  • 21. Data: 2003-05-09 11:42:46
    Temat: Re: Nieodpowiedzialne zachowanie sędziny.
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:b9ct6e$bmq$1@news.onet.pl...
    Niestety to Ty się mylisz, a kolega ma rację. Sędzina to staropolskie
    określenie na żonę sędziego.
    Kobieta sędzia to sędzia.
    Jesteś najwyraźniej niezorientowany...

    > pozwole sobie zacytować GW
    ... i Twoim głównym źródłem informacji są gazety. Więc wszystko jasne.
    A teraz uważaj:
    1)W żadnej ustawie nie ma określenia "sędzina". Wszystkie posługują się
    wyraźnie określeniem "sędzia".
    2) Pod wszystkimi wyrokami są podpisy "sędzia taka a taka".
    3)Dziennikarze często nie radzą sobie z tym rozróżnieniem i używają błędnego
    nazewnictwa.
    W wielu gazetach zdarzają się też rysunki pokazujące sędziów (też błędnie) w
    togach adwokackich albo prokuratorskich (brrr, zawsze się z tego śmiejemy)
    (dodam, że chodzi o różnicę kolorów).
    To że jakiś kiepski dziennikarz upowszechnia błędy, świadczy tylko o tym, że
    jest to ... kiepski dziennikarz.

    Pozwolę sobie zacytować jednego z moich wykładowców (Wydział Prawa,
    Uniwersytet Warszawski)
    "Sędzina, podobnie jak doktorowa, podkomorzyna itd. jest tylko staropolskim
    określeniem na żonę osoby pełniącej daną funkcję, w tym wypadku to żona
    sędziego. I niech mi się potem nikt nie kompromituje. Kobieta sędzia, to też
    sędzia."
    Uczono nas tego już na początku studiów.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 22. Data: 2003-05-09 11:51:27
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "p...@g...pl" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > sędzina funkcjonuje częściej w znaczeniu pani sędzia niż żona sędziego, co
    > nie znaczy, że jest formą używaną często.
    > Formą bardziej poprawną jest pani sędzia lub w odmianie: sędzi
    Owszem, rzadko, potocznie, osoby niezorientowane stosują tę formę.
    Natomiast osoby zwracające się do sędzi "pani sędzino" mogą się spodziewać
    podobnej reakcji, jak gdyby się do szefowej zwrócili "pani dyrektorowo".
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 23. Data: 2003-05-09 12:41:04
    Od: "andrus" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:b9ct6e$bmq$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "[ piotr sut ]" napisał w wiadomości

    > pozwole sobie zacytować GW
    >
    > "(...) Wyższy Sąd Dyscyplinarny na wniosek prokuratury uchylił
    > we wtorek immunitet znanej warszawskiej sędzinie Annie P.-J.
    > Prokurator chce ją oskarżyć o spowodowanie kolizji po
    > pijanemu(...)"
    >
    > nadal CHŁOPCZYKU jesteś pewien, że nie ma kogoś takiego
    > jak sędzina?,
    > a może to dla żony sędziego uchylili immunitet?

    jestes dobrze wytresowany, skoro uzywasz koszernej
    nawet jako wykladni jezykowej

  • 24. Data: 2003-05-09 21:27:56
    Od: Kloss <k...@u...lublin.pl>

    Kamil Gołaszewski wrote:

    > A chcieli warunkowo umorzyć...

    Teraz brzmi to fajnie. Nikt z Was jednak nie zrozumial, ze ta
    (k***a) adwokat nie powiedziala mi na czym to polega. Gdyby mi powiedziala,
    to bylo by swietnie - bo nie mam czasu na takie rzeczy.

    A skoro juz zaszly nieprawidlowosci to wole wykazac wszystkie bledy
    i miec je do kogo zaniesc... proste?

    Prosze o pomoc.

    --
    Krzysztof Antoń

  • 25. Data: 2003-05-09 21:54:29
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ... i Twoim głównym źródłem informacji są gazety. Więc wszystko jasne.
    > 3)Dziennikarze często nie radzą sobie z tym rozróżnieniem i używają
    błędnego
    > nazewnictwa.

    Troche NTG.
    A slyszeliscie o czyms takim, jak korekta ? Mieliscie do czynienia z korekta
    w GW ?

    --
    Jacek