  • 1. Data: 2006-09-04 07:11:01
    Temat: Niedziele, swieta, nadgodziny - umowa na zlecenie
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Witam.

    Jest sobie ksiegarnia. Zatrudnia na okres wzmozonego popytu na ksiazki
    studentow (i kogo tam jeszcze) zeby sprostac fali kupujacych. Praca odbywa
    sie w systemie godz. 10-20 od poniedzialku do soboty i 10-16 w niedziele.
    Czy przy zatrudnieniu na umowe zlecenie mozna sie domagac dodatkowego
    wynagrodzenia za ta (co tu duzo mowic - wyjatkowo) ciezka prace? Jesli tak
    to ile dokladniej? Wiem, ze w niedziele i swieta 100% wiecej za godzine.
    Za nadgodziny 50%. Ale podobno sa jeszcze jakies obowiazkowe ponad-dobowe
    przerwy po ilustam przepracowanych godzinach (a tu raczej tego nie ma).

    Jesli przysluguje owe dodatkowe wynagrodzenie (100 i 50 procent) to w jaki
    sposob sie o nie upomniec i kiedy? Przy wyplacie? Czy moze uswiadomic
    pracodawce wczesniej, ze nie damy sie przerobic na szaro? Czy moga byc
    jakies konsekwencje upominania sie o swoje? Np. pracodawca zauwazy, ze
    znamy swoje prawa i nas z tego powodu wywali?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 2. Data: 2006-09-04 07:14:10
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jasko Bartnik napisał(a):
> [...]
    > moga byc jakies konsekwencje upominania sie o swoje? Np. pracodawca
    > zauwazy, ze znamy swoje prawa i nas z tego powodu wywali?

    na razie (formalnie) nie ma pracodawcy i pracownika, więc i godzin
    nadliczbowych itp. wynalazków z kodeksu pracy

    KG

  • 3. Data: 2006-09-04 08:46:38
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    umowa zlecenie to umowa cywilnoprawna, wynagrodzenie tylko takie,
    jakie zostało wpisane w umowie. Żadnych dodatków za nadgodziny lub
    pracę w niedzielę, jeżeli nie zostały zapisane w umowie zlecenie.
    Przy umowie zlecenia jest tylko zleceniodawca i zleceniobiorca, a nie
    pracodawca i pracownik. Prawa zleceniobiorcy zapisane w Kodeksie
    cywilnym.

    wa