  • 1. Data: 2010-05-14 08:33:02
    Temat: Nieuzasadnione wezwanie strazy - co grozi?
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Jest w firmie system monitoringu, przeciwpozarowy (między innymi). Załóżmy,
    że wysyła mi wiadomość, że jest pożar. Dzwonię po straż pożarną, zanim
    sprawdzę samemu na miejscu, ta przyjeżdża i stwierdza, że to fałszywy alarm.
    Co mi grozi za takie nieuzasadnione wezwanie (karnie lub finansowo) ?
    (załóżmy, że centralka alarmowa jest na gwarancji, ale bez umowy
    serwisowej na obsługę).

    a.

  • 2. Data: 2010-05-14 09:09:35
    Temat: Re: Nieuzasadnione wezwanie strazy - co grozi?
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Co mi grozi za takie nieuzasadnione wezwanie (karnie lub finansowo) ?
    > (załóżmy, że centralka alarmowa jest na gwarancji, ale bez umowy
    Podejrzewam, że to zależy od strażaków, mogą kazać CI zapłacić za wyjazd,
    karnych sankcji raczej nie przewiduję.
    Nawet jeśli masz umowę serwisową na obsługę, to wątpie czy ktoś będzie
    odpowiadać za fałszywy alarm - to tylko elektronika, co innego jeśli to się
    powtarza, ale jeśli to jest jednorazowe uszkodzenie to poprostu się zdarza,
    od tego jest umowa serwisowa żeby naprawili. W umowie masz jakieś tam
    przeglądy ze strony serwisu, jeśli nie zrobią w terminie, to może być jakimś
    uzasadnieniem, że można to było przewidzieć, ale to tak tylko chyba:)
    Centrale alarmowe mają adnotacje że producent nie odpowiada za ew straty czy
    jakoś tam w razie wadliwego działania, czy coś podobnego.
    pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2010-05-14 09:36:40
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-14 10:33, Użytkownik Wemif napisał:
> [...]
    > Co mi grozi za takie nieuzasadnione wezwanie (karnie lub finansowo) ?
    > (załóżmy, że centralka alarmowa jest na gwarancji, ale bez umowy

    Za pojedyncze wezwanie nic. Normalna pomyłka.
    Ale jeśli ten "system" będzie takie pomyłki generował co jakiś
    czas to straż to zauważy i doceni propozycją refundacji kosztów.
    Nie będzie to w formie kary i nie dostaniesz na to faktury
    czy rachunku z opisem usługi "przyjazd do nieistniejącego
    pożaru".
    Rachunek za przyjazd można dostać tylko w przypadku świadomego
    wprowadzenia straży w błąd. I to też chyba nie będzie rachunek
    wystawiany przez straż tylko kara finansowa wymierzona przez sąd.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-05-14 10:28:18
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    RadoslawF <r...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Nie będzie to w formie kary i nie dostaniesz na to faktury
    > czy rachunku z opisem usługi "przyjazd do nieistniejącego

    Dziękuję za odpowiedzi.
    pozdrawiam
    a.

  • 5. Data: 2010-05-14 11:23:23
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał
    > Rachunek za przyjazd można dostać tylko w przypadku świadomego
    > wprowadzenia straży w błąd. I to też chyba nie będzie rachunek
    > wystawiany przez straż tylko kara finansowa wymierzona przez sąd.

    Za świadome fałszywe alarmy można dostać grzywnę z kodeksu wykroczeń.
    Natomiast zawsze można zostać na drodze cywilej obciążonym kosztami czyjegoś
    działania, jeśli tylko będzie on w stanie wykazać winę drugiej strony.
    Winą może być np. nienależyte utrzymywanie instalacji lub zaniechanie
    czynności, zwł. gdyby alarmy się często powtarzały i wyikało to ze złego
    stanu instalacji, albo Straż wezwała do jego naprawy itp.

  • 6. Data: 2010-05-14 14:29:35
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-14 13:23, Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:

> [...]
    > czynności, zwł. gdyby alarmy się często powtarzały i wyikało to ze złego
    > stanu instalacji, albo Straż wezwała do jego naprawy itp.

    Tyle teoria a praktyka:
    W firmie mającej kilkaset obiektów w całym kraju, założony monitoring
    i w razie alarmu ppoż pracownicy monitoringu dzwonią do miejscowej
    straży. Statystycznie tylko co dziesiąty alarm to pożar.
    Straż przyjedzie, zabezpieczy sporządzi meldunek, przekazuje obiekt
    i odjeżdża. Odpowiedzialny za sprawy ppoż pracownik przyjeżdża
    robi własne dochodzenie, ustala przyczynę zadziałania alarmu
    sporządza odpowiedni protokół którego jeden egzemplarz idzie
    do straży. I na tym kończy się problem.
    Oczywiste jest że jeśli nagle zacznie bez powodu włączać się
    alarm w jednym obiekcie stawia się do pionu firmę instalującą
    lub konserwującą konkretną centralkę alarmową.

    Ale trzeba pamiętać że działa to w obie strony.
    W jednym przypadku dziarska ochotnicza jednostka PSP tak
    bardzo chciała się wykazać że mimo braku dymu czy innych
    oznak pożaru wywalili drzwi wejściowe (trzy do czterech
    tysięcy zł) do obiektu i nikt im złego słowa nie powiedział.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-05-16 22:57:38
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Fri, 14 May 2010 16:29:35 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > dziarska ochotnicza jednostka PSP
    Fajna historia, dlatego pominę O_chotniczą PSP ;)

    Ze swej strony poddam historię z nawiedzoną dowodzącą akcją gaśniczą, która
    koniecznie chciała udowodnić, że pożar powstał na skutek zaprószenia ognia
    przez pracowników zarządcy obiektu. Po zasugerowaniu dokładnieszego
    zbadania dowodów na nielegalnym wysypisku śmieci z wężami gaśniczymi,
    ubraniami i dokumentami PSP oraz odpadami po remoncie komendy, doszukała
    się przyczyn naturalnych.

    --
    pozdro
    poreba