  • 1. Data: 2006-04-26 16:55:23
    Temat: Nie zapłacili mi za usługi.... POMOCY!!!
    Od: achtung <a...@t...pl>

    Witam!

    Mam poważny problem.

    Jedna z firm potrzebowała kierowcy. Najpierw mieli mnie zatrudnić na umowę
    o pracę. Później sytuacja zmieniła się i stwierdzili, że mam założyć
    działalność gospodarczą. W zamian wzięli na siebie ciężar prowadzenia
    księgowości.

    No i tak jeździłem sobie. Wystawiałem rachunki. A z kasą róźnie bywało.
    Część dostawałem do ręki, część przelewem. Nigdy nie otrzymałem przelewu,
    gdzie w tytule był numer rachunku.

    Z kasą różnie, bo ot tak biorąc ostatni rachunek wystawiony 15.04 gdzie
    forma płatności była nieustalona, nie otrzymałem ani przelewu na konto,
    ani gotówki do ręki. Skontaktowałem się więć z firmą dla któej świadczyłem
    usługi, dlaczego nie zapłacili mi tej foaktury jescze i kiedy uregulują.
    Stwierdzili jednak fakt, iż dostałem gotówkę do ręki (na co nie mają
    potwierdzenia, bo nigdy nic nie kwitowałem)

    No i teraz tak. Człowiek głupim jest i uczy się całe życie. Wystawiłem 4
    rachunki, z czego tylko jeden mi podpisali i podbili pieczątką. Reszta w
    zasadzie inblanco bez potwierdzenia odbioru. Czy mimo to mogę jakoś ścigać
    swoje należnośći.

    Czy może jeżeli oni kwestionują wystawione rachunki, to może zabrać się od
    drugiej strony, i poprzez Sąd Pracy ustalić zainstniały stosunek pracy w
    tym okresie, zamiast bawić się w podpisy na fakturach. Skoro rzadnych
    faktur mi nie podpisali, to może świadczyć, że pracowałem na czarno,
    ponieważ nie miałem z nimi rzadnej wiążącej umowy współpracy, a mam
    świadków, że jeździłem.

    Co zrobić, pomóźcie proszę, bo sprawa jest na tyle pilna, że kończą mi się
    środki do życia, a Oni bezczelnie mnie oszukują.

    Pozdrawiam i dziękuje z góry!

    --
    Achtung, GG# 4176505

  • 2. Data: 2006-04-26 21:59:02
    Temat: Re: Nie zapłacili mi za usługi.... POMOCY!!!
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:op.s8mjylolfvuvqc@achtung-ooqqc5m achtung
    <a...@t...pl> pisze:

> [...]
    > umowę o pracę. Później sytuacja zmieniła się i stwierdzili, że mam
    > założyć działalność gospodarczą. W zamian wzięli na siebie ciężar
    Na piśmie?

    > No i tak jeździłem sobie. Wystawiałem rachunki. A z kasą róźnie bywało.
    > Część dostawałem do ręki, część przelewem. Nigdy nie otrzymałem
    > przelewu, gdzie w tytule był numer rachunku.
    I tak sobie jeździełeś z tym wszystkim?
    Naprawdę?

    > Stwierdzili jednak fakt, iż dostałem gotówkę do ręki
    > (na co nie mają potwierdzenia, bo nigdy nic nie kwitowałem)
    A co Ty masz na papierze od nich?

    > No i teraz tak. Człowiek głupim jest i uczy się całe życie.
    Prawda, choć mało odkrywcza. ;)

    > Wystawiłem 4
    > rachunki, z czego tylko jeden mi podpisali i podbili pieczątką. Reszta w
    > zasadzie inblanco bez potwierdzenia odbioru.
    Czy Ty na pewno wiesz co oznacza termin "in blanco"?

> [...]
    > od drugiej strony, i poprzez Sąd Pracy ustalić zainstniały stosunek
    > pracy w tym okresie, zamiast bawić się w podpisy na fakturach.
    To jest jakiś sposób, ale wątpię w skuteczność.

    > Skoro
    > rzadnych faktur mi nie podpisali, to może świadczyć, że pracowałem na
    > czarno, ponieważ nie miałem z nimi rzadnej wiążącej umowy współpracy,
    > a mam świadków, że jeździłem.
    Może charytatywnie?

    Przepraszam, przykro mi to mówić ale z tego co piszesz wydaje mi się, że
    wydymali Cię jak dziecko.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-04-27 08:24:18
    Od: achtung <a...@t...pl>

    Dnia 26-04-2006 o 23:59:02 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska.pl>
    napisał:

    > Przepraszam, przykro mi to mówić ale z tego co piszesz wydaje mi się, że
    > wydymali Cię jak dziecko.

    No dzięki! Nie prosiłem o wyrażenie opinii tylko o pomoc.

    --
    Achtung, GG# 4176505

  • 4. Data: 2006-04-27 19:50:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:op.s8nqysqcfvuvqc@achtung-ooqqc5m achtung
    <a...@t...pl> pisze:

    > No dzięki! Nie prosiłem o wyrażenie opinii tylko o pomoc.
    Nie zawsze dostaje się to, czego sie oczekuje. Czasem nawet nigdy.
    Ale jak ci spróbować pomóc skoro nie podajesz wielu istotnych informacji?
    Z twojego opisu wynika, że zachowałeś się jak naiwne dziecko. Może to tylko
    nieumiejętność precyzyjnego opisania zasadniczych elementów sytuacji, więc
    chciałem się dowiedzieć czegoś więcej.
    Już nie chcę.

    --
    Jotte