  • 21. Data: 2006-09-15 14:04:12
    Temat: Re: Nieletni za kierownicą
    Od: Sebcio <s...@w...com>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > I potem mamy debili na drogach co biegi może potrafią wrzucać, ale o
    > przepisach nie mają bladego pojęcia...

    Nie popadajmy w skrajności i nie uogólniajmy. Prawda jest taka, że
    jeśli człowiek jest przeciętnie mądry i odpowiedzialny, znajdzie miejsce
    gdzie można bezpiecznie jeździć, to niech się uczy.

    Każdy odpowiada za to co robi, nie bądźmy mentorami bo to nieco
    ambiwalentne. Teraz strofujemy człowieka by po pracy wsiąść w auto i na
    obszarze zabudowanym jechać dajmy na to 70km/h... :)

    > Na drogach publicznych - nie tylko. OK, rozumiem, że dzieciak musi się
    > jakoś nauczyć. Ale niech uczy go ktoś kompetentny. A nie ktoś o
    > podejściu "nie znam przepisów, bo i po co - egzamin już zdałem".

    W zakresie podstaw, kompetentny jest każdy kierowca. Bo na początku
    trzeba opanować trzy pedały, wajchę zmiany biegów i kierunków. Opanować
    kilka nawyków i oswoić z technicznymi stroną prowadzenia pojazdu. Na
    przepisy przyjdzie pora na kursie na prawo jazdy.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 22. Data: 2006-09-15 14:11:07
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisali:

    > I potem mamy debili na drogach co biegi może potrafią wrzucać, ale o
    > przepisach nie mają bladego pojęcia...

    Niestety na drogi sa wypuszczani ludzie, ktorzy znaja przepisy, a nie
    potrafia jezdzic.
    Przepisow mozna sie nauczyc w jeden dzien. Techniki jazdy troche dluzej.

    . KRZYZAK .
    . Skierniewice Jesli nie masz pomyslu na 1% podatku .
    .......................... http://www.pomocdladominiki.com.pl .

  • 23. Data: 2006-09-15 14:15:37
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    i...@w...pl <i...@w...pl> napisali:
    > No i zastanów się, co by było, gdyby na tym "wiejskim terenie
    > prywatnym" Twój nieuprawniony do kierowania samochodem syn spowodował

    A gdyby tu bylo nagle przedszkole w przyszlosci?

  • 24. Data: 2006-09-15 14:19:58
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Jacek <n...@w...pl> napisali:

    > Nie mam zamiaru syna uczyć braku poszanowania dla prawa (chociaż czasami
    > powątpiewam, czy w naszych warunkach warto). A to, że trochę pojeździ mając
    > 14 lat i pozna do czego sprzęgło, gaz i hamulec to mu raczej nie zaszkodzi

    Wrecz przeciwnie. Ja jestem za.

    P.S.
    Nie zwracaj uwagi na supermena Andrzeja Lawe. I tak nikt mu nie dorowna.
    Zna wszystkie przepisy i moze 20 razy bez wyjmowania.

  • 25. Data: 2006-09-15 14:23:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Agent 0700 wrote:

    > Przepisy wkuje na kursie PJ

    Ty na prawdę jesteś taki odporny, czy tylko udajesz?

    Kuć to sobie możesz kamienie.

    Przepisy o ruchu drogowym masz znać i "czuć".

    > najpierw się trzeba nauczyć wrzucać biegi a potem jeździć po mieście.

    Nie. NAJPIERW trzeba poznać przepisy i zasady bezpieczeństwa. Równolegle
    z zapoznawaniem się z realiami z pozycji pasażera.

    Dopiero potem można pomyśleć o wpuszczeniu za kierownicę.

    > Do nauki podstaw starczy ojciec.

    Skutki widać na drogach.

    "Jak to? Przecież miałem zielone..." - debilek nie odróżnia zielonego
    światła od zielonej strzałki warunkowego skrętu.

    > Potem na kursie nie będzie tracił czasu na naukę puszczania sprzęgła, tylko
    > na zachowanie na drodze.

