  • 1. Data: 2012-03-23 13:03:21
    Temat: Udziały w serwisie internetowym, DG
    Od: "tomekx" <t...@s...pl>

    Witam
    mój kuzyn otwiera działalność gospodarczą (jednoosobowa dg). Chcemy razem
    prowadzić dochodową stronę internetową. Chciałbym jednak stać się
    właścicielem 50% udziałów tej strony internetowej oraz następnie 50%
    udziałów spółki, która ewentualnie zostanie założona, gdy strona się
    rozwinie.

    Jak najlepiej załatwić to prawnie, abym był właścicielem owych 50% udziałów
    strony internetowej i otrzymywać dochody jakie przynosi strona.

  • 2. Data: 2012-03-23 13:09:57
    Temat: Re: Udziały w serwisie internetowym, DG
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik tomekx napisał:
> [...]
    >
    > Jak najlepiej załatwić to prawnie, abym był właścicielem owych 50% udziałów
    > strony internetowej i otrzymywać dochody jakie przynosi strona.

    zawrzeć spółkę a czy cywilną czy
    jawną czy inną to już musisz poczytać co wam bardziej pasuje

  • 3. Data: 2012-03-23 13:58:07
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Fri, 23 Mar 2012 13:09:57 +0100, cyklista wrote:

    > zawrzeć spółkę a czy cywilną czy
    > jawną czy inną to już musisz poczytać co wam bardziej pasuje

    A najlepiej to sp. z o.o. -- jeśli mowa o "udziałach". Teraz to kwestia
    dwudziestu czterech godzin :)

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 4. Data: 2012-03-23 15:06:59
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > A najlepiej to sp. z o.o. -- jeśli mowa o "udziałach". Teraz to kwestia
    > dwudziestu czterech godzin :)

    ...i co najmniej 5000 zł. Nie wiem czy zadający pytanie jest na to
    przygotowany. No, ale nie było pytania o koszty, tylko o możliwość.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Jodłowski

  • 5. Data: 2012-03-23 15:17:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Fri, 23 Mar 2012 15:06:59 +0100, Krzysztof Jodłowski wrote:

    > ...i co najmniej 5000 zł. Nie wiem czy zadający pytanie jest na to
    > przygotowany.

    To może być aport, nawet w postaci owego serwisu. Pod warunkiem, że
    serwis jest już wykonany.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 6. Data: 2012-03-23 15:22:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-23 15:17, Olgierd pisze:

    > To może być aport, nawet w postaci owego serwisu. Pod warunkiem, że
    > serwis jest już wykonany.

    Tylko wtedy nie jest to kwestia 24 godzin. no i nie należy zapominac o
    opłatach przy rejestracji tego tez wychodzi ok 3 tys. Ale to i tak
    pryszcz, bo tu jeszcze dochodzi pełna ksiegowość, a tę ciężko jest
    prowadzić samemu... Więc kolejne kilka stówek miesięcznie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2012-03-23 16:09:38
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Fri, 23 Mar 2012 15:22:34 +0100, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Tylko wtedy nie jest to kwestia 24 godzin. no i nie należy zapominac o
    > opłatach przy rejestracji tego tez wychodzi ok 3 tys.

    Racja :)

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 8. Data: 2012-03-23 16:15:44
    Od: "tomekx" <t...@s...pl>

    No o takich możliwościach to ja Panowie wiem...
    Tylko czy jakoś inaczej można nabyć 50% udziałów w serwisie internetowym?
    Jakaś umowa notarialna czy coś? Bo spółkę to założymy może za jakieś pół
    roku, albo trochę więcej -jeśli będzie dobrze.

    Strona na start jest warta ok 20tyś. więc by spokojnie aportem przeszła na
    start spółki... no ale póki co dobrze by było to prowadzić na zwykłej DG...
    przynajmniej przez pół roku :)

  • 9. Data: 2012-03-23 17:14:38
    Od: Wojciech Wrodarczyk <"wojciech.wrodarczyk "@wp.pl>

    W dniu 2012-03-23 13:03, tomekx pisze:
> [...]
    >
    > Jak najlepiej załatwić to prawnie, abym był właścicielem owych 50% udziałów
    > strony internetowej i otrzymywać dochody jakie przynosi strona.

    Hmm, wydaje się wpisać porozumienie/umowę na mocy której wspólnie
    potwierdzacie współwłasność owej strony. Można również pozwolić drugiej
    stronie na jkichś warunkach wykorzystywać tę stronę w prowadzonej
    działalności, na jakiś czas, z alternatywami co potem.

  • 10. Data: 2012-03-24 09:56:46
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik tomekx napisał:
> [...]
    > start spółki... no ale póki co dobrze by było to prowadzić na zwykłej DG...

    Więc wychodzi mi że chcesz zostać cichym wspólnikiem, czyli brać zyski
    ale nie chwalić się nimi ani zusowi ani usowi. Pozostaje ci tylko wizyta
    u porządnego doradcy podatkowego.