    From: Andrzej <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nielegalny pobór energii ... POMOCY PILNE !!!!
    Date: Wed, 05 Apr 2006 15:49:50 +0200

    Artur Ch. napisał(a):

    > Zgoda, ale czy do takiego "worka" został włożony i oplombowany w obecności
    > odbiorcy?

    "Protokół kontroli" bo tak to się chyba nazywa zawsze podpisuje
    odbiorca, chyba, że odmówi podpisania protokółu.

    > Czy odbiorca otrzymał protokół zdemontowania licznika z informacją ze
    > plomba na "worku" (o ile był!) ma nr taki i tak?

    Odbiorca zawsze powinien być przy zdejmowaniu licznika i powinien
    otrzymać kopie protokółu (i tak to sie prawdopodobnie dzieje w całej
    Polsce).

    > Zresztą sama plomba tak zwykła, to jest pikuś - ponieważ inkasent, technik
    > posiada referentkę i może sobie dowolną ilość razy zdejmować i plombować
    > taką plombę.

    Ciekawe co by na tą referentke powiedziała żona inkasenta :)
    A tak na poważnie to może on mieć plombownice, tylko że plombownice
    jeśli jeszcze są używane to są numerowane i wtedy może być problem z
    tym, że w papierach stoi, że licznik założył jeden pracownik a na
    liczniku są plomby innego.

    > Rozwiązaniem tutaj by mogły być specjalne zamki, plomby
    > jednorazowego użytku - tzn z nr xxxx raz założone (i wpisane do protokołu
    > którego kopie otrzymuje odbiorca) nie dałoby się powtórnie założyć. Więc po
    > otwarciu "takiego worka" inkasent założyłby inną plombę z innym nr.

    I tak prawdopodobnie jest. A co do szczegółów to później napisze jak to
    wygląda w ZE Łódź Teren

    > Ale tutaj jest i tak kolejny motyw - kto otwiera taki "worek"?
    > Wewnętrzne laboratorium? Czyli koledzy tego inkasenta ...... ;)
    > Z kolei wewnętrzne laboratorium nie ma umocowania do wydawania ekspertyz
    > tego rodzaju .... do tego może być np. GUM, producent licznika ....

    A ile zakładów energetycznych ma swoje laboratoria? Z tego co mi wiadomo
    to wszystkie takie kontrole przeprowadzane są w laboratoriach
    posiadających odpowiednie certyfikaty i nie prowadzonych przez kolegów
    inkasentów

    > Zdaje się na forum SEP była baaaardzo żywiołowa dyskusja (kilka tysięcy
    > postów) - zerknijcie do google

    I na ise.pl też jest tego trochę

    http://ise.pl/forum/viewtopic.php?t=7412&start=0&pos
    tdays=0&postorder=asc&highlight=magnes+neodymowy

    http://ise.pl/forum/viewtopic.php?t=7318&start=0&pos
    tdays=0&postorder=asc&highlight=magnes+neodymowy