  • 1. Data: 2008-12-02 19:12:29
    Temat: Ile moge zarobic bez straty emerytury?
    Od: "Jendrek" <j...@h...krakow.pl>

    Nie wiem czy ta grupa ale jak w temacie. Pozdroofka

  • 2. Data: 2008-12-02 20:44:23
    Temat: Re: Ile moge zarobic bez straty emerytury?
    Od: "Marcin Korzuchowski" <q...@w...pl>

    JAK MASZ TYTUL PROFESORA TO MOZESZ DORABIAC NAWET 500 TYŚ MIESIECZNIE I NIE
    ZABIORA CI EMERYTURY

  • 3. Data: 2008-12-03 09:56:04
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 2 Dec 2008 20:12:29 +0100, Jendrek napisał(a):

    > Nie wiem czy ta grupa ale jak w temacie. Pozdroofka

    Bez względu na wysokość osiąganego przychodu nie podlegają zawieszeniu ani
    zmniejszeniu świadczenia osoby mającej ustalone prawo do emerytury i
    ukończony wiek wynoszący 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn. Ponadto
    ograniczenie możliwości zarobkowania nie dotyczy rent dla inwalidów
    wojennych, renty dla inwalidów wojskowych, których niezdolność do pracy
    pozostaje w związku ze służbą wojskową, a także rent rodzinnych
    przysługujących po osobach uprawnionych do tych świadczeń, których śmierć
    nastąpiła w związku ze służbą wojskową.

  • 4. Data: 2008-12-03 21:08:56
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-12-02 20:12 Jendrek napisał/a:
    > Nie wiem czy ta grupa ale jak w temacie. Pozdroofka

    Od 1 stycznia 1999 r. zawieszeniu ani zmniejszeniu bez względu na
    wysokość osiąganego przychodu nie podlegają emerytury osób, które
    osiągnęły wiek: 60 lat kobiety, 65 lat mężczyźni.

    Osiąganie przychodu nieprzekraczającego 70% kwoty przeciętnego
    wynagrodzenia za kwartał kalendarzowy, ogłoszonego przez prezesa GUS,
    nie powoduje zmniejszenia świadczeń.

    Kwoty równe 70% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego:
    od 1 września 2008 r. -
    2066,00 zł
    Od 1 grudnia 2008 r. -
    2078,00 zł

    Kwoty równe 130% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego:
    od 1 września 2008 r. - 3836,80 zł
    Od 1 grudnia 2008 r. - 3859,20 zł

    Graniczne kwoty przychodu dla 2008 r. wynoszą odpowiednio:
    24 416,90 zł - suma kwot przychodu odpowiadających 70% przeciętnych
    miesięcznych wynagrodzeń w 2008 r.
    45 345,60 zł - suma kwot przychodu odpowiadających 130% przeciętnych
    miesięcznych wynagrodzeń w 2008 r.

    W przypadku gdy przychód osiągany przez świadczeniobiorcę przekroczy 70%
    przeciętnego wynagrodzenia, ale będzie niższy niż 130% przeciętnego
    wynagrodzenia - emerytura, renta z tytułu niezdolności do pracy oraz
    renta rodzinna dla jednej osoby ulegną zmniejszeniu o kwotę
    przekroczenia, nie więcej jednak niż o kwotę maksymalnego zmniejszenia
    (ustalaną przy kolejnych waloryzacjach).....
    Więcej tu:
    http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=52

    --
    animka