eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNieuznana Reklamacja - ZIBI - pomocy › Re: Nieuznana Reklamacja - ZIBI - pomocy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Marek Radwański" <l...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieuznana Reklamacja - ZIBI - pomocy
    Date: Thu, 17 Jun 2004 07:54:10 +0000 (UTC)
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 50
    Message-ID: <carin2$8s7$1@inews.gazeta.pl>
    References: <z5o44j7k2qp4.1b30q3zaqwfgm$.dlg@40tude.net>
    <0...@n...onet.pl>
    <caq5ln$o0f$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <1vh4ra3cii4tm$.113m6mah9urvr$.dlg@40tude.net>
    <caqh5o$i7q$1@atlantis.news.tpi.pl> <k...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: se198.internetdsl.tpnet.pl
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1087458850 9095 172.20.26.240 (17 Jun 2004 07:54:10 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 17 Jun 2004 07:54:10 +0000 (UTC)
    X-User: lidmar
    X-Forwarded-For: 172.20.6.64
    X-Remote-IP: se198.internetdsl.tpnet.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:221501
    [ ukryj nagłówki ]

    Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> napisał(a):

    > In article <caqh5o$i7q$1@atlantis.news.tpi.pl>, HardwireD wrote:
    > >> moim zadaniem masz juz pozamiatane. Zgodnie z ustawą ty wybierasz tryb
    > >> dochodzenia roszczenia. Wybierając gwarancję, zobowiązałeś sie do
    > >> przestrzegania jej zapisów. Tak wiec IMO po ptakach. No chyba że potem
    > >> zrobić druge podejście tym razem drugą metodą :D
    > > nic a nic z tego nie rozumiem :)
    > > jasniej sie da?
    >
    > Przez nieświadomość swoich praw, skorzystałeś z gwarancji - czyli
    > przystąpiłeś do reklamacji na warunkach producenta (gwaranta). A nie
    > musiałeś - mogłeś reklamować z tytułu tzw. "niezgodności z umową" która
    > częstokroć jest korzystniesza. Ale jak już skorzystałeś wobec tej
    > konkretnej usterki (chyba sie tu nic nie zmieniło)



    się zmieniło :-),
    zgodnie z trescią przepisu art. 13 ust. 4 ustawy o sprzedaży konsumenckiej
    gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie
    zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
    Ten przepis tak skomentowała M. Pecyna (Komentarz do usk, LEX/el. 2003)

    "Niezależność dochodzenia roszczeń wynikających z gwarancji od roszczeń
    wynikających z tytułu niezgodności towaru z umową oznacza także możliwość
    żądania wykonania świadczenia o podobnej treści, na jednej z podstaw prawnych
    w razie niemożliwości żądania tego samego na drugiej podstawie. Wybór zatem
    roszczenia z gwarancji nie powoduje utraty możliwości żądania tego samego
    działania na podstawie niezgodności towaru z umową, w razie, gdy spełnienie
    na podstawie gwarancji nie jest możliwe, np. ze względu na termin bądź osobę
    gwaranta. Natomiast odstąpienie od umowy w ramach uprawnień z tytułu
    niezgodności towaru z umową powoduje wygaśnięcie gwarancji na towar
    konsumpcyjny (w razie częściowego odstąpienia gwarancja wygasa w odpowiedniej
    części) (Porównaj E. Łętowska, Prawo umów konsumenckich, s. 436 - 438). Na
    podstawie powyższego należy stwierdzić, że uprawnienia z tytułu gwarancji,
    chociaż zasadniczo mogą być mniej korzystne w porównaniu z wynikającymi z
    tytułu niezgodności z umową, jako wynikające z dobrowolnie zaciągniętego
    zobowiązania gwaranta, to jednak nie jest dopuszczalne na ich podstawie
    uprawnień kupującego wynikających z ustawy (Porównaj E. Łętowska, Prawo umów
    konsumenckich,. s. 437.)",


    pzdr

    marek radwański


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1