  • 1. Data: 2003-06-10 19:50:20
    Temat: [Nieruchmosci] Podział działki (przed zakupem) (zapłacę ...)
    Od: "Dariusz Dąbrowski" <x...@N...pl>

    Czołem,

    Doradzcie jak możecie w następującej kwestii ...

    Sytuacja:
    Jest działka 3000 mkw. Jest 7 wlascicieli. Na ten moment jest to działka
    leśna, ale aktualnie przygotowywane zmiany w planie zagospodarowania
    przestrzennego z dużym prawdopodobienstwem nadadza jej
    mozliwosc zabudowy jednorodzinnej (bedzie budowlana)
    - sa na to rozne potwierdzajace pisma.
    Chcialbym ta dzialke kupic (bo jest narazie dosc tania), ale nie cala tylko
    1500 mkw.

    Pytania:
    1. Posredniczka reprezentujaca wlascicieli zgodziala podzielic
    dzialke przed sprzedaza, powiedziala, ze bedzie wyrys
    z rejestru gruntow juz z podzialem, ale ksiega wieczysta
    bedzie ta sama co obowiazywala dotychczas dla calej
    dzialki. Czy to mozliwe ? Czy wtedy ja kupuje niezelezna
    dzialke, pomimo, ze ksiega wieczysta jest wspolna dla dwoch
    powstalych po podziale dzialek ?

    2. Podobno jak bedzie akt notarialny kupna-sprzedazy, to notariusz
    odsyla akt do sadu i wtedy tworzy sie oddzielna ksiega dla tej nowej
    dzialki (juz po zakupie przeze mnie). Czy to tak wlasnie dziala ?

    3. Czy podzial dzialki moze miec niekorzystny wplyw na opracowywane
    wlasnie zmiany w planie zagospodarowania (normatyw 1500 mkw jest
    spelniony po podziale). ?

    4. Czy jak zatwierdza plan, to obciaza mnie podatkiem (np 30 %) z tytulu
    zwiekszenia wartosci dzialki ? Podobno tylko w sytuacji, gdy w ciagu 5 lat
    od zatwierdzenia sprzedalbym dzialke.?

    Poradzcie proszę, zebym sie nie wpieprzyl w g....

    Mozliwe, ze zaplace za poprowadzenie sprawy od strony prawnej
    do momentu aktu notarialnego kupna-sprzedazy (oferty z propozycjami
    ile taka opieka prawna by kosztowala poprosze na prv), ale najpierw
    chcialbym prosic o porade w ramach powyzszych problemow.
    Jestem z Warszawy.

    Pozdrowionka
    Darek

  • 2. Data: 2003-06-10 21:31:30
    Od: "Ewcia" <m...@m...pl>

    Czy wtedy ja kupuje niezelezna
    > dzialke, pomimo, ze ksiega wieczysta jest wspolna dla dwoch
    > powstalych po podziale dzialek ?
    tak.

    > 2. Podobno jak bedzie akt notarialny kupna-sprzedazy, to notariusz
    > odsyla akt do sadu i wtedy tworzy sie oddzielna ksiega dla tej nowej
    > dzialki (juz po zakupie przeze mnie). Czy to tak wlasnie dziala ?
    tak

    > 3. Czy podzial dzialki moze miec niekorzystny wplyw na opracowywane
    > wlasnie zmiany w planie zagospodarowania (normatyw 1500 mkw jest
    > spelniony po podziale). ?
    nie

    > 4. Czy jak zatwierdza plan, to obciaza mnie podatkiem (np 30 %) z tytulu
    > zwiekszenia wartosci dzialki ?
    mogą, ale nie muszą
    raczej stosuje się to nie przy zmianie planu, ale urbanizacji terenu (opłata
    adiacencka)

    pozdrawiam
    ewcia