  • 1. Data: 2007-08-07 13:50:55
    Temat: Lokator w mieszkaniu własnościowym.
    Od: Tiger <t...@g...com>

    Witam.

    Moja babcia jest lokatorką mieszkania spółdzielczego, które chce
    wykupić na własność.
    Co z moim ojcem, który jest tam zameldowany i siedzi w Szkocji?
    Czy po wykupie babcia będzie miała prawo do sprzedaży mieszkania z
    lokatorem?

    Proszę o poradę.

    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 2. Data: 2007-08-07 14:01:33
    Temat: Re: Lokator w mieszkaniu własnościowym.
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Tiger pisze:
> [...]
    > Co z moim ojcem, który jest tam zameldowany i siedzi w Szkocji?
    > Czy po wykupie babcia będzie miała prawo do sprzedaży mieszkania z

    1. To, że jest zameldowany nie oznacza, że jest lokatorem.
    2. Dlaczego go nie wymelduje? Nie robiąc tego, popełnia wykroczenie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-08-07 14:38:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tiger wrote:

    > Moja babcia jest lokatorką mieszkania spółdzielczego, które chce
    > wykupić na własność.

    Nie ma takiej możliwości. Może (jeśli to ona ma spółdzielcze lokatorskie
    prawo do lokalu) dokonać przekształcenia na spółdzielcze własnościowe
    prawo do lokalu - ale mieszkanie oczywiście pozostaje własnością
    spółdzielni.

    > Co z moim ojcem, który jest tam zameldowany i siedzi w Szkocji?

    Popełnia wykroczenie przeciwko ustawie o ewidencji i dowodach osobistych.

    > Czy po wykupie babcia będzie miała prawo do sprzedaży mieszkania z
    > lokatorem?

    Nie. Natomiast może sprzedać spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu.
    A lokatora żadnego nie ma - przecież jest w Szkocji...