  • 11. Data: 2003-09-06 19:54:49
    Temat: Re: Nie przyszło mu do głowy...
    Od: Arek <a...@e...net>

    Tristan Alder rzecze:
    > Niejeden aresztowany się szarpie.

    Ale to nie jest jakiś tam, tylko znana mi dziewczyna, która
    szła spokojnie chodnikiem.
    Nagle podjeżdża do niej suka i potem wciągają ją do niej.
    Wybacz, ale mi się od razu krew by w żyłach zmroziła i tamtemu gościowi
    pewnie też, tylko właśnie uspokajał swoje sumienie, że "to przecież policjanci".

    > No i? Przecież właśnie choćby na wytrzeźwiałkę ją mogli zabierać.

    Nigdy by mi do głowy nie przyszła taka myśl!

    > Poza tym -- kilkadziesiąt metrów od komendy, to nie ,,tuż przy''. CO mieli,
    > auto zostawić, a ją nieść do komendy? Poza tym -- nawet jeśli aresztują, to
    > przecież mogą ją wieźć gdziekolwiek.

    Ale nie pojechali do komendy, a to gdziekolwiek to właśnie dzwonek alarmowy.

    > A ja nie. Nie widzę tutaj nic podejrzanego.

    I właśnie to piętnuję.
    Brak świadomości mimo wielu nagłośnionych spraw, że dziś w Polsce policjanci przez
    swoją władzę, są tak zdemoralizowani, że stają się bestiami i posuwają do
    potworności. :(

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 12. Data: 2003-09-06 20:26:19
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Arek <a...@e...net> napisał:
    > Ale to nie jest jakiś tam, tylko znana mi dziewczyna, która
    > szła spokojnie chodnikiem.

    I wszyscy Twoi znajomi są święci, Policja nigdy ich nie dotknie,
    a jeśli się odważy, to zaraz będziesz wzywał na ratunek prasę
    i telewizję?

    > Nagle podjeżdża do niej suka i potem wciągają ją do niej.

    Najpierw z nią rozmawiali. Sprawiali wrażenie, że wykonują swoje
    obowiązki.

    > Wybacz, ale mi się od razu krew by w żyłach zmroziła i tamtemu gościowi
    > pewnie też, tylko właśnie uspokajał swoje sumienie, że "to przecież
    > policjanci".

    Bo gdybyś nie zauważył, Policja nadal jest instytucją społecznego
    zaufania, powołaną do utrzymywania porządku i pilnowania przestrzegania
    prawa. Oczywiście, jak w każdej dużej instytucji zdarzają się
    "czarne owce", ale to nie znaczy, że należy podejrzewać wszystkich
    policjantów. To już podchodzi pod paranoję i utrudnianie pracy
    Policji.

    > Nigdy by mi do głowy nie przyszła taka myśl!

    Czemu?

> [...]
    > przez
    > swoją władzę, są tak zdemoralizowani, że stają się bestiami i posuwają do

    W jakim zawodzie pracujesz? Mogę Cię zapewnić, że jakikolwiek jest Twój
    zawód, znajdzie się cała masa przypadków, że ludzie wykonujący ten
    sam zawód, co Ty, dopuścili się morderstw, gwałtów, napadów z bronią
    w ręku, rozbojów i innych równie brutalnych przestępstw. Czy to jest
    powód, żeby wzywać Policję, prasę i telewizję, kiedy zapraszasz
    dziewczynę do swojego samochodu? Przecież możesz być gwałcicielem.
    Skąd przechodzień (choćby znający tą dziewczynę) ma wiedzieć,
    gdzie ją zabierasz? Pomyśl o tym.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 13. Data: 2003-09-06 20:41:03
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia sob 6. września 2003 21:54 ktoś podpisujący się jako Arek
    napisał(a):

> [...]
    > Nagle podjeżdża do niej suka i potem wciągają ją do niej.
    > Wybacz, ale mi się od razu krew by w żyłach zmroziła i tamtemu gościowi

    Nie wiadomo CO widział. W końcu mogli ją ścigać, mogli ją zauważyć jak
    popełnia przestępstwo?

    > pewnie też, tylko właśnie uspokajał swoje sumienie, że "to przecież
    > policjanci".

    Raczej po prostu nie skojarzył, bo inaczej by pewnie zadzwonił na 112. Po
    prostu nadintepretujesz widząc całą sytuację. A on widział znaną sobie
    laskę, którą zatrzymała nad ranem policja. Psychologicznie nie widzę tu nic
    podejrzanego. Jednak policjanci z definicji wzbudzają zaufanie i nie
    podejrzewa się ich o coś niewłaściwego.

    > Nigdy by mi do głowy nie przyszła taka myśl!

    No widzisz. Tobie nie, jemu może tak. Po prostu nie skojarzył, że dzieje się
    coś złego i już. Ja bym też nie skojarzył.

    > Ale nie pojechali do komendy, a to gdziekolwiek to właśnie dzwonek
    > alarmowy.

    Myślisz, że ich śledził? Przejeżdżał autem obok! A więc widział conajwyżej
    mały fragment zdarzenia. Pewnie zanim odjechali, on już był daleko.

