    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodność Towaru z Umową - brudna rzecz?
    Date: Wed, 28 Aug 2013 09:21:52 +0200

    W dniu 2013-08-28 09:03, Ariusz pisze:
    > Jak mogę zabezpieczyć się przed kolejnym odesłaniem ich do mnie.

    Nie da się zabezpieczyć.

    > Jak jest liczony czas na odpowiedź od czasu kiedy je pierwszy raz
    > wysłałem, czy teraz od kolejnego wysłania.

    Nie wiem, czy jest sens wysyłać pod raz drugi, chyba że uznajesz rację,
    że sprzedawca mógł nie rozpatrywać reklamacji "z powodów higienicznych".
    Więc albo czyścisz, wysyłasz jeszcze raz i czekasz 2 tygodnie, albo
    idziesz do sądu.

    > W międzyczasie upłynęło dwa lata od zakupu, czy to nie przekreśla
    > dochodzenia roszczeń?

    Można dochodzić:

    "Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
    jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania
    tego towaru kupującemu;"

    --
    Liwiusz