniesz nim straszyć, to jego
    skuteczność spada poniżej skuteczności noża. Po prostu łatwiej go broniącemu
    odebrać czy wybić. No i może wywołać agresję, w wyniku której broniący dostanie
    po prostu czymś po głowie lub zgola zostanie zastrzelony.

  • 19. Data: 2006-07-23 22:57:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > pojedynczemu napastnikowi może być bardzo skuteczny. Jeśli zaczniesz nim
    > straszyć, to jego skuteczność spada poniżej skuteczności noża. Po prostu
    > łatwiej go broniącemu odebrać czy wybić. No i może wywołać agresję, w

    Potwierdzam :)

    > wyniku której broniący dostanie po prostu czymś po głowie lub zgola
    > zostanie zastrzelony.

    Na szczęście się uchyliłem przed wykopem, a potem miałem już w ręku
    spraj i delikwent zwiał :)

  • 20. Data: 2006-07-23 22:57:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R. wrote:

    > oj dzialaja dzialaja, wiem bo mialem tania wersje, pstryknij sobie raz w
    > noge to zobaczysz:)

    Jestem niestety abstynentem, więc na sobie jak na podpitym nie sprawdzę ;)