  • 1. Data: 2006-07-22 12:00:20
    Temat: Nauczyciel prosi o pomoc prawnika.
    Od: "esjot" <e...@w...pl>

    Witam

    Jestem nauczycielką. Właśnie skończyłam odbywanie stażu na
    nauczyciela dyplomowanego (ostatni stopień awansu zawodowego - tak
    mówi kuratorium). Staz trwał 2 lata i 9 m-cy. Prawem wymagane jest,
    aby nauczyciel był zatrudniony na minimum pół etatu (9 godzin)
    zgodnie ze swoimi kwalifikacjami. Dyrektorka "zatwierdziła" mi
    rozpoczecie stażu, dając mi 8 godzin/tydzień historii (zgodnie z
    moimi kwalifikacjami) + 1 godz./tydzień - godzina wychowawcza (chyba
    jako nauczyciel mianowany mam uprawnienia do prowadzenia godz.
    wychowawczej, prawda?) i 15 godzin biblioeki - bez kwalifikacji.
    Zatrudniona jestem na umowę o pracę na czas nieokreślony w pełnym
    wymiarze godzin.
    Przez okres tego stażu podejmowałam szereg licznych nowych wyzwań
    kosztem własnej rodziny, łącznie z 2 letnimi studiami podyplomowymi
    (na koszt własny - nie jest to dla mojej rodziny bez znaczenia).
    Moja dokumentacja ze stażu "poszła" do Kuratorium i tu sie zaczeły
    problemy co do owych 9 godzin zgodnych z kwalifikacjami. Sprawa jest
    jeszcze nie rozstrzygnięta.
    Problem w tym, czy te 8 godz. hustorii i 1 godz. wychowawcza =
    spełnienie warunku prawnego, który mówi, że nauczyciel musi być
    zattrudniony na minimum pół etatu (9 godz.) zgodnie ze swoimi
    kwalifikacjami i czy te 15 godz. historii bez kwalifikacji (taki
    angaż) mają, bżdź nie mają znaczenia w przedmiotowej sprawie.
    Patrz - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie
    uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

    Gdyby znalazł się ktoś uprzejmy i mógł mi pomóc rozwikłać
    prawnie mój problem, byłabym wdzięczna.
    Obecnie czekam na "wyrok" w tej sprawie z Kuratorium (mają
    konsultować decyzję ze "swoim" prawnikiem.

    Z poważaniem
    Grażyna

  • 2. Data: 2006-07-22 17:34:38
    Temat: Re: Nauczyciel prosi o pomoc prawnika.
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia 22 Jul 2006 05:00:20 -0700, esjot w wiadomości
    ups.com> napisał(a):

> [...]
    > mówi kuratorium). Staz trwał 2 lata i 9 m-cy. Prawem wymagane jest,
    > aby nauczyciel był zatrudniony na minimum pół etatu (9 godzin)

    Kiedy była zawarta twoja umowa o pracę? Przed czy po 6 kwietnia 2000 roku?

> [...]
    > (chyba jako nauczyciel mianowany mam uprawnienia do prowadzenia godz.

    Na oko wygląda, że masz pół etatu zgodnie z kwalifikacjami.

    > Obecnie czekam na "wyrok" w tej sprawie z Kuratorium (mają
    > konsultować decyzję ze "swoim" prawnikiem.

    Ile to już trwa?

    --
    Sz.

  • 3. Data: 2006-07-22 19:23:45
    Od: "jerry" <e...@w...pl>

    ups.com> napisał(a):

    > Kiedy była zawarta twoja umowa o pracę? Przed czy po 6 kwietnia 2000 roku?
    ______________
    Umowę o pracę na czas nieokreślony zwarto ze mna w 1998 r., co prawda w
    sąsiedniej szkole, ale zostałam przeniesiona do obecnego miejsca pracy za
    "porozumieniem stron" - ciągłość zatrudnienia - w 2003 r.

