  • 201. Data: 2014-09-19 21:40:33
    Temat: Re: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Umówmy się, że gałąź dyskusji dotyczyła braku światła i trudno bez
    > przyczyny było podejrzewać inną intencję :]

    My się możemy umówić, ale jak ktoś pisze, że niesprawny pojazd to to już nie
    jest właściwy argument.

    > A to zależy.
    > Jak policjant nietumanista, samochód nie skonstruowany przez marketoida,
    > a kierujący współpracuje, to organoleptycznie :>

    Jak ? Wyjmuje ją i mierzy ?

    > W przeciwnym razie policjant stwierdza "nie świeci" i tyle, a przepalenie
    > to już sprawdza uprawniony diagnosta, jak chciałeś ;)

    Przyjeżdża na koniu ?

    > Niemniej w efekcie mamy "interwencję za przepalenie"

    Myślę, że z tym przepaleniem to najgłupsze co można wymyśleć.

  • 202. Data: 2014-09-19 21:44:18
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Przyjmijmy.
    > Tyle, że ma się to NIJAK to faktu wymiany żarówki.
    > Jeśli mandat ma Ci się należeć, to należy się również jak wymienisz.

    Przez cały czas właśnie mówię, że w uzależnianiu mandatu od wymiany żarówki
    nie ma żadnej racji.

  • 203. Data: 2014-09-19 21:47:47
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    >..
    > 2) Stan techniczny samochodu zaczyna zagrażać bezpieczeństwu w ruchu
    > drogowym w momencie, gdy go nie widać. W wypadku przedniego oświetlenia,
    > to musiałyby po jednej stronie nie świecić wszystkie żarówki. Ja na dojazd
    > czasem się ratuję włączeniem przeciwmgielnych świateł.

    Powinni Ci zatrzymać dowód :-)

  • 204. Data: 2014-09-19 23:58:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Prawie, bo odniosłem wrażenie, że możesz być zrozumiany, że niby polak
    > ma w tamtych krajach te żarówki wozić.

    Moja wina - w tym zakresie nie zwróciłem uwagi na sens. Racja.

    [...]
    > Stan wyższej konieczności.Poświęcasz dobro niższej wartości dla ratowania
    > wyższego.

    Ototo, dzięki za skompletowanie wyjaśnienia własnych zastrzeżeń :D
    Od czasu do czasu staram się przypominać (sobie też :>) że prawo
    nie składa się wyłącznie z przepisów, i to właśnie TAKI przypadek :)

    pzdr, Gotfryd

  • 205. Data: 2014-09-20 00:11:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2014, Trybun wrote:

    > A skąd wiesz że mógł zapobiec brakowi dokumentów.

    Przecież tego nie napisałem. Nie przekręcaj proszę.
    Mógł zapobiec NIEZABRANIU dokumentów - poprzez NIEWYJECHANIE pojazdem
    w takim przypadku.

    > Kto niby z tytułu braku dokumentów przy sobie coś traci

    PP.
    Pytaj posłów.
    Ja się Ciebie spytam co kto traci poprzez nieterminowe złożenie
    deklaracji podatkowej - i co odpowiesz?

    > I jak sam widzisz, nikt nie jest w stanie udowodnić że żarówka przed chwilą
    > się przepaliła, bądź przed pół rokiem. Jakie widzisz w miarę sprawiedliwe
    > rozwiązanie tego problemu?

    No przecież objaśniłem - nie ma podstaw do kary.
    To inni dyskutują z tą tezą, nie jesteś aby w tej grupie? ;)

    > W pierwszym odruchu wydaje się że nie karać
    > mandatem, ale wyobrażasz sobie te wszystkie auta na drogach, ślepe na jedno
    > oko bądź obydwa?

    Nie wyobrażam sobie, widzę.
    A ograniczeniem są m.in. kontrole policyjne.
    Częściowo również monitoring :>

    > Nic nie mieszam - auto ma być sprawne do jazdy i tyle.

    Ale uszkodzenie żarówki polegać może na awarii W CZASIE jazdy
    i kierujący tego może nie wiedzieć. Jeszcze.
    To wyklucza podstawę do ukarania.
    Wyklucza DEFINICJĘ z przepisów karnych!

    > A tak w ogóle to jakiś
    > obłęd z tym dyscyplinowaniem kierowców na każdym kroku mandatami.

