  • 1. Data: 2003-09-27 12:47:21
    Temat: Skarga na sędziego - jak to zrobic?
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@t...pl>

    Jestem powodem w sprawie, w której sędzia prowadzący sprawę nie
    przestrzega żadnych terminów i działa na moją szkodę. Przykładowo wniosek
    o zabezpieczenie mojego roszczenia potraktował jako... odrębną sprawę.
    Teraz mam sprawę o odzyskanie mojej pensji i drugą sprawę o
    zabezpieczenie tego roszczenia. Na wniosek o zabezpieczenie roszczenia
    sędzia musi wg przepisów odpowiedzieć w ciagu 4 tygodni. Mija już drugi
    miesiac i nic! Nie odpowiada też na moje zapytania (pisemne), czy
    roszczenie zostało zabezpieczone czy nie.
    Sprawę założyłem w marcu 2003 w Sadzie Pracy. Dotad nie odbyła się nawet
    pierwsza rozprawa.
    Co mam zrobić?

    Andrzej

  • 2. Data: 2003-09-27 13:02:47
    Temat: Re: Skarga na sędziego - jak to zrobic?
    Od: "LeszekO" <c...@a...pl>

    "Przyjazny Andrzej" <a...@t...pl> wrote...>

    Jestem powodem w sprawie, w której sędzia prowadzący sprawę nie
    > przestrzega żadnych terminów i działa na moją szkodę.

    > Co mam zrobić?

    Może na początek złożyć skargę do prezesa tego sądu?
    Leszek

  • 3. Data: 2003-09-27 13:09:09
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@t...pl>

    > Może na początek złożyć skargę do prezesa tego sądu?
    > Leszek

    Czy tak wyglada oficjalna droga? czy ma ona charakter wyjatkowy?

    Andrzej

  • 4. Data: 2003-09-27 13:16:14
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Przyjazny Andrzej" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > roszczenie zostało zabezpieczone czy nie.
    > Sprawę założyłem w marcu 2003 w Sadzie Pracy. Dotad nie odbyła się nawet

    Sedzie nie jest zwiazany zadnymi terminami z wyjatkiem terminow prawa
    materialnego.
    A te o ktorych piszesz sa terminami prawa procesowego. Musisz czekac.
    Chociaz cos tam do prezesa napisac mozesz- w koncu nic ci nie zrobia

  • 5. Data: 2003-09-27 16:42:45
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@t...pl>

> [...]
    > A te o ktorych piszesz sa terminami prawa procesowego. Musisz czekac.
    > Chociaz cos tam do prezesa napisac mozesz- w koncu nic ci nie zrobia

    a skad!
    Nie jestem prawnikiem, ale czytać potrafię :). Jesli składam wniosek o
    zabezpieczenie mojego roszczenia, sąd musi mi odpowiedzieć w ciagu 4
    tygodni. Czy nie jest tak???

    Andrzej

  • 6. Data: 2003-09-27 17:54:13
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    > zabezpieczenie mojego roszczenia, sąd musi mi odpowiedzieć w ciagu 4
    > tygodni. Czy nie jest tak???
    >
    > Andrzej

    Tak faktycznie jest napisane. Ale co zrobisz gdy minie 4 tyg? Nie ma zadnej
    przewidzianej sankcji dla sedziego prawda? To jest tzw termin
    instrukcyjny -przewidziany dla sadu.

    To samo jest przy np uzasadnianiu wyroku: tez jest napisane ze sedzia ma 7
    dni na
    uzasadnienie wyroku (liczone od dnia zlozenia wniosku przez
    zainteresowanego).
    W rzeczywistosci moze minac i 2 tyg i 2 lata (oczywiscie tyle niegdy nie
    bedzie ale formalnie
    moze byc i nikt tu nic nie zrobi poza skladaniem roznie pojetych "skarg".

  • 7. Data: 2003-09-27 18:57:21
    Od: "jelen" <j...@s...org>

    > moze byc i nikt tu nic nie zrobi poza skladaniem roznie pojetych "skarg".

    to jest bierne poddawanie sie - trzeba cos robic

  • 8. Data: 2003-09-27 19:08:41
    Od: "ben" <b...@o...pl>

    > to jest bierne poddawanie sie - trzeba cos robic

    Zgadzam się, proponuję przede wszystkim drugie tyle sędziów, żeby nie siedzieli
    po nocach nad aktami a termminy rozpraw nie były kilkumiesięczne :)

    Za przekroczenie terminu rozpatrzenia wniosku o zabezpieczenie sędziemu nic nie
    grozi, poza ewentualną odpowiedzialnością dyscyplinarną, gdyby przekroczenie
    terminu było znaczne.
    Na Twoje zapytania do sądu, ów sąd nie ma obowiązku odpowiadać, bo po pierwsze
    nie ma takiego trybu w jakim miałaby się odbywać taka korespondencja, a po
    drugie gdyby sędziowie musieli jeszcze odpowisywać na listy, to dopiero byłaby
    zabawa i zator w sądach.
    Jeśli sąd nie rozpatrzy Twojego wniosku w terminie, napisz list w kulturalnym
    tonie najpierw w formie pisma procesowego do sprawy, a później np. do
    przewodniczącego. Pisanie do prezesów nie ma większego sensu, bo zanim sprawa
    trafi do sędziego minie dużo czasu.
    Co do terminów w warszawskim sądzie pracy, to musisz się uzbroić w cierpliwość
    i liczyć się z tym, że pierwsza rozprawa odbędzie się po jakimś pół roku od
    złożenia pozwu, a kolejne w odstępach co najmniej półrocznych. Taka jest
    niestety sytuacja w wydziałach pracy, każdy z sędziów prowadzi ponad 500 spraw,
    więc nie można się spodziewać niczego innego.
    Powodzenia
    Ben

  • 9. Data: 2003-09-27 20:09:06
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "jelen" <j...@s...org> napisał w wiadomości

    > to jest bierne poddawanie sie - trzeba cos robic

    Ja nie twierdze zeby nic nie robic. Wrecz przeciwnie.
    Tylko nie mam pojecia co sam bym zrobil.
    Pewnie tak jak to padalo wczesniej napisalbym cos do prezesa sadu.
    Pytanie tylko co..

  • 10. Data: 2003-09-27 20:53:00
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "NoMAD" <l...@o...pl> napisał

    > Pytanie tylko co..

    Prawdę?
    Ja też bym napisał (byle bez obelg). Potem taka rzecz kiepsko wygląda w
    aktach, a gdy jeszcze skarg zbierze się dużo, to awans tego sędzeigo-obiboka
    się raczej oddali... (a w każdym razie tak powinno być).
    Pisz, pisz, pisz.
    T.