  • 31. Data: 2008-03-31 00:00:27
    Temat: Re: Nieobecnosc nieusprawiedliwiona ucznia
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Szerr wrote:

    > Znasz pojęcie działań faktycznych administracji?

    Ale o czym ty gadasz?
    Podaj mi jeden konkretny przepis który daje prawo oceniania czy dane
    usprawiedliwienie jest usprawiedliwione czy nie, a potem bedziemy
    rozmawiać dalej.
    Dopóki nie padnie żaden paragraf z twojej strony koniec dyskusji.

  • 32. Data: 2008-03-31 04:21:07
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 30 Mar 2008 19:00:27 -0500, witek napisał(a)
    w:<news:fsp9is$kh1$4@inews.gazeta.pl>:

    > Ale o czym ty gadasz?
    > Podaj mi jeden konkretny przepis

    Tak właśnie wygląda dyskusja z laikiem :-)

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 33. Data: 2008-03-31 05:27:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Szerr wrote:

    > Tak właśnie wygląda dyskusja z laikiem :-)

    Czyli nie potrafisz podać żadnego paragrafu?
    Więc zakończmy dyskusję.

  • 34. Data: 2008-04-01 05:56:43
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Tego to nie rozumiem. Jak z zawodowej to ma kasę za robotę i składki, a
    > jak z technikum to nie?
    > Jaka jest tego podstawa prawna?

    Bo ja wiem.
    Co prawda pare lat minelo, ale za praktyki ani w technikum, ani tez
    studenckie ani grosza nie dostalem.
    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2008-04-01 10:44:45
    Od: kobietka <b...@v...pl>

    witek pisze:

    > To jej sprawa. Skoro nie chce to nie chodzi. Po prostu na koniec nie
    > dostaje żadnego papierka, że ukończyła takową praktykę i już.
    > Po za tym jak wyobrażasz sobie przynoszenie usprawiedliwień przez
    > pełnoletniego ucznia. Władza rodzicielska rodziców już wygasła, więc oni
    > nie mogą. Co najwyżej uczeń sam siebie może usprawiedliwić, bo tylko on
    > jest władny to zrobić.
    > Po prostu temat usprawiedliwiony/nieusprawiedliwomny przestaje miec
    > rację bytu. Raczej należałoby określić kryterium jako procent obecnosci
    > na zajęciach.

    Nie prawda. Jeśli ma umowę o przyuczenie do zawodu, to jest to jak umowa
    o pracę. Musi usprawiedliwiać swoje nieobecności, przynosić
    zaświadczenia od lekarza. Nie wiem po ilu dniach można ją wyrzucić, ale
    kończy się to adnotacją w świadectwie pracy o porzuceniu pracy.

    --
    ___ -- ___
    '=_\(",)/_='

  • 36. Data: 2008-04-01 13:39:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baczek wrote:

    > Poniewaz podczas podpisywania umowy o prace (czy tez praktyczne
    > przygotowanie do zawodu) uczen ma 16 lat.

    to o pracę czy przygotowanie do zawodu?

    > Pisalem juz o tym wczesniej. Chodzi o ucznia szko?y zawodowej.
    > Czyli placi sie ZUS i "pensje".

    ma podpisaną umowę o pracę czy nie ma?
    Ale konkretnie umowę o pracę, a nie umową o coś tam.

  • 37. Data: 2008-04-01 13:44:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:fsmjoe$aqt$2@inews.gazeta.pl witek

    > Owszem, tak.

    > Nieprawda.

    > Po pierwsze - podstawę prawną poproszę.

    Nie da się podać podstawy prawnej czegoś co nie istnieje.
    To ty mi wskaż podstawę prawną dającą nauczycielowi prawo oceniania
    usprawiedliwień.

    > Po drugie - rodzic nie usprawiedliwia nieobecności ucznia (nieletniego),
    > tylko wnosi o usprawiedliwienie. W przypadku ucznia pełnoletniego on sam
    > może wnieść o usprawiedliwienie nieobecności.

    tak? to podstawę prawną poproszę.

    > Decyzję czy prośbę uwzględnić podejmuje nauczyciel, któy nie musi
    > automatycznie uznawać uzasadnienia za wiarygodne. W razie czego
    > niezadowolony wnosiciel może odwołać się do dyrektora szkoły.

    tak? to podstawę prawną poproszę.

    > Nieprawda, mieszasz dwie różne sprawy.

    a możesz uzasadnić.

    > Zaś określenia są jak najbardziej na miejscu. Znajdziesz je m.in. w
    > Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu
    > oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz
    > przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.
    > Usprawiedliwione lub nie nieobecności decydują np. o możliwości
    > przystąpienia do egzaminu klasyfikacyjnego.
    > Wypadałoby coś wiedzieć w temacie, na który zabiera się głos.

    To że znajdę to wiem. Są użyte, ale nigdzie nie są zdefiniowane.

    > Nie nie ma, tylko ty nie znasz.

    A ty znasz?

    > Takim aktem prawnym może być np. statut szkoły lub zapisy w programie
    > wychowawczym. Łatwo znajdziesz podstawę prawną i zasady tworzenia takich
    > dokumentów, a także co muszą i co mogą zawierać.

    Jak łatwo to podaj.
    Wiesz dlaczego takich zapisów w statach szkoły nie ma?

    > Niech ci się tak wydaje, skoro chcesz, ale radziłbym jednak poczytać
    > trochę, bo wprowadzasz czytających w błąd.

    Czytałem.
    Jeśli chcesz dyskutować zacznij podawać konkretne paragrafy.

