  • 11. Data: 2006-01-18 20:30:23
    Temat: Re: Nielegalna DG. Co zrobic?
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Robert J." wrote:

    > Ale o co Ty masz do sprzedawcy pretensje??? Przecież tam połowa nie wystawia
    > faktur bo są to osoby fizyczne.

    No dopsz, a ja jestem osoba fizyczna i wystawiam faktury VAT ;]

    Who Am I? :>

    --
    Sid Meyer's Civilisation IV - zagrajmy ......... http://tiny.pl/xv2d
    Terror, ze strach sie bac - felieton ........... http://tiny.pl/xk83

  • 12. Data: 2006-01-18 20:45:13
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > oszczednosc niemala. Jestem naprwde bardzo zdziwiony niektorymi
    > Waszymi odpowiedziami...

    Znaczna czesc firm puszcza na Allegro towar nie wystawiajac rachunkow,
    za to taniej. Czy w opisie aukcji bylo zaznaczone ze wystawiana jest
    faktura?

    > To co robi ta osoba jest bardzo nieuczciwe

    ROTFL. Udowodnij to :>

    Skad wiesz ze kazdej transakcji nie ewidencjonuje w kasie
    fiskalnej?

    > spelnieniu moich planow. Ot, taki moj maly kamyczek w naprawianiu
    > Swiata...

    Zebys sie nie zdziwil, jak Swiat naprawi Ciebie.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 13. Data: 2006-01-18 20:45:19
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kałużny" <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl> napisał w
    wiadomości news:43cea0c1$1@news.vogel.pl...
> [...]
    > opisie swojej aukcji podaje, ze jest FIRMA zajmujaca sie tuszami do
    > drukarek. Odrzucam rowniez kontrargumenty, ze w sklepie mialbym 10%
    > taniej. To co zakupilem na aukcji za pi*oko 25zl plus przesylka 5 zl w
    > sklepie zakupilbym za ok 50-65 zl. Przy ilosciach jakie kupuje jest to
    > oszczednosc niemala. Jestem naprwde bardzo zdziwiony niektorymi
    > Waszymi odpowiedziami... To co robi ta osoba jest bardzo nieuczciwe i
    > po tym co tu napisaly niektore osoby, nie bede mial juz skrupulow w
    > spelnieniu moich planow. Ot, taki moj maly kamyczek w naprawianiu

    no to skoro odmawia wystawienia faktury lub rachunku (w zaleznosci od tego
    czy jest vatowcem czy nie)
    popelnia wykroczenie skarbowe z art 62 kks jezeli natomiast w ogole nie
    uwzglednia tego w rozlcizeniach z US to popelnia przestepstwo z art 54 kks,
    jezlei ponadto byla informacja na stronie iz wystawia faktury vat a teraz
    odmawia to dodatkowo mamy oszustwo , art 286 kk.
    czyli wprowazdenie wblad skutkujace niekorzystnym rozporzadzeniem mieniem
    (Twoim)
    P.

  • 14. Data: 2006-01-18 20:46:24
    Od: scream <n...@p...pl>

    Hikikomori San napisał(a):
    > Who Am I? :>

    Osobnik, który 5x w miesiącu zmienia sobie nicka? :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 15. Data: 2006-01-18 22:11:44
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

> [...]

    > sklepie zakupilbym za ok 50-65 zl. Przy ilosciach jakie kupuje jest to
    > oszczednosc niemala. Jestem naprwde bardzo zdziwiony niektorymi

    A cena ta była właśnie dlatego, że nie jest obciążona ZUS-em, VATem i
    dochodowym.

> [...]
    > po tym co tu napisaly niektore osoby, nie bede mial juz skrupulow w
    > spelnieniu moich planow. Ot, taki moj maly kamyczek w naprawianiu

    Tylko później nie płacz, że tusz to aż 50 zł kosztuje.

  • 16. Data: 2006-01-18 22:17:19
    Od: Tomasz Kałużny <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> napisał w
    wiadomości news:dqmed7$svv$1@news.onet.pl...
    > A cena ta była właśnie dlatego, że nie jest obciążona ZUS-em,
    VATem i
    Nie zgodze sie z Toba. Owszem oferta ta byla najtansza, ale sa tam
    sprzedawcy oferujacy w tej samej badz nieco (2-3 zl) wyzszej cenie i
    jasno piszacy w opisie aukcji ze wystawiaja FV.

