  • 1. Data: 2007-07-07 22:23:07
    Temat: Intruz na posesji
    Od: suskind <s...@g...pl>

    Witam !

    Przed paroma godzinami mialem taka sytuacje.
    Wyszedlem z domu i natknalem sie na faceta ktory w "stanie wskazujacym"
    siedzial sobie na schodach. Furtke zamknalem wczesniej na klucz i jedyny
    sposob na jej otwarcie bez niego to zwolnienie blokady bramy po
    przelozeniu reki przez plot co napewno tez w/w facet uczynil
    Najpierw poprosilem bez zbednych emocji o opuszczenie mojego terenu co
    zgodnie z przewidywaniami skonczylo sie na usilowaniu nawiazania
    "kumpelskiej" rozmowy. Po kilku nieskutecznych prosbach i ostrzezeniach
    zadzwonilem na policje. Jako ze telefonu nikt nie odbieral przez 5 minut
    (sic!), zaczalem sie co raz bardziej denerwowac. W pewnym momencie
    zlapalem lopate co polaczone niemal z furia zaczelo przekonywac goscia
    do opuszczenia terenu. W koncu wyszedl rzucajac na odchodne pare
    subtelnych grozb w stylu "zycie jest krotkie i nie warto go tracic".
    Na policje dodzwonilem sie 15 minut pozniej a patrol przyjechal po
    dalszych 30 minutach. Przejechalismy sie po okolicy ale nie udalo sie go
    odszukac.

    Teraz pytanie :

    Czy w przypadku takiego upartego intruza moge go wyrzucic ze swojego
    terenu uzywajac sily w formie "za szmaty i za ogrodzenie" czy jedyne co
    moge zrobic to czekac na policje ? A co w przypadku kiedy nie da sie
    dodzwonic na policje ?
    Jak byscie sie zachowali na moim miejscu biorac pod uwage w/w
    okolicznosci i ewidentie gorsza sprawnosc fizyczna "goscia" ?

    Pozdrawiam

    suskind

  • 2. Data: 2007-07-07 22:45:00
    Temat: Re: Intruz na posesji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "suskind" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    Wejście na ogrodzoną posesję, a już na pewno odmowa jej opuszczenia wbrew
    żądaniu właściciela jest przestępstwem. Toteż nie należało sprawy wyganiać,
    tylko właściwe pilnować do przyjazdu policji. Nie wykluczone, że gość miał
    zamiar dokonać włamania do Ciebie, tylko przyjechałeś za wcześnie.
    następnym razem włamie się do Ciebie lub sąsiada.

  • 3. Data: 2007-07-07 22:46:49
    Od: suskind <s...@g...pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > że gość miał zamiar dokonać włamania do Ciebie, tylko przyjechałeś za
    > wcześnie. następnym razem włamie się do Ciebie lub sąsiada.

    Czy jesli go spotkam na ulicy np. po jutrze to powinienem zawiadomic
    policje czy to juz za pozno ?

    suskind

  • 4. Data: 2007-07-07 22:55:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy jesli go spotkam na ulicy np. po jutrze to powinienem zawiadomic
    > policje czy to juz za pozno ?

    Policję - jak rozumiem - już zawiadomiłeś dziś. Po noweli przestępstwo to
    jest ściganie z urzędu. Jeśli sprawcę spotkasz na ulicy jutro, to prawa go
    zatrzymać nie masz. Ale możesz dyskretnie go obserwować i wezwać policję.
    ta gościa wylegitymuje i sprawca będzie znany. Przy okazji dołoży się mu
    groźby karalne (tu już musisz wniosek o ściganie złożyć).

  • 5. Data: 2007-07-08 00:08:38
    Od: suskind <s...@g...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "suskind" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Policję - jak rozumiem - już zawiadomiłeś dziś.

    Zawiadomilem telefonicznie. Wyslali nieumundurowanych policjantow z
    ktorymi jezdzilem po okolicy w poszukiwaniu tego goscia. Czy powinienem
    sie jeszcze pofatygowac na komisariat czy dostane wezwanie do zlozenia
    zeznan ?

    suskind

  • 6. Data: 2007-07-08 08:00:39
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > Na policje dodzwonilem sie 15 minut pozniej a patrol przyjechal po
    > dalszych 30 minutach. Przejechalismy sie po okolicy ale nie udalo sie go

    to jak, najpierw do wyrzucasz a pozniej szukasz ? Jezeli uwazasz ze popelnil
    przestepstwo to trzymasz go do przyjazdu policji, jak kazesz mu spadac to
    daj mu spokoj. Policja ma co robic a nie szukac pijaczkow.

    Icek

  • 7. Data: 2007-07-08 08:31:06
    Od: suskind <s...@g...pl>

    Icek pisze:

    > to jak, najpierw do wyrzucasz a pozniej szukasz ? Jezeli uwazasz ze popelnil
    > przestepstwo to trzymasz go do przyjazdu policji, jak kazesz mu spadac to
    > daj mu spokoj. Policja ma co robic a nie szukac pijaczkow.

    To bylo tak. Najpierw chcialem go sam wywalic na spokojnie. Jako ze nie
    odnosilo to skutku mimo wielu prozb i nie chcialem uzyc sily to zaczalem
    dzwonic na policje co jak wspomnialem mi sie nie udalo. Facet na
    odchodne zaczal grozic wiec postanowilem po raz kolejny dodzwonic sie na
    997 zeby goscia chociaz wylegitymowali w razie jakby przyszlo mu do
    glowy wrocic i zrobic cos zlego. Jak juz patrol przyjechal to sami
    zaproponowali zebym z nimi pojechal.
    Gdyby mi sie udalo za pierwszym razem dodzowic na policje to nie
    bawlibym sie w samodzielne wojowanie. Niestety zestawienie instynktu i
    mysli "nikt Ci nie pomoze", "masz na podworku nachlanego goscia ktory Ci
    sforsowal brame" i "gdyby chcial mnie poprostu zabic a policji poprostu
    NIE MA" zmusza mnie do podjecia jakichs krokow ktory nie zawsze musza
    byc zgodne z prawem.

    Suskind

  • 8. Data: 2007-07-08 11:07:56
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > sforsowal brame" i "gdyby chcial mnie poprostu zabic a policji poprostu

    znaczy wlozyl reke miedzy prety bramy i nacisna klamke ?

    przestan, daj policji zyc, szkoda pieniedzy podatnikow na pijaczka co
    siedzial na schodach.

    Icek

    PS Gdyby policja nie zajmowala sie glupotami typu pijaczek mi siedzi na
    schodach to latwiej byloby sie dodzwonic.

  • 9. Data: 2007-07-08 11:21:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Icek wrote:

> [...]
    >
    > PS Gdyby policja nie zajmowala sie glupotami typu pijaczek mi siedzi
    > na schodach to latwiej byloby sie dodzwonic.

    nie piernicz głupot Icek

  • 10. Data: 2007-07-08 11:29:01
    Od: suskind <s...@g...pl>

    Icek pisze:

    > znaczy wlozyl reke miedzy prety bramy i nacisna klamke ?
    >
    > przestan, daj policji zyc, szkoda pieniedzy podatnikow na pijaczka co
    > siedzial na schodach.

    To co proponujesz ? Dac po ryju pijaczkowi i wypierdzielic za plot i dac
    tym samym policji "wazniejsza" sprawe do roboty ?

    suskind