  • 1. Data: 2006-09-14 22:51:37
    Temat: Rozpowszechnianie audycji z kanałów FTA
    Od: "n...@n...com" <n...@n...com>

    Witam,
    nurtuje mnie kwestia prawa do bezpłatnego rozpowszechniania w internecie
    materiałów zarejestrowanych z ogólnodostępnych mediów. W moim przypadku
    chodzi o programy zarejestrowane z kanałów TV nadawanych w formie FTA
    (free-to-air, czyli wolnych w odbiorze, niekodowanych). Czy aby zgodnie
    z prawem rozpowszechniać interesujące mnie audycje lub jej fragmenty na
    swojej stronie internetowej potrzebuję zezwolenia nadawcy programy na
    taką formę uatrakcyjnienia swojej witryny?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-09-15 08:51:28
    Temat: Re: Rozpowszechnianie audycji z kanałów FTA
    Od: Grzegorz McCartney Olędzki <m...@p...onet.pl>

    Wszyscy na grupie pl.soc.prawo czytajcie uważnie, bo n...@n...com pisze:
> [...]
    > chodzi o programy zarejestrowane z kanałów TV nadawanych w formie FTA
    > (free-to-air, czyli wolnych w odbiorze, niekodowanych). Czy aby zgodnie

    Nie jestem prawnikiem, więc Ci nie odpowiem, ale moim zdaniem szukać
    odpowiedzi należy tu:
    -> Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83
    Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

    Na ile mi mówi intuicja, to chyba jednak nie możesz.

    GO

  • 3. Data: 2006-09-15 12:59:43
    Od: Sebcio <s...@w...com>

    n...@n...com napisał(a):

> [...]
    > swojej stronie internetowej potrzebuję zezwolenia nadawcy programy na
    > taką formę uatrakcyjnienia swojej witryny?

    Nie możesz. Fakt udostępnienia Ci czegoś bezpłatnie nie daje Ci
    automatycznue uprawnień do dysponowania tym. Musisz uzyskać zgodę nadawcy.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2006-09-15 16:16:54
    Od: "n...@n...com" <n...@n...com>

    Sebcio napisał(a):

    > Nie możesz. Fakt udostępnienia Ci czegoś bezpłatnie nie daje Ci
    > automatycznue uprawnień do dysponowania tym. Musisz uzyskać zgodę nadawcy.

    A czy pojedynczych obrazów graficznych (tzw. screenshot`ów) z danej
    audycji to również dotyczy?

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2006-09-15 16:20:07
    Od: "n...@n...com" <n...@n...com>

    Sebcio napisał(a):

    > Nie możesz. Fakt udostępnienia Ci czegoś bezpłatnie nie daje Ci
    > automatycznue uprawnień do dysponowania tym. Musisz uzyskać zgodę nadawcy.

    A czy nieruchomych obrazów graficznych (tzw. screenshot`ów) z danej
    audycji to również dotyczy? Chodzi mi o coś takiego jak na samym środku
    tej strony - http://pl.kingofsat.net/ w seksji ZAPPING.

    Pozdrawiam.