  • 1. Data: 2005-05-14 09:29:02
    Temat: bledne awizo
    Od: "Patryk" <s...@w...gazeta.pl>

    czy błędne awizo to podstawa do przywrócenia terminu?

    Na awizo wtórnym było:

    "W dniu 27.04.2005 przesyłkę poleconą nr xxxx pozostawiono w placówce poczty
    xxxx.
    Przesyłke można odebrać w miejscu wyżej wymienionym w terminie do
    13.05.2005.
    Data 5.05.05, pieczątka i podpis."

    Jakby policzyć to 5+7=12. I w tym dniu odesłali przesyłkę. Po przesyłkę
    byłem 13.05.05.

    Czy adresat ma polegać na znajomości przepisów kpc i terminów doręczeń czy
    może się powoływać na błędną informację poczty? Czy jest jednoznaczne, że
    sąd
    przywróci termin czy lepiej pójść do sądu i wziąć odpis i liczyć czas na
    odpowiedź od 12.05.05?

    Pozdrawiam
    Sewer

  • 2. Data: 2005-05-14 10:03:58
    Temat: Re: bledne awizo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Patryk" <s...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > czy błędne awizo to podstawa do przywrócenia terminu?

    Moim zdaniem termin powinien zostać przywrócony.

  • 3. Data: 2005-05-14 11:52:24
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Patryk" napisał w wiadomości:

> [...]
    > 13.05.2005.
    > Data 5.05.05, pieczątka i podpis."
    >
    > Jakby policzyć to 5+7=12. I w tym dniu odesłali przesyłkę. Po

    Jest to podstawa do przywrocenia terminu, nalezaloby przedstawic w
    Sadzie awizo + cos co potwierdzaloby ze w tym dniu (13.04) byles
    odebrac przesylke a jej juz nie bylo.

    Co do odsylania przez Poczte nieodebranych przesylek, to czesto
    pojawia sie tez jeszcze inna kwestia.
    Niestety stosuje Poczta dziwna praktyke i odsyla przesylki w ostatni
    dzien uprawniajacy do odbioru, zamiast prawidlowo to czynic juz po
    uplywie terminu.
    Uprawniony do odbioru moze podjac przesylke do konca ostatniego dnia
    albo do zamkniecia Urzedu Pocztowego jesli nie jest czynny calodobowo,
    natomiast Poczta czesto juz przed poludniem odsyla przesylki.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 4. Data: 2005-05-14 15:37:13
    Od: "Patryk" <s...@w...gazeta.pl>

    "treneros" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > Jest to podstawa do przywrocenia terminu, nalezaloby przedstawic w
    > Sadzie awizo + cos co potwierdzaloby ze w tym dniu (13.04) byles
    > odebrac przesylke a jej juz nie bylo.

    Tylko jaki tu mieć dokument, gdybym wiedział że nie będzie przesyłki to bym
    przyszedł z dyktafonem :)
    Taki dowód byłby jednak podejrzany, gdyż z dużym prawdopodobieństwem
    spodziewałem się że listu nie będzie. No chyba że bym udowodnił, iż mam taki
    zwyczaj i nagrywam wszystkie rozmowy :))

    z tego co piszesz wynika, iz nie jest na 100% pewne iż sąd uzna, iż listu
    nie otrzymałem w sposób niezawiniony przeze mnie.
    Po pierwsze nie wiadomo jak poczta prowadzi informację o korespondencji i
    mogą poprawić dane i twierdzić że list 13.05 to jeszcze był. Chociaż wydaje
    mi się, że wpisują datę przyjęcia listu, to pewnie podobnie i datę wydania
    listu, ale czy także datę odesłania? i czy tę datę można jest zmienić (w
    późniejszym czasie, czy jednak pozostaje ślad)?

    Pozdrawiam
    Sewer

  • 5. Data: 2005-05-17 10:11:42
    Od: "Sewer" <s...@w...gazeta.pl>

    "treneros" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > Jest to podstawa do przywrocenia terminu, nalezaloby przedstawic w
    > Sadzie awizo + cos co potwierdzaloby ze w tym dniu (13.04) byles
    > odebrac przesylke a jej juz nie bylo.

    Tylko co to może być to coś zaświadczające, że byłem odebrać 13-tego
    przesyłkę?
    Czy jeśli pokażę awizo że do 13 można było odebrać a 12 odesłali to za mało?
    plus oświadczenie, że byłem 13 po odbiór przesyłki.

    Czy sąd ma prawo zakwestionować to że byłem 13 po odbiór przesyłki?

    Sewer