  • 131. Data: 2018-01-24 21:12:09
    Temat: Re: Nieumyślne spowodowanie śmierci
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jeśli jest winna, to może i tak. Jeśli jest niewinna, to niby czemu ma
    > mówić mniej, niż jako świadek?

    Bo może. Trzeba być skrajnie naiwnym, zeby wierzyć prokuratorowi, że
    postawił ci zarzuty dla twojego dobra. Każdy normalny natychmiast odmówi
    składania jakichkolwiek zeznan do czasu wybrania sobie papugi. Co siłą
    rzeczy musi potrwać, bo normalna matka nie ma swojego prawnika na stałę
    z myślą o tym, ze ją prokurator podejrzewa o spowodowanie śmierci dziecka.

    > Przecież tu może mówić co chce - nawet
    > kłamać, za co nie odpowiada. Cóż z tego, ze niby jako świadek ma
    > obowiązek zeznać, skoro jak nie będzie chciała mówić, to niby co jej
    > zrobisz? Będziesz torturował? To bardzo niedorzeczny tok rozumowania.

    To twój tok rozumowania, że prokurator idzie ludziom na rękę rozdając
    zarzuty. Tak naprawdę to idzie na rękę tylko sobie, bo jak by słuchał
    jako świadka, to po postawieniu zarzutów musi słuchać od nowa. Ale skoro
    nie ma argumentów żeby komuś postawić zarzuty, tylko robi to na wszelki
    wypadek to po prostu nadużywa uprawnień.

    Shrek

  • 132. Data: 2018-01-24 22:07:19
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik w

    > Widziałem opinię patomorfologa, z której
    > wynikało, że facet znaleziony w rzece ze złamanym kręgosłupem zmarł i
    > nie żyje. Nie wiadomo, co spowodowało obrażenia, ale niewątpliwą
    > przyczyną zgonu była niewydolność krążeniowo-oddechowa. Z tym, że do
    > końca nie ustalono, czy spowodowana przerwaniem rdzenia na odcinku
    > szyjnym, czy zachłyśnięciem sie wodą.

    Coś zmyślasz, woda byłaby w płucach... chyba, że skoczek, to połamany i
    umarty przed zachłyśnieciem (albo umarty i wrzucony do wody)

    > Nie, pozostaje szereg innych możliwości, ale pod żadnym pozorem nie będę
    > ich tu rozpowszechniał

    LOL

    Akurat mam pod ręką studentkę kryminalistyki, więc jesteś na cenzurowanym ;P

    --
    'Tom N'

  • 133. Data: 2018-01-24 23:37:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-24, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > obowiązek zeznać, skoro jak nie będzie chciała mówić, to niby co jej
    > zrobisz? Będziesz torturował? To bardzo niedorzeczny tok rozumowania.

    Bo to jest ten sam efekt psychologiczny, który napedza tę dyskusję
    - kompletna nieadekwatność nazwy w dodatku naładowanej emocjonalnie.

    Powiedz komuś (będąc policjantem, prokuratorem itp.), że ten ktoś jest
    podejrzanym, a człowiek się wystraszy i będzie ważył każde słowo ,lub nie
    powie nic. Bo normalnie, ludzie "podejrzany" rozumieją jako "mamy
    powody aby sądzić, że to ty, teraz popracujemy nad dowodami i będziesz
    niedługo oskarżony i kto wie czy nie skazany". A jako świadek, to
    wiesz, że chcą aby im pomóc ustalić to czy tamto, a nie, że mają cię na
    ceowniku.

    --
    Marcin

  • 134. Data: 2018-01-25 00:16:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Jan 2018 12:31:22 -0800 (PST), KRZYZAK napisał(a):
    > https://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/zostawila-d
    ziecko-w-samochodzie-matka-uslyszala-zarzuty,807886.
    html
    > Z jakiej paki te zarzuty?
    >Czy pozostawienie dziecka w samochodzie powoduje jego śmierć?

    przy +30 powoduje, przy -10 tez, ale czy to byl taki przypadek ...

    >Nikt nie jest w stanie monitorować dziecka 24h na dobę.

    Ale lepiej, zeby nie byl pijany :-)

    J.