    To ustal sam ze sobą, czy chcesz karać czy nie.

    pzdr, Gotfryd

  • 206. Data: 2014-09-20 00:26:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2014, Trybun wrote:

    [...komuś, bo wrotka wycięta...]
> [...]
    [...]
    tomotive-special/tematy-w-dziale-specjalne-rozwiazan
    ia-dla-motoryzacji/obowiazek-posiadania-zapasowych-z
    arowek/index.jsp

    > Jaka kara pytasz,

    JA PYTAM? A pytaniu się przyjarzałeś?
    Ja może spytam co, kto i kiedy pił, bo cytaty wyżej widać ;)
    Powtórzę *moje* pytanie: "jaka kara za NIE jeżdżenie
    niesprawnym autem". Argumentacja ad absurdum to się
    nazywa ;)

    > - żadna,

    No przecież piszę to od samego początku.
    Nie może być kary, bo nie ma podstawy prawnej do ukarania.
    Może istnieć "zakaz pewnego stanu" (od lat pokpiwam, że
    przy okazji nowelizacji dot. korzystania z fal elekromagnetycznych
    Sejm zabronił emisji przez Słońce :>), ale do ukarania
    potrzebny jest CZYN.
    A omawiany przypadek to podważa lub czyni skrajnie trudnym
    do udowodnienia, więc poniżej wypadku z ofiarami w ludziach
    nikt nie będzie nawet próbował dochodzić jak z tą lampą
    było.
    Jak mylisz grupowiczów, to sobie jakieś szufladki spraw ;)
    (uwaga - jeszcze bardziej irytujące jest błędne zaszufladkowanie
    w razie istnienia stanowisk NIE sprowadzających się do
    dwu przypadków, albo do wrzucania do szufladki A z powodu
    sprawy X, odrębnej :>)

    > nie ma podstaw aby karać finansowo kierowcę za
    > "wykroczenia" typu przepalona żarówka

    Miło że się zgadzasz.
    I cudzysłów jest uzasadniony (bo to nie jest wykroczenie,
    z definicji).
    I co dalej? :)

    [...]
    > Tu akurat miałem na myśli sprawiedliwe prawo przedstawiane przez ugrupowanie
    > polityczne tytułujące się " Prawymi i Sprawiedliwymi";-)

    A to nie wyczułem ironii :D

    pzdr, Gotfryd

  • 207. Data: 2014-09-22 08:24:15
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Ściślej - na ogół jest bardzo trudno udowodnić, że kierowca
    > wiedział że mu jedno światło nie świeci. Może przy gęstej
    > mgle... (doskonale widać snopy światła).

    Podświadomie założyłeś, że chodzi o światła "główne". A co z
    postojowymi, czy też tylnymi?

    One też się przepalają...

    --
    MN

  • 208. Data: 2014-09-22 11:06:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Sep 2014, Marcin N wrote:

    > Podświadomie założyłeś,

    Nie tyle założyłem, co "odniosłem się" :)

    > że chodzi o światła "główne". A co z postojowymi, czy
    > też tylnymi?
    >
    > One też się przepalają...

    No to jest "przypadek ogólny", czyli dokładnie tak jak
    piszę - bardzo trudno udowodnić, że wiedział.

    pzdr, Gotfryd

  • 209. Data: 2014-09-23 18:58:11
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > Można, nie wolno niesprawnymi pojazdami włączać się do ruchu drogowego i
    > już.

    Który przepis masz na myśli ?

    > Strażnikiem tego jest m.in. policja drogowa.

    A czego ona nie jest strażnikiem ?!

    > Niech Ci będzie, faktycznie nie ma powodów do karania mandatem za stan
    > techniczny pojazdu gdy niesprawność może wyniknąć nagle.

    Chyba nie czytasz co piszę.

    > Ale zatrzymanie dowodu temu który nie chce, nie potrafi, nie może usunąć
    > usterki na poczekaniu jest sprawą oczywistą.

    "Art. 132. Przesłanki zatrzymania dowodu rejestracyjnego (pozwolenia
    czasowego)
    1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie:
    1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd:
    a) zagraża bezpieczeństwu w szczególności po wypadku drogowym, w którym
    zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia
    lub ramy,
    b) zagraża porządkowi ruchu,
    c) narusza wymagania ochrony środowiska;
    2) stwierdzenia, że pojazd nie został poddany badaniu technicznemu w
    wyznaczonym terminie lub termin badania nie został wyznaczony prawidłowo;
    3) stwierdzenia zniszczenia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) w
    stopniu powodującym jego nieczytelność;
    4) uzasadnionego podejrzenia podrobienia lub przerobienia dowodu
    rejestracyjnego (pozwolenia czasowego);
    5) stwierdzenia, że badanie techniczne zostało dokonane przez jednostkę do
    tego nieupoważnioną;
    6) nieokazania przez kierującego dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy
    obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu
    lub dowodu opłacenia składki za to ubezpieczenie, jeżeli pojazd ten jest
    zarejestrowany w kraju, o którym mowa w art. 129 uprawnienia policjanta i
    niektórych podmiotów w trakcie kontroli ruchu drogowego ust. 2 pkt 8 lit. c;
    7) uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie odpowiadają
    stanowi faktycznemu.
    "

    Która to przesłanka z tego przepisu ?

  • 210. Data: 2014-09-23 19:05:44
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > Nic nie mieszam - auto ma być sprawne do jazdy i tyle.

    Puść wodze fantazji i powiedz czemu ten przepis o przesłankach odebrania
    dowodu rejestracyjnego nie potwierdza twojej tezy.