    > Na oko wygląda, że masz pół etatu zgodnie z kwalifikacjami.
    Dzieki, oby.

    > Ile to już trwa?
    >
    > --
    > Sz.
    Trwa niedługo, 2 tygodnie (około).

    Dziękuję za odzew.
    Pozdrawiam Pana lub Panią.
    Grażyna

  • 4. Data: 2006-07-22 19:30:44
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Sat, 22 Jul 2006 21:23:45 +0200, jerry w wiadomości
    <news:e9tu0m$nn2$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Umowę o pracę na czas nieokreślony zawarto ze mna w 1998 r., co prawda w
    > sąsiedniej szkole, ale zostałam przeniesiona do obecnego miejsca pracy za
    > "porozumieniem stron"

    W jakim trybie przeniesiona?

    > w 2003 r.

    Przed 6 kwietnia 2000 roku wystarczała jedna godzina zgodnie z
    kwalifikacjami. Dlatego ważna może być data na najnowszej umowie o pracę.

    Jesteś zatrudniona za zgodą KO czy bez pytania o zgodę KO?

    --
    Sz.

  • 5. Data: 2006-07-22 19:41:11
    Od: "jerry" <e...@w...pl>

> [...]
    > kwalifikacjami. Dlatego ważna może być data na najnowszej umowie o pracę.
    >
    > Jesteś zatrudniona za zgodą KO czy bez pytania o zgodę KO?

    __________
    Przeniesiona z powodu braku etatu.

    Sama nie wiem czy zatrudniono mnie za zgodą KO, czy też bez zgody. (ale czy
    to ma znaczenie, tym chyba powinien martwić się dyrektor, nieprawdaz).

    Grażyna

  • 6. Data: 2006-07-23 06:42:17
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Sat, 22 Jul 2006 21:41:11 +0200, jerry w wiadomości
    <news:e9tv18$qgm$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Przeniesiona z powodu braku etatu.

    Nie pytałem, z jakiego powodu, tylko w jakim trybie.

    > Sama nie wiem czy zatrudniono mnie za zgodą KO, czy też bez zgody. (ale czy
    > to ma znaczenie, tym chyba powinien martwić się dyrektor, nieprawdaz).

    Ma znaczenie, bo jeśli jesteś zatrudniona za zgodą KO, nie możesz rozpocząć
    awansu.

    --
    Sz.

  • 7. Data: 2006-07-23 09:01:01
    Od: "jerry" <e...@w...pl>

    > Nie pytałem, z jakiego powodu, tylko w jakim trybie.

    > Ma znaczenie, bo jeśli jesteś zatrudniona za zgodą KO, nie możesz
> [...]
    ___________
    Jakie te tryby mogą być, bo nie wiem o co chodzi?
    Trzy lata temu zostałam dopuszczona do stażu na dyplomowanego, a dzisiaj
    moja dokumentacja (teczka) leży w delegaturze KO.
    Delegatura KO nie wie jaką decyzję podjąć, kieruje sprawę do macierzystej
    KO, tu nie wiedzą co zrobić i czekają na swojego radcę prawnego.
    Ja jestem cała w nerwach.

    Grażyna

  • 8. Data: 2006-07-23 09:37:54
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Sun, 23 Jul 2006 11:01:01 +0200, jerry w wiadomości
    <news:e9vdst$hkt$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Jakie te tryby mogą być, bo nie wiem o co chodzi?

    Np. na podst. art. 18 kn.

    --
    Sz.

  • 9. Data: 2006-07-23 11:27:07
    Od: "jerry" <e...@w...pl>

    > Np. na podst. art. 18 kn.
    > Sz.
    Przeniesiona zostałam (niby) na własną prośbę.

    Grażyna

  • 10. Data: 2006-07-23 11:28:56
    Od: "jerry" <e...@w...pl>

    Przepraszam, ze zapytam - z kim mam przyjemność (prawnik, nauczyciel?).
    Grażyna