  • 21. Data: 2007-07-09 09:53:05
    Temat: Re: Niesmiertelny temat: WKU :) Kiedy się do nich zgłosić?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.07.2007 Michał <m...@g...pl> napisał/a:

> [...]
    > przeszkolenia wojskowego i wtedy informuja mnie ze to co mowili
    > wczesniej jest nie aktualne i ze teraz biora wszystkich, takze tych z
    > paragrafami. Jako ze mialem juz tez dosyc dobra prace na wakacje
    > zalatwiona odmowilem wziecia udzialu w szkoleniu no i caly proces zostal
    > uznany jako nieistniejacy.
    >
    > Do dzis sie zastanawiam czy jest mozliwe cofniecie decyzji zawartej
    > wczesniej (bo podobno jakies rozporzadzenie sie zmienilo) - w koncu
    > prawo nie dziala wstecz. No ale czlowiek glupi byl, podpisal co mu
    > podsunieto i teraz nie ma co plakac nad rozlanym mlekiem.

    No cóż. W obecnym stanie prawnym (art 93 ustawy) wygląda to tak, że trzeba
    było złożyć wniosek. Jakby nie powołali na to przeszkolenie, to z głowy.

    > no nie ucze sie bo ide do pracy

    A w czym przeszkadza jedno drugiemu? Teraz są tysiące szkół policealnych,
    których jedynym celem istnienia jest dawanie papierków do WKU. Nawet nie
    jestem pewny, czy w niektórych jakiekolwiek zajęcia się odbywają.

    > mysle ze nie ma szans ;)

    Ja myślę, że są. Znam wiele osób, które dostały takie odroczenie.

    > nie mozliwe - ide do pracy i potrzebuje miec jakies polskie miejsce
    > zameldowania...

    Dlaczego tak uważasz? Myślisz, że ludzi bez zameldowania jeszcze w
    urzędzie, tuż po wymeldowaniu, humanitarnie odstrzeliwują, bo nie
    mają prawa do życia? :)
    --
    Samotnik

  • 22. Data: 2007-07-09 11:07:53
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie Samotnik w liscie z dnia 2007-07-09 11:53 napisala
    nastepujace slowa:

    [...]
    > No cóż. W obecnym stanie prawnym (art 93 ustawy) wygląda to tak, że trzeba
    > było złożyć wniosek. Jakby nie powołali na to przeszkolenie, to z głowy.

    Ja wniosek zlozylem i czekalem na powolanie ktore mialo pojawic sie
    przed pierwszymi najblizszymi wakacjami. Jezeli by sie nie pojawilo to
    oznaczalo ze po skonczeniu studiow ide do rezerwy. Powolanie na
    szkolenie sie nie pojawilo, bo jak powiedziala kobieta w WKU do wojska
    ida tylko zdrowi a ja mam kat. A z paragrafami wiec mnie nie chca. I
    stwierdzila ze mam po studiach przyjsc z dyplomem i bedzie wszystko OK.
    Rok (lub dwa lata) wszystko sie zmienilo - i znow powolano mnie do
    odbycia szkolenia, w ktorym ze wzgledu na prace nie wzialem udzialu.

    Reasumujac: wniosek zlozylem, najpierw nie chcieli mnie, a pozniej im
    sie odwidzialo i mnie chcieli ale ja juz nie moglem.

    > A w czym przeszkadza jedno drugiemu? Teraz są tysiące szkół policealnych,
    > których jedynym celem istnienia jest dawanie papierków do WKU. Nawet nie
    > jestem pewny, czy w niektórych jakiekolwiek zajęcia się odbywają.

    Isc do szkoly policealnej majac tytul mgr?

    > Ja myślę, że są. Znam wiele osób, które dostały takie odroczenie.

    Ale jaki ja mam powod: ja tylko chce w spokoju odbyc caly 18 miesieczny
    staz i zaliczyc wszystkie szkolenia, zadania itd itp. Mysle ze moze to
    ich nie przekonac ;/

    > Dlaczego tak uważasz? Myślisz, że ludzi bez zameldowania jeszcze w
    > urzędzie, tuż po wymeldowaniu, humanitarnie odstrzeliwują, bo nie
    > mają prawa do życia? :)

    Skoro firma daje mi mieszkanie sluzbowe to pewnie beda chcieli bym sie
    tam zameldowal ;/

    --
    michal

  • 23. Data: 2007-07-09 17:41:18
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.07.2007 Michał <m...@g...pl> napisał/a:
    > Reasumujac: wniosek zlozylem, najpierw nie chcieli mnie, a pozniej im
    > sie odwidzialo i mnie chcieli ale ja juz nie moglem.

    No to klapa.

    > Isc do szkoly policealnej majac tytul mgr?

    A ktoś Ci tam każe chodzić? Poza dwoma razami: zapisaniem się i odebraniem
    papierów po tym, jak Cię wyleją? :) Potem idziesz do kolejnej szkoły i
    znowu pół roku spokoju. ;-) Koszta: poniżej 100 zł/mc. Tylko trzeba uważnie
    przeczytać umowę, bo mają różne kruczki.

    > Ale jaki ja mam powod: ja tylko chce w spokoju odbyc caly 18 miesieczny
    > staz i zaliczyc wszystkie szkolenia, zadania itd itp. Mysle ze moze to
    > ich nie przekonac ;/

    Jeśli są to 'ważne sprawy osobiste', to możesz dostać (chociaż o wszystkim
    decyduje uznaniowo komendant WKU). Niemniej to tylko maksimum 12 miesięcy
    :)

    > Skoro firma daje mi mieszkanie sluzbowe to pewnie beda chcieli bym sie
    > tam zameldowal ;/

    Po pierwsze wątpię, bo z zameldowaniem same problemy od ich strony. :) Po
    drugie - nawet jeśli z jakichś niewiadomych powodów będą nalegać (w co
    wątpię), to możliwe, że rzeczowa rozmowa z kimś, kto tym kręci, pomoże.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 24. Data: 2007-07-09 19:21:49
    Od: "tHe mRuWa" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > stoja, ze na pracy mi zalezy i ze mam super okazje, ktorej 99,9% osob
    > konczacych studia miec nie bedzie i ja, jak sie teraz nie zalapie, to

    heheh po takim tekscie to imo twoje szanse do woja wzrastaja:)
    sam bym cie powolal chocby i na przekor;) ze jak taki dobry to
    akurat w wojsku sprawdza, zreszta za biurkiem moze siedziec
    jakis rodzic dzieciaka ktoremu sie tak dobrze nie udalo wystartowac...
    i moze pomyslec a dlaczego on ma byc tym 0,1%

    --
    * Pozdrawiam
    * tHe mRuWa