  • 11. Data: 2004-05-27 22:34:36
    Temat: Re: Nowy dowód
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ape" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:c95nva$bqk$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > powiedz to w urzedzie skarbowym :-)))

    Tam jest NIP. Ale po co im numer dowodu?

  • 12. Data: 2004-05-28 06:31:52
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości

    > właściwie to nic.

    Nieprawda. Grzywna. Ok. 50 w samej Warszawie.
    Maja je umorzyc co prawda, ale naczelnik urzedu skarbowego ma prawo je
    wyegzekwowac.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, jeątě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 13. Data: 2004-05-28 06:33:50
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "ape" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    > powiedz to w urzedzie skarbowym :-)))

    Wlasnie. W skarbowosci na dzwiek zwrotu "baza danych PESEL" skrecaja sie na
    podlodze ze smiechu. PESEL zawiera tyle bledów, ze nie jest wiarygodny. Dla
    US wazny jest wylacznie nr NIP.

  • 14. Data: 2004-05-28 09:14:14
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Thu, 27 May 2004 17:30:05 +0200, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik
    napisał(a):

    > Moim zdaniem w ogóle to nie ma większego sensu i nikt nie powinien
    > ewidencjonować numerów dokumentów. jakby bank w bazie danych nie trzymał

    Popieram

    Moja córcia poszła do fotografa, a potem do urzędu i za 30 zł dostała nowy
    dowód. Pozałatwiała różne sprawy - konto, kredyt na mieszkanie , raty i
    nieoczekiwanie dziadek zmarł/ niestety/, więc poszła się zameldować do
    swojego mieszkania i okazło się, że musi znów iść do fotografa i za 30 zł
    wymienić dowodzik- po pół roku!!!!! W banku do tej tony zaświadczeń które
    cała rodzina musiała dostarczać trzeba by pisać aneksy itd.
    Zameldowała się na czasowo - dostała osobną karteczę i wszyscy niby
    zadowoleni????????
    Wg mnie spartolili robotę z tymi nowymi dowodami!
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 15. Data: 2004-05-28 19:36:25
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 28. maja 2004 11:14 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane MEva:

> [...]
    > nieoczekiwanie dziadek zmarł/ niestety/, więc poszła się zameldować do
    > swojego mieszkania i okazło się, że musi znów iść do fotografa i za 30 zł

    A po co się przemeldowuje? Olać i już. Szkoda kasy i biegania.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    Kilka książek o Windowsie:
    48

  • 16. Data: 2004-05-28 20:15:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    na
    > podlodze ze smiechu. PESEL zawiera tyle bledów, ze nie jest wiarygodny.

    A skąd ta informacja o błędach w PESEL? I niby na jakiej podstawie, że w
    bazie NIP ich nie ma?

  • 17. Data: 2004-05-28 21:29:16
    Od: "ape" <a...@p...fm>

    > Użytkownik "ape" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Tam jest NIP. Ale po co im numer dowodu?

    byc moze uzylem zbyt duzego skrotu myslowego, ale moj post dotyczyl reakcji
    urzednikow fiskusa na oswiadczenie, iz osobe jednoznacznie okresla pesel

    pozdro
    ape

  • 18. Data: 2004-05-29 07:24:46
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    > byc moze uzylem zbyt duzego skrotu myslowego, ale moj post dotyczyl
    reakcji
    > urzednikow fiskusa na oswiadczenie, iz osobe jednoznacznie okresla pesel

    Mylisz sie. Baza PESEL ma bledy i to powazne. Dla skarbowosci jedyna
    wiarygodna informacja sa dane z Poltaxu powiazane z NIPem.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, ještě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 19. Data: 2004-05-29 07:30:29
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    > A skąd ta informacja o błędach w PESEL? I niby na jakiej podstawie, że w
    > bazie NIP ich nie ma?

    Z kontaktów z:
    - informatykami US
    - naczelnikami US
    - wiedza na temat KEP
    - znajomoscia POLTAXu (i jego weryfikacja vs. dane w PESELu)

  • 20. Data: 2004-05-29 07:51:18
    Od: "ape" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pI> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "ape" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    > reakcji
    > >

    > Mylisz sie. Baza PESEL ma bledy i to powazne. Dla skarbowosci jedyna
    > wiarygodna informacja sa dane z Poltaxu powiazane z NIPem.

    w czym sie niby myle? czy pisalem o jakichkolwiek bledach lub ich braku?

    pozdro
    ape