  • 1. Data: 2013-08-28 13:07:19
    Temat: kilka hipotek
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    W USA po "kilka hipotek" na jednej nieruchomości to nic dziwnego
    (przynajmniej wg filmów z USA).

    Tak z ciekawości - jak to wygląda u nas?

    Dla ustalenia uwagi - zabezpieczane sumy nie przekraczają wartości
    zabezpieczenia (chociaż w USA chyba mogły... czy może w filmach jak
    zwykle pokręcili?) i ewentualnym następnym nie zależałoby na pierwszeństwie.

    Z mętnych zapisów ustawy odnoszę wrażenie, że np. jeden bank może sobie
    kilka zupełnie różnych wierzytelności zabezpieczać hipoteką na jednej
    nieruchomości, ale jeśli np. banków byłoby kilka, to z kolei cel może
    być tylko jeden (i jeszcze jakiś administrator jest wymagany).

    Dobrze rozumuję?

  • 2. Data: 2013-08-28 16:47:59
    Temat: Re: kilka hipotek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Aug 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > Ave!
    >
    > W USA po "kilka hipotek" na jednej nieruchomości to nic dziwnego
    > (przynajmniej wg filmów z USA).
    >
    > Tak z ciekawości - jak to wygląda u nas?

    "Nie ma przeszkód".

    > Dla ustalenia uwagi - zabezpieczane sumy nie przekraczają wartości
    > zabezpieczenia (chociaż w USA chyba mogły...

    W .pl też mogą :>
    Nabywca nieruchomoci z obciążeniem hipotecznym bierze na siebie
    ryzyko konieczności spłacenia wszystkich uprzednich obciążeń.

> [...]
    > nieruchomości, ale jeśli np. banków byłoby kilka, to z kolei cel może być
    > tylko jeden (i jeszcze jakiś administrator jest wymagany).

    "Administratorem" jest sąd.

    > Dobrze rozumuję?

    A przeczytałeś co pisałem o stosie?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-08-28 21:45:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > "Nie ma przeszkód".

    Mówisz... Dobrze wiedzieć :)

    > W .pl też mogą :>
    > Nabywca nieruchomoci z obciążeniem hipotecznym bierze na siebie
    > ryzyko konieczności spłacenia wszystkich uprzednich obciążeń.

    Na razie nic nie mówię o nabywcy.

    > "Administratorem" jest sąd.

    Zawsze zamącą w tych ustawach...

    > A przeczytałeś co pisałem o stosie?

    Generalnie tamtego wątku nie śledziłem, rzuciłem tylko czasem okiem. Z
    mętnego sformułowania ustawy miałem wrażenie, że bankowe zastawy
    hipoteczne stanowią wyjątek od tej swobody.