  • 1. Data: 2006-04-26 16:26:43
    Temat: pełnoletność i liceum
    Od: "michal_cobra" <m...@o...pl>

    Witam
    Chyba to odpowiednia grupa na to pytanie. (Tak mi sięwydaje)
    Chodzi o to że jak mam 18 lat to chyba mogę się bez rzadnego ale zwolnić z
    lekcji(bez ograniczeń, jak potrzebuje to mówie dyrektorowi że wychodze i
    tyle) Czy mam racje?
    Nie wiem gdzie szukać tych paragrafów żeby udowodnić to swojemu
    dyrektorowi:/ Bo czasem potrzebuje wyjść a tu kicha :-(

    Proszę pomóżcie.

  • 2. Data: 2006-04-26 17:28:31
    Temat: Re: pełnoletność i liceum
    Od: "drill" <a...@b...cc>

> [...]
    > Nie wiem gdzie szukać tych paragrafów żeby udowodnić to swojemu
    > dyrektorowi:/ Bo czasem potrzebuje wyjść a tu kicha :-(

    nauka jest obowiazkowa tylko do 18stego roku zycia... droga wolna

    pzdr
    drill

  • 3. Data: 2006-04-26 17:32:11
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    Użytkownik "michal_cobra" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy mam racje?

    Masz racje. Nie jesteś niewolnikiem i masz swoje prawa. Ten dyrektor też. On cie
    może najwyżej wypisać ze szkoły.
    Po prostu oceń, czy ci sie to opłaca i jak stwierdzisz, że tak to wyjdź nawet mu
    nic nie mówiąc.

    --
    CZYŚCIWO
    W Niemczech taka bieda, że już polskie szmaty piorą www.mewa.prv.pl

  • 4. Data: 2006-04-26 17:43:49
    Temat: Re: pełnoletno?ć i liceum
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]
    > Chyba to odpowiednia grupa na to pytanie. (Tak mi sięwydaje)
    > Chodzi o to że jak mam 18 lat to chyba mogę się bez rzadnego ale

    A co na to Twoj polonista?
    A jesli bedziesz pracowal, to uwazasz, ze bedziesz mogl po prostu, bez
    "zadnego ale" powiedziec szefowi, ze wychodzisz i tyle?

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 5. Data: 2006-04-26 18:17:21
    Od: "Joten" <j...@j...joten>

    Użytkownik "michal_cobra" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Proszę pomóżcie.

    Dosc kontrowersyjna kwestia, poruszana juz wielokrotnie w gigantycznych
    watkach na grupie, poza tym w mediach calkiem niedawno bylo o tym glosno -
    teoretycznie mozesz sobie sam pisac zwolnienia i/albo usprawiedliwienia,
    praktycznie to to tylko od Dyrektora zalezy czy to uzna, czy nie - zawsze
    moze sie Statutem Szkoly zaslonic albo cos. Jesli masz dosc samozaparcia
    zeby walczyc i byc moze nawet chodzic po sadach - walcz, masz IMO duza
    szanse na wygrana, ale miej swiadomosc ze gra moze nie byc warta swieczki
    (lazenie po sadach, rozprawach, duzo halasu o kilka nieusprawiedliwionych
    godzin etc.)...

    --
    j.

  • 6. Data: 2006-04-26 18:47:48
    Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@p...net>

    Joten <j...@j...joten> pisze:
    > chodzic po sadach - walcz, masz IMO duza szanse na wygrana, ale miej
    > swiadomosc ze gra moze nie byc warta swieczki (lazenie po sadach,
    > rozprawach, duzo halasu o kilka nieusprawiedliwionych godzin etc.)...

    Ale z sądu chociaż dają usprawiedliwienia.

    --
    ŁK http://moze.przeczytaj.sobie.to

  • 7. Data: 2006-04-26 18:54:01
    Od: "michal_cobra" <m...@o...pl>

    Wiesz tak naprawde chodzi mi o sporadyczne przypadki.
    Typu raz w miesiącu muszę wyjść nagle i cos załatwić.
    Nie chodzi tu o jakieś niechodzenie tygodniami etc.
    Myśałem poprostu że jest na to jakiś paragraf ;-)

    Ale i tak dzięki
    pozdrawiam michal_cobra

  • 8. Data: 2006-04-26 19:10:01
    Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@p...net>

    michal_cobra <m...@o...pl> pisze:
    > Wiesz tak naprawde chodzi mi o sporadyczne przypadki.
    > Typu raz w miesiącu muszę wyjść nagle i cos załatwić.
    > Nie chodzi tu o jakieś niechodzenie tygodniami etc.
    > Myśałem poprostu że jest na to jakiś paragraf ;-)

    Przecież można mieć jakieś nieusprawiedliwione godziny.

    --
    ŁK http://moze.przeczytaj.sobie.to

  • 9. Data: 2006-04-26 19:11:47
    Od: "Joten" <j...@j...joten>

    > Myśałem poprostu że jest na to jakiś paragraf ;-)

    Paragraf AFAIK jest, i z niego wynika ze masz prawo zarowno sam sie zwalniac
    jak i nieobecne godziny usprawiedliwiac, ale to sie ma obecnie nijak do tego
    co obowiazuje praktycznie w szkolach - niemniej zwolnic sie masz prawo, a
    Dyrekcja ma prawny obowiazek uznac usprawiedliwienie napisane przez
    pelnoletniego ucznia - jesli bedzie miala jakies opory, mozesz narobic
    balaganu, w koncu Ci uznaja. Tylko zanim to zrobia moze minac sporo czasu ;)

    --
    J.

  • 10. Data: 2006-04-26 19:24:14
    Od: "michal_cobra" <m...@o...pl>

    Jeszcze raz wielkie dzięki
    p.s. jakieś tam można mieć nieusprawiedliwione ;-)

    michal_cobra