  • 1. Data: 2008-12-02 19:59:46
    Temat: Niechciana usługa.
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Witam.

    Niedawno dorobiłem się stałego łącza, z czym wiąże się umowa na 24
    miesiące. W ramach umowy na 2-miesięczny okres testowy zostaje włączona
    Usługa. Zgodnie z regulaminem, z Usługi można zrezygnować poprzez
    zalogowanie się na stronę ISP i "usunięcie klucza licencyjnego" do Usługi.
    W tym miejscu zaczynają się problemy, ponieważ po zalogowaniu brak jest
    jakiegokolwiek klucza licencyjnego (we wskazanym przez ISP miejscu)... a co
    za tym idzie, brak możliwości jego usunięcia.

    Podczas okresu testowego (opłata miesięczna za Usługę - 1 PLN) pomyślałem,
    że tak musi być i Usługa sama się dezaktywuje po okresie testowym.
    Oczywiście, było inaczej. Teraz Usługa kosztuje 8 PLN /m-c a rezygnacja z
    niej jest dodatkowo płatna. Tylko coż z tego, skoro wciąż jedynym sposobem
    rezygnacji jest (wg ISP) "zalogowanie i kliknięcie". I jak tu zrezygnować?

    Konsultanci ISP na pytanie jak zrezygnować z Usługi wpadli na błyskotliwy
    pomysł. Aby zrezygnować z Usługi wystarczy zrezygnować z ISP (co oznacza
    koszty zbliżone do tysiąca złotych) i znów się przyłączyć do sieci :)

    Chęć rezygnacji była i została ona wyrażona w sposób dostateczny - przez
    nieużywanie Usługi. Ma zastosowanie art. 60 Kodeksu Cywilnego? Jak ew.
    ugryźć ten problem?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 2. Data: 2008-12-02 22:36:02
    Temat: Re: Niechciana usługa.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 02.12.2008 Jan Bartnik <b...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > rezygnacji jest (wg ISP) "zalogowanie i kliknięcie". I jak tu zrezygnować?

    A jak zawierałeś tę umowę, też przez zalogowanie i kliknięcie? :)

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2008-12-03 07:32:38
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 3 Dec 2008 06:36:02 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > A jak zawierałeś tę umowę, też przez zalogowanie i kliknięcie? :)

    Zrezygnować z usługi ISP mogę pisemnie, co mi zaproponowali. Ale wg
    regulaminu rezygnacja z Usługi będącej nieobowiązkowym elementem usługi ISP
    musi się odbyć przez Internetowy System Administracji.

    W ramach Usługi można zamówić sobie klucz produktu. Rezygnacja z Usługi
    następuje przez jego usunięcie. Klucz nigdy nie został pobrany więc chyba
    jasne jest, że klient w ten sposób wyraża (w sposób dostateczny) wolę
    rezygnacji z usługi.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 4. Data: 2008-12-03 08:18:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 03.12.2008 Jan Bartnik <b...@g...com> napisał/a:
    > Zrezygnować z usługi ISP mogę pisemnie, co mi zaproponowali. Ale wg
    > regulaminu rezygnacja z Usługi będącej nieobowiązkowym elementem usługi ISP
    > musi się odbyć przez Internetowy System Administracji.

    No ale skoro to niemozliwe, to dlaczego nie masz przesłać oświadczenia
    woli w "normalny" sposób, czyli pisemnie dodatkowo informując ich o
    powodach takiej formy oświadczenia.

> [...]
    > następuje przez jego usunięcie. Klucz nigdy nie został pobrany więc chyba
    > jasne jest, że klient w ten sposób wyraża (w sposób dostateczny) wolę

    MZ nie jest dostateczny bo nie jest klarownym oświadczeniem Twojej woli.
    To, że ktos czegoś nie pobrał nie oznacza, że nie zamierza skorzystać z
    takiej możliwości - mogło Ci się do tej pory zwyczajnie nie chcieć np.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2008-12-03 10:00:14
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 3 Dec 2008 08:32:38 +0100, Jan Bartnik napisał(a):

> [...]
    > następuje przez jego usunięcie. Klucz nigdy nie został pobrany więc chyba
    > jasne jest, że klient w ten sposób wyraża (w sposób dostateczny) wolę

    Niech zgadnę - mowa o chello i jakimś durnym "smart security" który
    wciskają każdemu i który JEŻELI nie korzystasz (nie aktywowałeś nawet
    usługi) musisz wypowiedzieć!!!
    Ja zrezygnowałem z tego czegoś, poprzez mejla - i tylko tak. Nie da się
    zrezygnować z smart security przez konsultanta, jak jest w przypadku np.
    kanałów premium - tutaj wystarczy telefon do BOKu i po sprawie.

    W mejlu umieść swoje dane, adres, nr umowy i koniecznie nr abonenta oraz to
    ze po okresie "promocyjnym" czy z chwila obecna rezygnujesz z tego
    barachła.

  • 6. Data: 2008-12-03 17:39:43
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 3 Dec 2008 11:00:14 +0100, Herald napisał(a):

    > Niech zgadnę - mowa o chello i jakimś durnym "smart security" który
    > wciskają każdemu i który JEŻELI nie korzystasz (nie aktywowałeś nawet
    > usługi) musisz wypowiedzieć!!!

    Bardzo blisko :) Nie chciałem nazwy zdradzać ale powiem - Aster i pakiet
    F-Secure.

    > W mejlu umieść swoje dane, adres, nr umowy i koniecznie nr abonenta oraz to
    > ze po okresie "promocyjnym" czy z chwila obecna rezygnujesz z tego
    > barachła.

    Właśnie z nimi pertraktuję na temat zwrotu kasy za coś co mi na siłe
    wcisnęli, upierając się, że zrezygnować można tylko w sposób, w który
    zrezygnować się nie da ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 7. Data: 2008-12-03 21:19:06
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-12-03 18:39 Jan Bartnik napisał/a:

> [...]
    >
    > Właśnie z nimi pertraktuję na temat zwrotu kasy za coś co mi na siłe
    > wcisnęli, upierając się, że zrezygnować można tylko w sposób, w który

    Tu masz obrońcę (UKE):
    http://www.gadu-gadu.pl/biuro-prasowe/firma-gadu-gad
    u/402

    --