eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNieuznana reklamacja - obuwie, czy cos jeszcze mozna zrobic › Re: Nieuznana reklamacja - obuwie, czy cos jeszcze mozna zrobic
    From: "mkassak" <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieuznana reklamacja - obuwie, czy cos jeszcze mozna zrobic
    Date: Tue, 7 Aug 2007 22:40:39 +0200

    (...) bo mają zajebistego rzeczoznawcę

    Tym się nie przejmuj, to nie ICH rzeczoznawca powinien decydować o
    zasadności reklamacji. Jeśli się z jego opinią nie zgadzasz, to zwróć się do
    Federacji Konsumentów, nie przejmuj się pogróżkami sprzedawcy, bo to typowa
    próba zniechęcenia klienta do dochodzenia swoich praw. Jeśli jesteś pewna
    swoich racji, to nie wahaj się.
    Kilkanaście lat temu złożyłam reklamację na zimowe obuwie - po kilku
    tygodniach podeszwy pękły w poprzek na wysokości śródstopia. Reklamacja
    została uznana i otrzymałam zwrot należności. Kolejne moje zimowe botki
    również musiałam reklamować - tekstylna wyściółka przy nakładaniu odrywała
    się (czy odklejała?) i lokowała się pod piętami, co oczywiście
    uniemożliwiało noszenie botków. Sklep przyjął reklamację, ale producent nie
    nie naprawił wady w terminie dwóch tygodni, więc zaproponowano mi zwrot
    pieniędzy. Ponieważ zależało mi na tych butach, poczekałam jeszcze kilka dni
    i otrzymałam moje botki doskonale obszyte wewnątrz miękką, skórzaną
    wyściółką i służyły mi doskonale przez długi czas.
    Nikomu nie jest przyjemnie, gdy wymarzone obuwie nie spełni oczekiwań i
    trzeba je reklamować, czekać, dopominać się, prosić, żałować zakupu i
    straconych pieniędzy, itd. - chcemy kupić, nosić i cieszyć się! Chodzi mi
    tylko o to, żeby mając podstawy do reklamacji, nie rezygnować i nie dać się
    zastraszyć sprzedawcy czy producentowi, bo to im powinno zależeć, aby nie
    było reklamacji, dlatego zachęcam do dochodzenia swoich praw - nic Cię to
    nie kosztuje, najwyżej możesz zyskać.
    M.