  • 1. Data: 2012-03-23 18:39:09
    Temat: Normy pracy a umowa o pracę
    Od: MS <a...@x...pl>

    Dzień dobry,

    Jak wiadomo normy pracy są charakterystyczne dla akordowego systemu
    wynagrodzenia. Ku mojemu zaniepokojeniu normy pracy wprowadzane
    zaczynają być w... urzędach państwowych, gdzie większość ma umowy o
    pracę. Zamysł autorów pomysłu jest taki, że urzędnik ma np. rozpatrzeć
    X pism dziennie np. odwołań od decyzji, jeśli tego nie zrobi będzie to
    podstawa do zwolnienia go z pracy.
    Czy wprowadzenie norm i wyżej opisane działanie pracodawcy jest legalne?
    Jak się przed tym bronić?

    dzięki z góry za odpowiedź,

    pozdrawiam
    MS

  • 2. Data: 2012-03-23 20:51:59
    Temat: Re: Normy pracy a umowa o pracę
    Od: "Vince" <w...@o...pl>

    Może się mylę, natomiast jest coś takiego jak "regulamin pracy" i zadania
    pracownika związane z zatrudnieniem go na umowę o pracę (które powinny być w
    tejże umowie wyszczególnione) na okreslonym stanowisku. Osobiście nie mam
    nic przeciwko temu. Zwłaszcza, że są w naszym kraju urzędy, gdzie praca
    sprowadza się przede wszystkim do okolicznościowego "ciasteczka", wypicia
    kawy i obsłużenia od czasu kilku petentów. Myslę, że to krok w dobrym
    kierunku i chyba Kodeks Pracy nie ma tu nic do rzeczy, a co najwyżej
    regulamin związany z zatrudnieniem na określonym stanowisku (tudzież
    obowiązki danego urzędnika zawarte i jano określone w umowie)

    Pozdrawiam, M.
    --
    Tani, szybki i solidny serwis rowerowy / serwis komputerowy / GG: 110596