  • 21. Data: 2007-06-17 18:01:35
    Temat: Re: Nieuczciwy lokator
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    " Matrix" <m...@g...pl> wrote in message
    news:f52sbg$17q$1@inews.gazeta.pl...

    > A od czego miałbym płacić ten podatek ?
    > 1. Po pierwsze to nie mój lokal

    Bez znaczenia, umowa była miedzy tobą a nim, a nie między nim, a
    właścicielem.

    > 2. Po drugie całość sumy przekazuję właścicielowi tak jak to pisałem,
    > czyli
    > nie wykazałbym żadnego dochodu (co oczywiście nie zwalnia od rozliczenia)

    Oczywiście, że masz dochód.
    Jakby go nie było płaciłbys więcej, tak płacisz połowę.

    > 3. Po trzecie to jest zwykła umowa typu mówię do kolegi: wiesz, wynajmuję
    > świetne mieszkanie, jeśli chcesz, możesz wynajmować ze mną jak zapłacisz
    > swoją
    > część...

    zwykła umowa, z której dochód podlega opodatkowaniu jak z każdej innej
    zwykłej umowy.

    > Może źle to nazwałem wcześniej - nie wynajmowałem a współdzieliłem
    > mieszkanie,
    > w myśl ustnej umowy.

    ale umowę zawarłeś ty, a nie właściciel.

  • 22. Data: 2007-06-17 18:02:32
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Dudus Podpiszczaczek" <walsi baranie@dudu.de> wrote in message

    > "TMK" <t...@p...onet.pl>

    > A zastanowiles sie jaka jest roznica miedzy "dochodem", a "obrotem" ?
    > Dostal 100. koszty 100 - dochod 0. Wiec ?

    jakie koszty ? !!!!!

  • 23. Data: 2007-06-17 18:03:34
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Tak właśnie pisałem, że przychodu nie mam - dzięki za powtórzenie - sam
    > zrobiłem wielkie oczy, bo jeśli w Polsce jest takie prawo, że każdy
    > przelew
    > należy zgłaszać do US, to chyba nie byłoby przepływu gotówki w Polsce :)

    ewidentnie masz przychód.

    > Co do opodatkowania, to właściciel to opodatkował,

    Właściciel opodatkował pieniądze od ciebie, ty masz opodatkowac pieniądze,
    które dostajesz od kolegi.

  • 24. Data: 2007-06-17 18:04:48
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "SDD" <s...@t...pl> wrote in message

    > Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Gdyby umowe podnajmu zglosil w US i opodatkowal sie na zasadach ogolnych,
    > to tez moglby wykazac koszty.

    to nie są koszty, które mógłby odliczyć.

  • 25. Data: 2007-06-17 18:09:35
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "K. M" <d...@o...pl> wrote in message

    > czyli jak sie z kumplami składam na wynajem mieszkania i kazdy daje
    > zalozmy po 100 zł

    i owszem umowa ma być między kumplami a właścicielem mieszkania a nie między
    tobą i włascicielem i kumplami i tobą.
    To dwie umowy i każda podlega opodatkowaniu.

    a ja je niose badz przelewam do wlasciciela mieszkania
    > to musze placic podatki ? troche to bez sensu

    a) w przypadku indywidualnych umów między kumplami a włascicielem
    Niosę "banknboty" otrzymane od kolegów - tak,
    przelewam : nie, bo jest to depozyt nieprawidłowy i nalezy się od tego 2%.

    b) umowa jest między kumplami a toba i tobą a właścicielem,
    wówczas koledzy płacą tobie, a ty właścielowi, żadne pieniądze od kumplów do
    własiciciela nie płyną bo niby z jakiej paki, on nie ma z nimi żadnej umowy.
    To twój dochód i twoje podatki do zapłacenia.