  • 11. Data: 2005-05-17 06:08:14
    Temat: Re: Nieuczciwy konkurent w przetargu.
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 May 2005 16:57:04 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > No, gdyby dowieść, ze uczestniczyli w jednym i drugim sporządzeniu
    > ofert? Ale u tak dowieść coś takiego trudno no i dalej uważam, że na
    > takiej podstawie by się przetargu unieważnić nie dało raczej.

    Unieważnić? W żadnym wypadku. To daje możliwość jedynie odrzucenia tej
    oferty, której złożenie stanowiło czyn nieuczciwej konkurencji (art. 89
    ust. 1 pkt 3 pzp) (w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji to zdaje
    się będzie poniekąd art. 11?). Tyle, że trudno udowodnić właśnie.
    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 12. Data: 2005-05-17 07:48:42
    Od: "Groggy" <g...@p...oniet.pl>

    Witam

    Użytkownik "Grzegorz Bednarczyk" <b...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:d6c1b0$iei$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    [,...]

> [...]
    > ust. 1 pkt 3 pzp) (w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji to zdaje
    > się będzie poniekąd art. 11?). Tyle, że trudno udowodnić właśnie.

    Raczej nie do końca.
    Odrzucenie tak, ale na podst. art 89. ust 1 p.5)
    [wykluczenie na podst art.24 ust. 2 p.5)]
    --
    pozdrawiam, Grzegorz Górecki

  • 13. Data: 2005-05-17 08:15:52
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 May 2005 09:48:42 +0200, Groggy napisał(a):

    > Raczej nie do końca.
    > Odrzucenie tak, ale na podst. art 89. ust 1 p.5)
    > [wykluczenie na podst art.24 ust. 2 p.5)]

    W żadnym wypadku ;) Zwłaszcza, że w art. 24 ust. 2 pzp nie ma pkt 5 ;P

    Być może chodziło Ci o pkt 1, ale choć on pozornie pasuje, dotyczy jednak
    zupełnie innej okoliczności - nie chodzi w tym przepisie bowiem o
    sporządzenie oferty z wykorzystaniem informacji o ofercie konkurencji, ale
    o sporządzenie oferty z wykorzystaniem informacji o przygotowaniu
    postępowania przez zamawiającego. Gdyby delikwent zatrudnił pracowników
    zamawiającego, przygotowujących przetarg, to byłby ten punkt i wykluczenie.
    Skoro zatrudnił pracowników innego wykonawcy, zdecydowanie nie jest to ten
    punkt i nie jest to wykluczenie ;)

    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 14. Data: 2005-05-17 12:45:01
    Od: "Groggy" <g...@p...oniet.pl>

    Witam
    Użytkownik "Grzegorz Bednarczyk" <b...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:d6c8qa$rp8$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    [...]

    > W żadnym wypadku ;) Zwłaszcza, że w art. 24 ust. 2 pzp nie ma pkt 5 ;P
    >
    > Być może chodziło Ci o pkt 1,

    Ok. Chodziło.

    > [...]ale choć on pozornie pasuje, dotyczy jednak
    > zupełnie innej okoliczności [...]

    Nie widziałem postu źródłowego niestety,
    a z cytatu wywnioskowałem powyższe.

    --
    pozdrawiam, Grzegorz Górecki

  • 15. Data: 2005-05-17 13:18:15
    Od: "tidwell" <t...@w...pl>

    > No, gdyby dowieść, ze uczestniczyli w jednym i drugim sporządzeniu
    > ofert? Ale u tak dowieść coś takiego trudno no i dalej uważam, że na
    > takiej podstawie by się przetargu unieważnić nie dało raczej.

    Listy pracowników są w dokumentach przetargowych, na owych listach widnieja
    nazwiska tych samych pracowników. Z tym ze u jednego tylko konkurenta sa oni
    zatrudnieni (umowa) i do tego jeszzcze owi pracownicy podpisali pisma w
    ktorych zaprzeczaja jakoby chcieli pracowac u innego pracodowcy.
    pozdrawiam
    jarek

  • 16. Data: 2005-05-17 13:29:49
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 May 2005 15:18:15 +0200, tidwell napisał(a):

> [...]
    > zatrudnieni (umowa) i do tego jeszzcze owi pracownicy podpisali pisma w
    > ktorych zaprzeczaja jakoby chcieli pracowac u innego pracodowcy.

    Jak się pracodawcy nie podoba, niech się sądzi z pracownikami. Ale sam ten
    fakt nie ma nic do rzeczy w kwestii przetargu.
    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 17. Data: 2005-05-17 13:31:23
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 May 2005 15:29:49 +0200, Grzegorz Bednarczyk napisał(a):

    > Jak się pracodawcy nie podoba, niech się sądzi z pracownikami. Ale sam ten
    > fakt nie ma nic do rzeczy w kwestii przetargu.

    No, chyba że ewentualnie jeszcze konkurencja nie dysponuje tymi
    pracownikami, a ich nazwiska wzięła z powietrza (znaczy się nie uzgodniła z
    nimi tego, że będą dla niej pracować), to wtedy jest inna bajka ;)
    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 18. Data: 2005-05-17 17:59:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tidwell" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zatrudnieni (umowa) i do tego jeszzcze owi pracownicy podpisali pisma
    > ktorych zaprzeczaja jakoby chcieli pracowac u innego pracodowcy.

    No to teraz do wyjaśnienia pozostaje kwestia, czy kontroferent dysponuje
    sfałszowanymi oświadczeniami pracowników, czy Ty wymusiłeś na nich
    napisanie obecnych po fakcie. Bo dla wyniku przetargu może mieć wpływ
    udowodnienie, że te poprzednie są sfałszowane. Obecne nie mają nic do
    rzeczy.