  • 11. Data: 2012-11-26 18:01:00
    Temat: Re: Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty
    Od: w...@o...pl

    > Naucz się poprawnie pisać. Nie będę odpowiadał kaleczącym kodowanie i
    >
    > formatowanie.

    Wybacz Malkontencie, korzystam z bramki telefonicznej.

  • 12. Data: 2012-11-26 18:05:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    w...@o...pl wrote:

    > Nie mialem takiej mozliwosci.

    a moze łatwo mogłeś miec?

  • 13. Data: 2012-11-26 18:33:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.11.2012 18:01, w...@o...pl pisze:

    > Wybacz Malkontencie, korzystam z bramki telefonicznej.

    Nie mój problem.

    I przez ciebie poniosłem straty, bo się zirytowałem i przegapiłem okazję
    na biznes.

  • 14. Data: 2012-11-26 18:47:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-11-26 18:05, witek pisze:

    > a moze łatwo mogłeś miec?

    Albo mógł przewidzieć, że pożyczając pieniądze istnieje ryzyko ich
    nieotrzymania w terminie. Jeśli zatem od tych pieniędzy zależało "być
    albo nie być" jakiegoś ważnego kontraktu, to nie powinien ich pożyczać.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2012-11-26 18:53:44
    Od: w...@o...pl

    sue me, jak to mawiaja za bajorem ;]]]

  • 16. Data: 2012-11-26 18:54:41
    Od: w...@o...pl

    > Albo mógł przewidzieć, że pożyczając pieniądze istnieje ryzyko ich
    >
    > nieotrzymania w terminie. Jeśli zatem od tych pieniędzy zależało "być
    >
    > albo nie być" jakiegoś ważnego kontraktu, to nie powinien ich pożyczać.

    Pytanie jest czy jest szansza otrzymania odszkodowania?

  • 17. Data: 2012-11-26 18:55:01
    Od: w...@o...pl

    > a moze łatwo mogłeś miec?

    nie w bankach w polsce.

  • 18. Data: 2012-11-26 19:01:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-11-26 18:54, w...@o...pl pisze:

    > Pytanie jest czy jest szansza otrzymania odszkodowania?

    Ja bym na to nie liczył. Zgodnie z art. 361kc. zobowiązany do
    odszkodowania ponosi odpowiedzialność tylko za normalne następstwa
    działania lub zaniechania, z którego szkoda wynikła. Trudno uznać, że
    normalną konsekwencją niespłacenia pożyczki jest narażenie się na jakieś
    wydumane wysokie straty.

    Musisz się po prostu zadowolić odsetkami, a na przyszłość, jak wiesz, że
    będziesz na gwałt potrzebować pieniędzy, nie pożyczać ich wcześniej.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2012-11-26 19:26:41
    Od: w...@o...pl

    Dzieki, odsetki ustawowe?

  • 20. Data: 2012-11-26 19:33:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-11-26 19:26, w...@o...pl pisze:
    > Dzieki, odsetki ustawowe?

    Tak (chyba że w umowie określiliście inne).

    --
    Liwiusz