  • 1. Data: 2006-04-26 16:55:52
    Temat: pozyskiwanie adresow mailowych potencjalnych uslugobiorcow
    Od: r...@g...com

    Witam serdecznie,

    otrzymalam mailem prosbe o wyrazenie zgody na przekazanie mi przez
    firme wysylajaca ow mail na przekazanie informacji/oferty handlowej.
    Prosba o uzyskanie zgody umotywowana byla Ustawa o swiadczeniu uslug
    droga elektroniczna. List podpisany z imieia i nazwiska, wszystkie dane
    oficjalne. Teoretycznie wszystko wiec zgodnie z prawem, gdyz wymog
    takiej zgody faktycznie jest ustawowo wymagany, jednakze nie w tej
    ustawie.
    Informacje o wymogu zgody znajdujemy w ustawie z dnia 2 marca 2000 r. o
    ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialnosci za
    szkode wyrzadzona przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz.
    271) w art. 6 ust 3 ("3. Posluzenie sie telefonem, wizjofonem,
    telefaksem, poczta elektroniczna, automatycznym urzadzeniem
    wywolujacym lub innym srodkiem komunikacji elektronicznej w celu
    zlozenia propozycji zawarcia umowy moze nastapic wylacznie za
    uprzednia zgoda konsumenta.")

    Wiec ta cala bajera o zgodnosci z ustawa to sciema dla spamu, bo choc
    oferty w mailu z zapytaniem o zgode nie bylo, to oczywiscie w stopce
    byl adres, pod ktorym w Internecie oferta owa jest dostepna.

    Poza tym ciekawi mnie, jaka ustawa badz inna forma prawna okresla
    sposob wchodzenia w posiadanie adresow mailowych potencjalnyc
    uslugobiorcow? Innymi slowy, na co moge powolac sie jesli napisze do
    tej firmy z zadaniem podania zrodla uzyskania mojego adresu mailowego?
    Zaadresowany mail byl na moje imie + adres, bez nazwiska, i dodatkowo
    pisane imie mala litera, jest to adres, ktorego nigdy nie uzywam w
    necie, wiec nie figuruje w zadnej bazie, na umieszczenie w ktorej
    moglam kiedykolwiek sie swiadomie zgodzic.

    Z gory dziekuje za odpoweidzi

    pozdrawiam
    ala