  • 1. Data: 2007-08-23 11:35:44
    Temat: Nieruchomosci
    Od: "basic76" <b...@o...pl>

    Witam Panstwa :)

    jestem wlascicielka mieszkania spoldzielczego. Moja mama jest glownym
    lokatorem mieszkania w kamienicy na starowce. Podobno, wedlug przepisow, po
    jej smierci nie bede miala prawa do tego mieszkania, bo nie moge byc
    posiadaczem dwoch nieruchomosci. Czy jest jakas mozliwosc, aby zatrzymac oba
    mieszkania? A jesli nie da sie obu, to chociaz to na Starym Miescie.
    Zastanawialam sie nad 'sprzedaza' mojego lokalu w bloku komus znajomemu, ale
    szczerze powiedziawszy, nie chcialabym angazowac w sprawe rodzinna osob
    trzecich.

    Mam nadzieje, ze ta skrocona wersja sprawy pozwoli na to, ze udziela mi
    Panstwo cennych wskazowek i rad.

    Z powazaniem,
    Barbara

  • 2. Data: 2007-08-23 11:58:13
    Temat: Re: Nieruchomosci
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "basic76" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Podobno, wedlug przepisow, po
    > jej smierci nie bede miala prawa do tego mieszkania, bo nie moge byc
    > posiadaczem dwoch nieruchomosci.

    nie ma takiego prawa, mozesz miec tyle nieruchomosci ile ci sie podoba

    musialas cos zle zrozumiec

    mysle ze jesli piszesz ze twoja mama jest glownym lokatorem, to znaczy ze
    nie jest wlascicielem, i tu jest pies pogrzebany, to nie jest mieszkanie
    twojej matki wiec tobie nic do niego, a poniewaz mieszkania na starowce to
    lakome kaski, tamtejsza administracja zabezpiecza sie przed
    "dziedziczeniem" lokatorstwa :)

  • 3. Data: 2007-08-23 12:15:17
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > twojej matki wiec tobie nic do niego, a poniewaz mieszkania na starowce to
    > lakome kaski, tamtejsza administracja zabezpiecza sie przed

    witam!

    jeżeli nie mieszkałaś stale z mamą w lokalu, to niestety nie wstąpisz w
    stosunek najmu po śmierci mamy - to jest warunek wstąpienia w stosunek najmu
    np. dzieci najemcy takiego lokalu, po jego śmierci; zamieszkanie musi mieć
    charakter stały, i trwac po dzień śmierci głównego najemcy - art.691kc

    sprawdz czy mama nie mogłaby nabyc lokalu od gminy na preferencyjnych
    warunkach - niech złoży w gminie wniosek i czeka; a w międzyczasie zamelduj
    się u mamy i mieszkaj z nią, jeżeli nie ma w tym problemu; inaczej niż w
    sposób opisany wyżej - albo art.691kc, albo nabycie lokalu przez mame od
    gminy - nie nabędziesz praw do lokalu przez nią zajmowanego

    pzdr

  • 4. Data: 2007-08-23 12:16:35
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

  • 5. Data: 2007-08-23 14:11:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    basic76 wrote:
    > Witam Panstwa :)
    >
    > jestem wlascicielka mieszkania spoldzielczego. Moja mama jest glownym

    Nie, nie jesteś. Nie można być właścicielem mieszkania spółdzielczego.
    Możesz mieć najwyżej spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu.

> [...]
    > jej smierci nie bede miala prawa do tego mieszkania, bo nie moge byc
    > posiadaczem dwoch nieruchomosci. Czy jest jakas mozliwosc, aby zatrzymac oba

    Pewnie, że nie można. A za posiadanie dwóch samochodów to z miejsca
    burżuja rozstrzeliwują ;->

    [ciach]

    > Mam nadzieje, ze ta skrocona wersja sprawy pozwoli na to, ze udziela mi
    > Panstwo cennych wskazowek i rad.

    Zbyt skrócona. Podstawowe pytanie: jak wygląda tytuł prawny do tego
    mieszkania w kamienicy? Bo jak to jest np. jakiś lokal socjalny od gminy
    to na pewno nie oddadzą go komuś, kto ma własne mieszkanie.

  • 6. Data: 2007-08-23 15:24:49
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Nie, nie jesteś. Nie można być właścicielem mieszkania spółdzielczego.

    Można - spółdzielnia jest takim właścicielem :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 7. Data: 2007-08-23 18:31:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sebcio wrote:

    > Można - spółdzielnia jest takim właścicielem :)

    OK, OK - osoba fizyczna nie może być właścicielem mieszkania
    spółdzielczego. Teraz wystarczająco precyzyjnie? ;->

  • 8. Data: 2007-08-24 07:17:46
    Od: "basic" <b...@o...pl>

    Witam,

    dziekuje serdecznie za madre i precyzyjne, acz lekko sarkastyczne
    odpowiedzi :) Mimo, ze laikiem jestem w teorii prawa, to zlosliwosci umyslem
    logicznym wychwycilam.

    Postaram sie zebrac cala niezbedna dokumentacje i opisac sprawe bardziej
    szczegolowo. Mam nadzieje, ze i tym razem sie Pan wypowie :D

    Z powazaniem,
    Barbara

  • 9. Data: 2007-08-24 07:39:20
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "basic" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Postaram sie zebrac cala niezbedna dokumentacje i opisac sprawe bardziej
    > szczegolowo.

    jeszcze tylko naucz sie ciac cytaty i odpowiadac pod nimi a nie nad nimi
    :)
    to bedzie prawie dobrze

  • 10. Data: 2007-08-24 09:36:11
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Andrzej Lawa pisze:

    > OK, OK - osoba fizyczna nie może być właścicielem mieszkania
    > spółdzielczego. Teraz wystarczająco precyzyjnie? ;->

    Hihi, napisałem tak by ludzie wiedzieli w czym rzecz, bo co chwila
    czytam "jestem właścicielem mieszkania spółdzielczego".

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio