  • 11. Data: 2005-04-17 09:59:59
    Temat: Re: Niebezpieczny produkt: pasty do zebow!
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Pozwac moga, ale po co? Zeby walkowac publicznie ich wlasne brudy? A jak
    > sie okaze ze w tych pastach sa jeszcze na dodatek srodki antykoncepcyjne?
    > I ze producenci ukrywaja te wszystkie swinstwa przed konsumentami.

    alt to nie producent ma wykazac z eprodukt jest zdrowy (w takim przypadku)
    tylko ten co
    wypisuje takie bzdury.

    p.

    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 12. Data: 2005-04-17 11:45:45
    Od: bus <b...@s...com>

    Lesio5 wrote:

    > Użytkownik "alet" <a...@h...com> napisał w wiadomości

    > (...)

    > Po pierwsze - nie mozna pociagnac sprzedawców, poniewaz sprzedawca jesli
    > posiada atest PZH jest kryty.

    O lapowkach nigdy nie slyszales?

    > Po drugie - MOŻNABY pociagnac najwyzej producenta/dystrybutora na
    > wprowadzenie na rynek produktu zawierajacego substancje
    > niebezpieczna/rakotwórcza. Nic natomiast mi nie wiadomo, by triclosan
    > znajdowal sie na liscie preparatów rakotwórczych w Polsce.

    Co ma brak na liscie do odpowiedzialnosci? Czy to znaczy ze
    producent/dystrybutor jest tylko odopowiedzialny w takich wypadkach. W
    chili sieci Wendy's kobieta znalazla palec. Skoro nikt nie nakazal
    wycofania chili, to znaczy ze moga dalej serwowac chili z palcami.
    Pewnie zamiast lyzek podadza obcinacze do paznokci.

    Ryzyka nie musi sie udowadniac!!!

    > Wiec jak na razie jest to sianie paniki. A (jak slusznie zauwazyl A
    > Lawa) mozna miec wytoczony proces przez polskiego dystrybutora - choc to
    > raczej malo prawdopodobne.

    Wytoczony mozna miec, tylko ze do tego trzeba ujawnic co producent
    wiedzial przed wprowadzeniem niebezpiecznego produktu na rynek. W tej
    szafie moze byc duzo trupow.

  • 13. Data: 2005-04-17 11:51:15
    Od: bus <b...@s...com>

    Przemek R... wrote:

    > alt to nie producent ma wykazac z eprodukt jest zdrowy (w takim przypadku)
    > tylko ten co
    > wypisuje takie bzdury.
    >
    > p.

    1. Udowadnia oskarzenie.
    2. Obrona ma prawo zadac dowodow w posiadaniu oskarzenia (np. badan
    laboratoryjnych o rakotworczosci sprzed wprowadzenia na rynek).

  • 14. Data: 2005-04-17 17:26:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bus wrote:

    > 1. Udowadnia oskarzenie.

    Przeczytaj sobie uważnie przepis.

    Przestępstwem jest naruszanie dobrego imienia firmy. To ewidentnie
    uczynił. Czyn ten nie jest przestępstwem tylko wtedy, jeśli pomawiający
    firmę udowodni, że to, co mówił/pisał, było uzasadnione.

  • 15. Data: 2005-04-17 18:32:58
    Od: bus <b...@s...com>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Przeczytaj sobie uważnie przepis.
    >
    > Przestępstwem jest naruszanie dobrego imienia firmy. To ewidentnie
    > uczynił.

    Na dorbe imie trzeba zasluzyc. Dobre imie nie jest automatyczne. NIe
    sugerujesz ze Tesco ma "dobre imie". Skad to twierdzenie o naruszeniu
    rzekomo dobrego imienia Tesco?

    > Czyn ten nie jest przestępstwem tylko wtedy, jeśli pomawiający
    > firmę udowodni, że to, co mówił/pisał, było uzasadnione.

    Czyli po raz kolejny wywalamy na smietnik konstytucje zeby przepchnac
    jakis paragraf. Pomowienie wystepuje kiedy informacja jest falszywa i
    mowiacy wie o tym z gory. Wyrazanie opinii nie jest pomowieniem z
    definicji. Na dodatek ryzyka nie trzeba udowadniac. Wszystko co nie jest
    pewnoscia jest ryzykiem. Sprawa zamknieta.

  • 16. Data: 2005-04-17 19:20:27
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "bus" <b...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > jakis paragraf. Pomowienie wystepuje kiedy informacja jest falszywa i
    > mowiacy wie o tym z gory. Wyrazanie opinii nie jest pomowieniem z

    Czyli jeśli powiem publicznie, że bus to męska prostytutka (sorry, za taki
    przykład, ale chciałam, żeby to było drastyczne), to nic mi nie powinno się
    stac przed sądem, dopóki:

    nie udowodnisz, że wiedziałam przed tą wypowiedzią o nieposzlakowanym
    prowadzeniu się bus'a
    oraz
    nie udowodnisz, że sypiasz wyłacznie dla przyjemności a nie za kasę?

    Jesteś pewien, że o to chodzi w konstytucji ? Żeby można było wyrażać
    dowolną opinię na temat jakiejkolwiek osoby i żeby to "zopiniowany" musiał
    udowadniac przed sądem, że nie jest wielbłądem (złodziejem, dziwką itd)

    pozdr

    Monika

  • 17. Data: 2005-04-17 19:51:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    idiom wrote:

    > Czyli jeśli powiem publicznie, że bus to męska prostytutka (sorry, za taki
    > przykład, ale chciałam, żeby to było drastyczne), to nic mi nie powinno się
    > stac przed sądem, dopóki:

    To troszkę mało - bycie męską prostytutką to nie przestępstwo (a
    stwarzanie zagrożenia, owszem).

    Może zwyzywaj go od bandytów? A przy okazji od pijaków - bo każdy
    bandyta to złodziej, a każdy złodziej to pijak, bo każdy pijak to
    złodziej ;->

  • 18. Data: 2005-04-17 21:33:29
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    bus wrote:

> [...]
    >

    > Wytoczony mozna miec, tylko ze do tego trzeba ujawnic co producent
    > wiedzial przed wprowadzeniem niebezpiecznego produktu na rynek. W tej

    Tak, TY musisz " trzeba ujawnic co producent
    wiedzial przed wprowadzeniem niebezpiecznego produktu na rynek"

    Gdyby się któryś z producentów zdecydował na proces, to by była
    znakomita pokazówka ;-) jak wykończyć sensata.

    MZ

  • 19. Data: 2005-04-18 03:57:02
    Od: bibo <w...@b...fr>

    idiom wrote:
    > U?ytkownik "bus" <b...@s...com> napisa? w wiadomo?ci

    > Czyli je?li powiem publicznie, ?e bus to m?ska prostytutka (sorry, za taki
    > przyk?ad, ale chcia?am, ?eby to by?o drastyczne), to nic mi nie powinno si?
    > stac przed s?dem,

    A co mialo by sie stac? Wyrazasz opinie i tyle. Bycie prostytutka meska
    albo zenska przestepstwem nie jest. Istnieje rowniez znaczenie
    literackie tego wyrazu i wiekszosc ma to na mysli.

    Jezeli powiesz ze x ukradl wczoraj w Tesco buty, wiedzac ze x w tym
    czasie byl na Bahamas, to pomawiasz. Jezeli mowisz ze uwazasz ze x
    ukradl buty, mimo ze nie masz dowodwo, to jest to wyrazenie opinii.
    Roznica polega na wiedzy i dzilaniu w zlej/dobrej wierze.

    > dopóki:
    >
    > nie udowodnisz, ?e wiedzia?am przed t? wypowiedzi? o nieposzlakowanym
    > prowadzeniu si? bus'a

    Blad. Nieposzlakowane prowadzenie nie jest dowodem na bycie/nie bycie
    prostytutka. Jest to kwestia subiektywnej opinii. Abstrakcja. Np. nie
    pijacy moze miec poszlakowana opinie wsrod nalogow.

    > oraz
    > nie udowodnisz, ?e sypiasz wy?acznie dla przyjemno?ci a nie za kas??

    Blad. Nieposzlakowanej opinii nie udowadnia sie. Tak jak nie udowadnia
    sie ryzyka.

    > Jeste? pewien, ?e o to chodzi w konstytucji ? ?eby mo?na by?o wyra?aae
    > dowoln? opini? na temat jakiejkolwiek osoby i ?eby to "zopiniowany" musia?
    > udowadniac przed s?dem, ?e nie jest wielb??dem (z?odziejem, dziwk? itd)
    >
    > pozdr
    >
    > Monika

    Podejscie bledne. Roznica pomiedzy opinia a pomowieniem jest astronomiczna.

  • 20. Data: 2005-04-18 04:01:12
    Od: bibo <w...@b...fr>

    Marcin Żyła wrote:

    > Tak, TY musisz " trzeba ujawnic co producent
    > wiedzial przed wprowadzeniem niebezpiecznego produktu na rynek"

    O przesluchaniu swiadkow strony przecinej slyszales w zyciu? Takich
    powiedzmy z R & D na poczatek.

    > Gdyby się któryś z producentów zdecydował na proces, to by była
    > znakomita pokazówka ;-) jak wykończyć sensata.
    >
    > MZ

    McDonald's sprobowal raz te droge. Ma teraz dyplom Ksiegi Rekordow
    Guinessa za najdluzszy proces w historii Anglii. Za 10 milionow kosztow
    sadowych. I nic nie wygrali.