  • 1. Data: 2008-01-30 11:38:41
    Temat: Niedoszły pracodawca-problem
    Od: "Lecznica Weterynaryjna \"SERWIN\"" <lecznicaserwin<wytnij>@poczta.fm>

    Zwracam się doPaństwa z pewnym problemem.Osatnio miałem podjąć pracę w
    firmie handlowej.Na początku zaproponowano mi miesięczny okres próbny-na
    umowę-zlecenie.Umowa ta miała być sporządzona wg. oświadczenia pracodawcy w
    1 dniu mojej pracy.Po tygodniu poinformowano mnie,że umowa nie zostanie ze
    mną wcale podpisana,a tygodniowy pobyt w firmie powinienem był potraktować
    jako "szkolenie",które przyda mi się być może w następnej pracy.
    I tu nasuwa mi się pytanie.Czy powinienem otrzymać wynagrodzenie za
    przepracowany tydzień ? (40 godzin) Jęsli tak ,to w jaki sposób najlepiej
    dochodzić swoich praw?

    Będe wdzięczny za wszlkie odpowiedzi i sugestie,
    Pozdrawiam Piotrek

  • 2. Data: 2008-01-30 11:48:10
    Temat: Re: Niedoszły pracodawca-problem
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Lecznica Weterynaryjna "SERWIN" <lecznicaserwin pisze:
> [...]
    > I tu nasuwa mi się pytanie.Czy powinienem otrzymać wynagrodzenie za
    > przepracowany tydzień ? (40 godzin) Jęsli tak ,to w jaki sposób najlepiej

    Teoretycznie powinieneś otrzymać wynagrodzenie, ponieważ tak się
    umawiałeś z pracodawcą. Jednakże wyegzekwowanie tego wynagrodzenia może
    być trudne, z racji braku pisemnej umowy. Należałoby zacząć od wezwania
    do zapłaty, a potem powództwa o stwierdzenie istnienia stosunku pracy -
    do sądu pracy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-01-30 13:12:22
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał
> [...]
    > zapłaty, a potem powództwa o stwierdzenie istnienia stosunku pracy - do

    Dokładnie, trzebaby pomyśleć o tym czy masz jakieś dowody, że tam
    pracowałeś - np. zeznania kolegów (takich co by mieli chęc zeznawać przeciw
    pracodawcy), nagrania rozmów z pracodawcą itp...

  • 4. Data: 2008-01-30 13:43:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lecznica Weterynaryjna "SERWIN" @poczta.fm>"
    <lecznicaserwin<wytnij> napisał w wiadomości

    Ja bym złożył zawiadomienie o przestępstwie: oszustwie (wyłudzono od Ciebie
    pracę), oraz przeciwko prawom pracownika (218 i 219 kk). Tego typu sprawy
    są w Polsce realizowane i kończą aktami oskarżenia. Nawet jedna znana sieć
    sklepów (nie wymienię jej nazwy) miała z tym poważne kłopoty i przed sądem
    postawiono nie tylko zarząd ale i kierowników poszczególnych sklepów,
    którzy właśnie organizowali tego typu "szkolenia".