  • 1. Data: 2007-12-06 19:36:19
    Temat: Nowa dzialalnosc gospodarcza vs. koniec roku i ew. nowe przepisy - kiedy zakladac? [crosspost]
    Od: "Pawel J. Sawicki - s/-//g" <p...@p...name>

    Witam.

    Niedlugo zakladam pierwsza DG :)

    Czy sa jakies przeslanki ku temu, zeby proces ten przyspieszyc albo
    opoznic wzgledem konca roku?

    Moze wchodza jakies przepisy, ktore sprawia, ze zalozenie firmy po nowym
    roku bedzie mniej lub bardziej oplacalne?

    Czy fakt, ze w marcu 2008 koncze studia moze miec tutaj jakies
    znaczenie?

    Nie ukrywam, ze licze "co najmniej" na dotacje na rozpoczecie
    dzialalnosci + ulgowe stawki na odprowadzane do "ZUS" srodki.

    Natknalem sie ostatnio na artykul, ze w 2008 roku maja byc zwiekszone
    fundusze przeznaczone na dotacje do nowozakladanych przedsiebiorstw.
    Niestety nie znalazlem dokladniejszych terminow, jedynie informacje -
    "najprawdopodobniej w pierszym polroczu". Termin dosyc malo precyzyjny,
    a ja nie moge zwlekac za dlugo - o ile marzec jeszcze jest do
    zaakceptowania, o tyle czerwiec juz tak nie do konca mi odpowiada...

    Czy osoby bardziej obeznane w temacie moglyby prosze rzucic troche
    swiatla? Wystarcza nawet linki - w moim wypadku Googlownica wydaje sie
    dosyc oporna i slabo sie domysla o co mi tak naprawde chodzi... moze to
    z powodu duzej liczby warunkow ;)

    Z gory dzieki za informacje!

    Pozdrawiam,
    Pawel Sawicki