  • 1. Data: 2007-07-08 17:18:46
    Temat: Niesmiertelny temat: WKU :) Kiedy się do nich zgłosić?
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Witam,

    Pozwolę sobie rozpocząć temat który nie raz i nie dwa miał okazję już
    tutaj zagościć: sprawa WKU.

    Jestem właśnie w trakcie kończenia studiów (5 lat). W lutym tego roku
    miałem już okazję odwiedzić WKU ponieważ już wtedy dostałem pisemko o
    stawieniu się tam i tam celem powołania do odbycia tego i tamtego.
    Stawiłem się, wyjaśniłem że jeszcze studiuję i dostałem odroczenie do
    końca września br. Pani wystawiająca świstek zaznaczyła jednak, że
    _zaraz po obronie_, najlepiej tego samego dnia zgłosić się znów w WKU i
    podać im informację że właśnie zdało się egzamin i studia są zakończone.

    Samo WKU nie było by dla mnie problemem, gdyby nie fakt że od września
    zaczynam dosyć fajną i miłą pracę (18 miesięczny staż), która na
    początek oferuje super warunki (jak dla osoby która właśnie kończy
    studia), m. in. zagraniczne szkolenia i ma doprowadzić do tego że po
    skończonym okresie otrzymam pracę jako manager jednego z działów (dobry
    awans już po półtora roku!). Jeżeli skończy mi się odroczenie (wrzesień)
    i przyjdzie bilecik z WKU to nawet jeśli zabiorą mnie tylko na to 3
    miesięczne szkolenie to będzie to czas zdecydowanie stracony którego w
    żaden sposób nie będę już w stanie odrobić w pracy i który może zaważyć
    na dalszej karierze w tej firmie. Szkolenia miną, wyjazdy też i nie
    liczę na to że ktoś w firmie zlituje się nade mną i zorganizuje je
    jeszcze raz.

    I teraz moje pytanie: czy faktycznie lepiej zgłosić się od razu po
    obronie w WKU i wyjaśnić uczciwie całą sprawę licząc na jakąś ludzką
    twarz urzędników (np odroczenie na czas trawania stażu) czy też olać ich
    i co najwyżej czekać na przesyłkę i wtedy decydować co dalej?

    Z góry serdecznie dziękuję za wszelkie rady ;)

    --
    michal

  • 2. Data: 2007-07-08 17:21:16
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > twarz urzędników (np odroczenie na czas trawania stażu) czy też olać ich
    > i co najwyżej czekać na przesyłkę i wtedy decydować co dalej?

    Armia cierpi ostatnio na brak "zdrowomyslacych" więc sięgają nawet po
    starsze roczniki. Nie ma co liczyc na ludzką twarz. Prosciej jest
    znaleźć jakąś chorobę :)

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 3. Data: 2007-07-08 17:48:19
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie KrzysiekPP w liscie z dnia 2007-07-08 19:21
    napisala nastepujace slowa:

    > Armia cierpi ostatnio na brak "zdrowomyslacych" więc sięgają nawet po
    > starsze roczniki.

    Wiem, wiem.. Biora wszystkich ;/

    > Nie ma co liczyc na ludzką twarz.

    Tego tez sie obawiam wlasnie ;(

    > Prosciej jest
    > znaleźć jakąś chorobę :)

    Na komisji dostalem kat. A, ale to bylo z 7 lat temu. Teraz mam male
    klopoty z kregoslupem, ktore lekarz okreslil tak: poki co jest okej, ale
    mam sie oszczedzac bo jak nie to za 10, 20 albo 30 lat ze szpitala nie
    wyjde ;) A w wojksu jak jest kazdy wie - oszczedzania nie ma ;))

    Z tego co czytalem szansa na ponowna komisje lekarska jest tylko nie
    wiem kiedy jeszcze zglosic ta chec - pewnie przy pierwszej (tej z
    biletem) wizycie w WKU, prawda?

    --
    michal

  • 4. Data: 2007-07-08 18:05:59
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > mam sie oszczedzac bo jak nie to za 10, 20 albo 30 lat ze szpitala nie
    > wyjde ;) A w wojksu jak jest kazdy wie - oszczedzania nie ma ;))

    No jak ulał ... bierz historie choroby, zdjecia RTG, opinie itp itd i z
    tym wal do WKU.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 5. Data: 2007-07-08 18:17:26
    Od: "Jarosław Grolik" <g...@c...uj.edu.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > No jak ulał ... bierz historie choroby, zdjecia RTG, opinie itp itd i z
    > tym wal do WKU

    Tylko niech nie przesadzi , bo mu prawo jazdy zabiorą :-)

    Pozdrawiam

    Jarek

  • 6. Data: 2007-07-08 18:24:31
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie Jarosław Grolik w liscie z dnia 2007-07-08 20:17

    Wiem, wiem ;) Czytalem :P

    --
    michal

  • 7. Data: 2007-07-08 18:25:30
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie KrzysiekPP w liscie z dnia 2007-07-08 20:05

    > No jak ulał ... bierz historie choroby, zdjecia RTG, opinie itp itd i z
    > tym wal do WKU.

    No okej, a kiedy bedzie jeszcze szansa na komisje? Kazdy przed poborem
    raz jeszcze staje na komisji czy trzeba sie o nia jakos postarac?

    --
    michal

  • 8. Data: 2007-07-08 18:26:16
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > obronie w WKU i wyjaśnić uczciwie całą sprawę licząc na jakąś ludzką twarz
    > urzędników (np odroczenie na czas trawania stażu) czy też olać ich i co
    > najwyżej czekać na przesyłkę i wtedy decydować co dalej?

    Dawno dawno temu jeden z "wykładowców" mówił tak

    "siedzę sobie na górce pod lasem i widzę,że drogą idzie logika minęła
    chwila, a za nią idą naukowcy, później długo długo nic i widzę jadących
    chłopów na wozach drabiniastych,później rządowi urzędnicy znowu nic długa
    długa przerwa o i widzę prawników i policjantów,a po godzinie patrzę i widzę
    wojskowych."- Tak, więc radzę uważać może na ludzką twarz możesz liczyć, ale
    na rozum to mam wątpliwości,co sądzę po obejrzeniu jednego z programów w
    telewizji,kiedy to celowo powołano człowieka do wojska by mu uniemożliwić
    studiowanie

    akohoro

  • 9. Data: 2007-07-08 18:27:18
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" napisał:

    > Armia cierpi ostatnio na brak "zdrowomyslacych" więc sięgają nawet
    > po starsze roczniki. Nie ma co liczyc na ludzką twarz.

    Hmm... ja tam się zgłosiłem. Odnotowali co trzeba i dali znać, że do roku
    czasu mogą mi przysłać bilecik. Jeśli do roku tego nie zrobią (pani od razu
    powiedziała, że tak zapewne będzie) to przenoszą mnie do rezerwy.
    Może uznali, że skoro przyszedłem dobrowolnie to nie należę do tych
    poszukiwanych "zdrowomyslacych" ;-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 10. Data: 2007-07-08 18:33:26
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Michał" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > No okej, a kiedy bedzie jeszcze szansa na komisje? Kazdy przed poborem raz
    > jeszcze staje na komisji czy trzeba sie o nia jakos postarac?

    wniosek o komisję lekarską składa się samemu, w momencie kiedy zmienia się
    stan zdrowia, czyli praktycznie teraz.
    Przy samym poborze komisja lekarska to fikcja, więc nawet bym nie liczył na
    cokolwiek.