    Tomek.

  • 17. Data: 2006-01-18 22:23:09
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kałużny" <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl> napisał w
    wiadomości news:43cebe6e$1@news.vogel.pl...
> [...]
    > sprzedawcy oferujacy w tej samej badz nieco (2-3 zl) wyzszej cenie i
    > jasno piszacy w opisie aukcji ze wystawiaja FV.

    A pewnie i tak działa to w ten sposób, że fakturę mało kto chce, więc
    jakoś to się kręci, a czasami można też i jakąś fakturkę dziabnąć, coby się
    skarbowy nie przyczepił.

  • 18. Data: 2006-01-18 22:32:59
    Od: Tomasz Kałużny <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> napisał w
    wiadomości news:dqmf2l$uvr$1@news.onet.pl...
    > A pewnie i tak działa to w ten sposób, że fakturę mało kto chce,
    więc

    Nie zmienia to jednak faktu, ze trzeba zaplacic ZUS i odprowadzic
    podatek od sprzedazy. Od jakiegos czasu skarbowki mocno interesuja sie
    Allegro, czego doswiadczylem osobiscie.

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 19. Data: 2006-01-18 23:07:11
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl> napisal(a):
    > więc
    >
    > Nie zmienia to jednak faktu, ze trzeba zaplacic ZUS i odprowadzic
    > podatek od sprzedazy. Od jakiegos czasu skarbowki mocno interesuja sie
    > Allegro, czego doswiadczylem osobiscie.

    Opowiedz coś o tym :) Na razie to wszyscy słyszeli, a nikt nie przeżył,
    jestem ciekawy jak na Ciebie wpadli. Chyba tylko donos, no bo jak inaczej?
    Filtrują sobie aukcje i oglądają takie od 1000 zł?
    --
    Samotnik

  • 20. Data: 2006-01-19 00:15:45
    Od: Tomasz Kałużny <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:dqmhmv$f2s$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Opowiedz coś o tym :) Na razie to wszyscy słyszeli, a nikt nie
    przeżył,

    Zaden donos. Kontroli zostali poddani uzytkownicy Allegro m.in. z
    woj.lodzkiego ktorzy w 2003 roku mieli jakas tam sprzedaz. Nie wiem
    jakie byly kryteria, ale moja sprzedaz w 2003 roku to 16 przedmiotow
    (z czego wiekszosc wystawianych dla znajomych) na laczna kwote ok.4000
    zl. Najpierw na poczatku 2005 roku przyszlo wezwanie do stawienia sie
    w US ws. 'Allegro w 2003 roku'. Zaopatrzony w zestawienie sprzedazy,
    ktore podeslali mi na zyczenie z portalu, i w wyjasnienia dotyczace co
    bylo moje a co 'grzecznosciowa' aukcja (oswiadczenia znajomych)
    pojechalem do US. Pani przyjela wyjasnienie na dziennik i juz. Milo
    porozmawialismy i okazalo sie, ze to pilotazowy program MinFin w kilku
    wojewodztwach. Czekalem na ich reakcje. Na koniec grudnia przyszla
    kontrola z US bo dopatrzyli sie, ze prowadzilem firme.Jednak sprzedaz
    tych rzeczy nie byla zwiazana z moja DG. Przesympatyczny pan inspektor
    sprawdzil KPiR, wplaty ZUSow (z racji odliczen w PIT-5) i inne
    dokumenty, w tym wszystkie rachunki ktore odpisywalem od rocznego
    PITa. Sporzadzil protokol pokontrolny w ktorym nie znalazlo sie nic
    obciazajacego mnie i... juz. Dostalem standardowo 14 dni na zlozenie
    brakujacych dokumentow (zawieruszyla sie jedna faktura odliczona od
    PITa rocznego) i teraz lada dzien powinna przyjsc odpowiedz. Prawda
    jest taka, ze tam tez pracuja ludzie i jak sie dobrze prowadzilo
    rozliczenia to wszystko jest OK. Natomiast jestem prawie w 100%
    pewien, ze gdyby taka kontrola spotkala osobe od ktorej kupowalem i
    ktora tu opisalem to mialby prze... cieplo.

    Pozdrawiam. Tomek.