    A przepisów kiedy się nauczy? I nie mówi mi o kursie, bo na kursie to
    może zdąży się nauczyć zaliczyć egzamin.

    > Nie przejedzie się zastanawiał co ma wcisnąć bo będzie wiedział, tylko
    > myślał gdzie instruktor każe mu jechać.

    Powiedzmy.

  • 26. Data: 2006-09-15 14:29:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sebcio wrote:

    > Nie popadajmy w skrajności i nie uogólniajmy. Prawda jest taka, że
    > jeśli człowiek jest przeciętnie mądry i odpowiedzialny, znajdzie miejsce
    > gdzie można bezpiecznie jeździć, to niech się uczy.

    Jasne. Ale tylko jeśli równolegle znajdzie kogoś kompetentnego od przepisów.

    > Każdy odpowiada za to co robi, nie bądźmy mentorami bo to nieco
    > ambiwalentne. Teraz strofujemy człowieka by po pracy wsiąść w auto i na
    > obszarze zabudowanym jechać dajmy na to 70km/h... :)

    Nie chodzi o to, żeby zawsze idealnie zgodnie z przepisami jeździć, bo w
    naszej przaśnej rzeczywistości nie zawsze się da.

    Ale przepisy trzeba znać, żeby wiedzieć kiedy i co można oraz kiedy
    można ewentualnie trochę przepisy naruszyć.

    > W zakresie podstaw, kompetentny jest każdy kierowca. Bo na początku

    ROTFL

    > trzeba opanować trzy pedały, wajchę zmiany biegów i kierunków. Opanować
    > kilka nawyków i oswoić z technicznymi stroną prowadzenia pojazdu. Na

    To nie są podstawy kierowania pojazdem w ruchu drogowym. To są podstawy
    ruszania z miejsca.

    > przepisy przyjdzie pora na kursie na prawo jazdy.

    Wtedy będzie już za późno.

  • 27. Data: 2006-09-15 14:29:22
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 15 Sep 2006 14:11:07 +0000 (UTC), Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > Niestety na drogi sa wypuszczani ludzie, ktorzy znaja przepisy, a nie
    > potrafia jezdzic.
    > Przepisow mozna sie nauczyc w jeden dzien. Techniki jazdy troche dluzej.

    A jesteś pewien że większość wypadków powodują początkujący?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 28. Data: 2006-09-15 14:31:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Niestety na drogi sa wypuszczani ludzie, ktorzy znaja przepisy, a nie
    > potrafia jezdzic.
    > Przepisow mozna sie nauczyc w jeden dzien.

    ROTFL

    Zawsze opowiadasz jakieś wesołe historie - a to że na prywatnym terenie
    właściciel stanowi prawo, a to że przepisów można się nauczyć (nauczyć -
    a nie "zakuć") w jeden dzień...

    Może teraz opowiedz np. bajeczkę o dobrym królu, który przyjdzie i
    wszystko uzdrowi?

  • 29. Data: 2006-09-15 14:52:22
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Henry (k) <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisali:

    > A jesteś pewien że większość wypadków powodują początkujący?

    Chyba nie ma takich statystyk.
    Sa grupy wiekowe sprawcow wypadkow.
    Ale z pewnoscia poczatkujacy powoduja mniej wypadkow, bo to kilka procent
    ogolnej liczby kierowcow.

  • 30. Data: 2006-09-15 15:08:12
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 15 Sep 2006 14:52:22 +0000 (UTC), Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > Ale z pewnoscia poczatkujacy powoduja mniej wypadkow, bo to kilka procent
    > ogolnej liczby kierowcow.

    To swoją drogą... A przy okazji - zauważ że egzaminy na prawo jazdy
    mają najtrudniejszą część właśnie praktyczną (wiem z autopsji ;-))
    Więc to nie tak prosto powiedzieć że na drogi wypuszcza się
    teoretyków, bo jednak dodatkowe godziny na kursach stają się prawie
    standardem (no przynajmniej kogo stać ten stara się wykupić
    jeszcze kilka).

    Pozdrawiam,
    Henry