  • 135. Data: 2018-01-25 00:22:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Jan 2018 15:53:01 +0100, Michał Jankowski napisał(a):
> [...]
    placu zabaw. I też tam prokurator przekonywał ze dla matki lepiej jest jak podejrzaną
    z niej zrobią

    > /me too
    > Przecież to jest jakaś piramidalna paranoja do sześcianu.

    A moze jednak nie ?

    Bo przesluchac w charakterze swiadka, wiedzac, ze zamierza sie
    postawic zarzuty, to jakby pozbawic podejrzanego jego praw ...

    J.

  • 136. Data: 2018-01-25 01:39:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-01-18 o 21:12, Shrek pisze:

> [...]
    > z myślą o tym, ze ją prokurator podejrzewa o spowodowanie śmierci dziecka.

    A ja myślę, ze w życiu z żadnym podejrzanym nie rozmawiałeś.

> [...]
    > nie ma argumentów żeby komuś postawić zarzuty, tylko robi to na wszelki
    > wypadek to po prostu nadużywa uprawnień.

    Jakby słuchał na świadka, to by w ogóle słuchać nie musiał. Prokuratorzy
    świadków przesłuchują tylko sporadycznie. Gdyby dało się na świadka, to
    gwarantuję Ci, że nikt by tych zarzutów nie stawiał :-) - jeśli chcesz
    od strony lenistwa na to patrzeć.

  • 137. Data: 2018-01-25 01:43:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-01-18 o 20:46, Shrek pisze:

    > Czyli jednak coś więcej napisał. Jeszcze raz - szanujmy się - gdyby
    > znalazł w tchawicy cialo obce, to napewno by o tym napisał. Gdyby były
    > ślady pobicia, sińce też. Suche stwierdzenie, że śmieć nastąpiła wskutek
    > NKO bez dalszych stwierdzeń, sugeruje po prostu brak udziału osób
    > trzecich i tyle. A już na pewno nie sugeruje spowodowania śmierci przez
    > osobę trzecią. Opierajmy się na dostępnych informacjach a nie tworzmy
    > niesamowite teorię. Bo zaraz dojdzemy do ufo, specnazu i chińskich
    > komandosów - jak udowodnisz, że nie?

    Dziennikarze (i Ty) to w ogóle nie wiedzą, co tam jest. Dopytywali się,
    to im ktoś podał wniosek - tyle,że ten fragment jest bez sensu dla
    meritum spawy. .

    > Z tym że jak występują dodatkowe okoliczności to się je jednak w wyniki
    > wpisuje. Inaczej sekcja nie miałaby sensu bo każda miałaby taki sam
    > protokół.

    Dokładnie, a tego w materiałach prasowych nie ma. Dlatego uważam za
    bezsensowne krytykowanie decyzji prokuratury.

    > Wolałbym argumenty niż wiarę na słowo, że prokurator to dobry wyjek co z
    > dobroci serca rozdaje ludziom zarzuty.

    Rozumiem Twoje stanowisko, ale nic na to poradzić nie mogę.

  • 138. Data: 2018-01-25 01:46:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-01-18 o 22:07, TomN pisze:

    > Coś zmyślasz, woda byłaby w płucach... chyba, że skoczek, to połamany i
    > umarty przed zachłyśnieciem (albo umarty i wrzucony do wody)

    Była w płucach i co to mienia? Poza tym, że wziął jeden oddech pod wodą?

    > Akurat mam pod ręką studentkę kryminalistyki, więc jesteś na cenzurowanym ;P

    To spokojnienie może Ci pewnie z tuzin realnych możliwości tu zaproponować.

  • 139. Data: 2018-01-25 01:48:14
    Temat: Re: Nieumyślne spowodowanie śmierci [ świadek/oskarżony/? ]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-01-18 o 20:47, Shrek pisze:

    > Czyli twoje wcześniejsze wywody były nieprawdziwe (świadek nie może
    > odmówić, więc trzeba mu postawić zarzuty, żeby mu zrobić dobrze).

    Jak odmówi, to co to oznacza? A podejrzany po prostu może odmówić, albo
    powiedzieć częściowo.

  • 140. Data: 2018-01-25 07:52:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dokładnie, a tego w materiałach prasowych nie ma. Dlatego uważam za
    > bezsensowne krytykowanie decyzji prokuratury.

    No nie - na tej zasadzie to w ogóle nie można oceniać prokuratora.
    Oceniamy n podstawie tego co wiemy.

    Shrek