  • 38. Data: 2008-04-01 13:46:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kobietka wrote:

    > Nie prawda. Jeśli ma umowę o przyuczenie do zawodu, to jest to jak umowa
    > o pracę.

    Co to jest "umowa jak o pracę"?

    > Musi usprawiedliwiać swoje nieobecności, przynosić
    > zaświadczenia od lekarza. Nie wiem po ilu dniach można ją wyrzucić, ale
    > kończy się to adnotacją w świadectwie pracy o porzuceniu pracy.

    To jest to umowa o pracę czy nie jest?
    Konkretnie poproszę.
    Czy uczeń na praktyce jest pracownikiem czy nie jest?
    Czy ucznia na praktyce obowiązuje kodeks pracy czy nie?
    Czy uczeń na praktyce dostaje świadectwo pracy?

  • 39. Data: 2008-04-01 14:42:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fste8t$6ia$6@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > Nie da się podać podstawy prawnej czegoś co nie istnieje.
    No wreszcie, sam widzisz - nie istnieje obligatoryjne i automatyczne
    działanie "karteczek" od rodziców.

    > To ty mi wskaż podstawę prawną dającą nauczycielowi prawo oceniania
    > usprawiedliwień.
    Nauczyciel nie ocenia usprawiedliwień. On ocenia czy uzasadnienie prośby o
    usprawiedliwienie nieobecności jest wiarygodne, zasadne. Po dokaniu takiej
    oceny usprawiedliwia nieobecność albo nie.
    Czemu musi to robić znajdziesz w podanym przeze mnie rozporządzeniu.
    Zresztą to proste - otrzymuje dokument, na podst. którego musi podjąć
    decyzję mającą dalsze skutki dla ucznia. Toteż weryfikuje (w każdym razie
    może próbować zweryfikować) jego prawdziwość aby decyzja była trafna. Dziwi
    mnie, że trzeba tłumaczyć takie oczywistości.
    Nauczyciel prowadzi przecież i nadzoruje proces dydaktyczny. Jednym z
    elemetów tego działania jest ocenianie, w tym klasyfikowanie. Na
    klasyfikację ma wpływ ilość nieobecności
    usprawiedliwionych/nieusprawiedliwionych.
    Co ty sobie wyobrażasz w ogóle? Że nauczyciel ma usprawiedliwić uczniowi
    nieobecność bo rodzic napisał, że musiał pojechać do chorej na hemoroidy
    cioci, jak on (nauczyciel) widział go (ucznia) w tym czasie pod multiplexem
    albo w ogródku piwnym?

    > tak? to podstawę prawną poproszę.
    No tu już naprawdę chyba żartujesz. Pełnoletni człowiek jest zdolny do
    czynności prawnych.
    A w ogóle to grzebnij, leniu, w necie - była taka głośna sprawa o tym, uczeń
    miał bodaj Tomasz na imię, jeśli mnie pamięć nie myli.

    > tak? to podstawę prawną poproszę
    A poproś sobie, poproś.
    Ja poproszę o podstawę nakazującą nauczycielowi uwzględnić pisemko od
    rodziców (a może nie od rodziców) z bzdurną na pierwszy rzut oka bajeczką.

    > a możesz uzasadnić.
    Czy to jest pytanie czy twierdzenie?
    Hint - zdanie pytające ma na końcu znak "?".
    BTW - zdanie rozpoczynamu od wielkiej litery.

    > To że znajdę to wiem. Są użyte, ale nigdzie nie są zdefiniowane.
    Twierdziłeś, że są nie na miejscu. Jak widzisz kolejny raz byłeś w błędzie,
    bo są jak najbardziej na miejscu, a tym miejscem jest prawo oświatowe.
    A że nie są zdefiniowane? Oczywistych pojęć nie trzeba definiować. W KP
    również nie definiuje się "usprawiedliwionej nieobecności".

    > Jak łatwo to podaj.
    Jak chcesz zabierać głos to musisz umieć je znaleźć, to są podstawowe akty.

    > Wiesz dlaczego takich zapisów w statach szkoły nie ma?
    No nieee.... przekraczasz już granice ignorancji wkraczając w obszar
    lamerstwa.
    Są.

    > Czytałem.
    A czy to co trzeba i czy ze zrozumieniem?

    > Jeśli chcesz dyskutować zacznij podawać konkretne paragrafy.
    Mnie na dyskusji specjalnie nie zależy, bo ta dziedzina to w dużej części
    moja codzienna praktyka i po prostu znam działające w niej mechanizmy,
    zresztą jestem tylko jednym z wielu. Ty jesteś - delikatnie mówiąc -
    laikiem, chcesz czemuś zaprzeczyć - wal z paragrafów, co ty sobie
    wyobrażasz, że tak proste rzeczy ktoś ci będzie pod nos podstawiał?
    Napisałem ci - chcesz to sądź sobie co chcesz.

    --
    Jotte

  • 40. Data: 2008-04-01 14:49:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fspsnv$11a$2@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > Czyli nie potrafisz podać żadnego paragrafu?
    > Więc zakończmy dyskusję.
    A gdzieś ty podał jakikolwiek paragraf?
    Zresztą sam tego prawie nigdy nie robisz, walisz jakieś tam swoje teorie bez
    uzasadnień, a chcesz żeby ktoś za ciebie lekcje odrabiał?
    To ja mam dla ciebie zadanie domowe - podaj pragraf, który zabrania
    nauczycielowi zakwestionowania uzasadnienia nieobecności albo nakazuje mu
    uwzględnić każde, łącznie z "karteczką od rodziców".
    Do roboty.

    --
    Jotte