    > I właśnie to piętnuję.
    > Brak świadomości mimo wielu nagłośnionych spraw, że dziś w Polsce
    > policjanci przez swoją władzę, są tak zdemoralizowani, że stają się
    > bestiami i posuwają do potworności. :(

    A to jest inna bajka, ale pan N. nie jest tu winny.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

  • 14. Data: 2003-09-07 02:12:40
    Od: Arek <a...@e...net>

    Piotr 'Gerard' Machej rzecze:
    > Najpierw z nią rozmawiali. Sprawiali wrażenie, że wykonują swoje
    > obowiązki.

    > Policja nadal jest instytucją społecznego zaufania,

    A nie powinna już być.

    > powołaną do utrzymywania porządku i pilnowania przestrzegania
    > prawa.

    To do czego jest powołana a to co robi to dwie różne rzeczy.

    > Oczywiście, jak w każdej dużej instytucji zdarzają się
    > "czarne owce", ale to nie znaczy, że należy podejrzewać wszystkich
    > policjantów. To już podchodzi pod paranoję i utrudnianie pracy

    Czy ja mówiłem o wszystkich?
    Nie mówiłem o konkretnym przypadku - dziewczyny siłą wciąganej do suki.
    Może jesteś za młody i stąd brak wrażliwości, ale ja na takie widoki
    jestem uczulony.

    > Czemu?

    A widziałeś kiedykolwiek dziewczynę w izbie wytrzeźwień ?

    [..]
    > powód, żeby wzywać Policję, prasę i telewizję, kiedy zapraszasz
    > dziewczynę do swojego samochodu? Przecież możesz być gwałcicielem.

    Gdy zapraszam - nie. Gdy porywam - tak jak to zrobili Ci policjanci - tak.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 15. Data: 2003-09-07 02:14:18
    Od: Arek <a...@e...net>

    Tristan Alder rzecze:
    > Nie wiadomo CO widział. W końcu mogli ją ścigać, mogli ją zauważyć jak
    > popełnia przestępstwo?

    Wiadomo co widział bo sam o tym mówił. Widział dziewczynę siłą wciąganą
    do suki. To wystarczy.

    > A to jest inna bajka, ale pan N. nie jest tu winny.

    Dla mnie jest. Schował uszy po sobie i uspokajał sumienie.

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 16. Data: 2003-09-07 09:48:10
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:bje464$1hs$1@news.onet.pl...

    > A widziałeś kiedykolwiek dziewczynę w izbie wytrzeźwień ?

    I to wiele.

    Kania
    GG: 299238

  • 17. Data: 2003-09-07 09:52:28
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:bje496$1hs$2@news.onet.pl...
    > Tristan Alder rzecze:
    >
    > Wiadomo co widział bo sam o tym mówił. Widział dziewczynę siłą wciąganą
    > do suki. To wystarczy.

    Widziales kiedys, jak sie odbywa aresztowanie nacpanych dzieciakow?? Ja
    mialam okazje. Chlopak i dziewczyna, wiek 18 i 23 lata, nacpani, jak jasna
    cholera. Podczas aresztowania byli agresywni, krzyczeli wyrywali sie,
    probowali gryzc. 4 policjantow probowalo ich wsadzic do suki. Czy w takich
    warunkach tez bys podniosl larum?? Chlopaka, ktory byl zabierany znalam z
    widzenia i w zyciu bym nie wpadla, ze cpal.

    > Dla mnie jest. Schował uszy po sobie i uspokajał sumienie.

    Nie, zachowal sie, jak kazdy z nas. Nie znal sytuacji, wiec nie podjerzewal,
    ze cos jest nie tak. Proste. A skoro Ty jestes jasnowidzem, to moze
    powinienes sam patrolowac ulice miedzy 22 a 6 rano??

    Kania
    GG: 299238

  • 18. Data: 2003-09-07 09:54:04
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:bjdc45$kgb$1@news.onet.pl...

    > Ale ponieważ w naszym kraju niewielu stać na adwokata to na miejscu tego
    > gościa zaraz bym dzwonił na jakiś interwencyjny telefon
    prasy/radia/telewizji.

    I myslisz, ze prasa czy radio zareaguja na aresztowanie jakiejs laski?? O
    naiwnosci...

    Media nie lubia wchodzic policji, bo to przewaznie za duzo kosztuje...

    Kania
    GG: 299238

  • 19. Data: 2003-09-07 10:05:11
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia nie 7. września 2003 04:12 ktoś podpisujący się jako Arek
    napisał(a):

    > Piotr 'Gerard' Machej rzecze:

    > A nie powinna już być.

    To Twoje zdanie. ja jednak wolę żeby w państwie, w jakim żyję, policja była
    stróżami prawa.

    > To do czego jest powołana a to co robi to dwie różne rzeczy.

    Bo im płacą psie pieniądze, na nic nie mają. To dziwisz się, że to przyciąga
    niekoniecznie właściwych ludzi? Za 800zł będziesz życie narażał, czy raczej
    staniesz za krzakiem i będziesz polował na łapówki.

    > Czy ja mówiłem o wszystkich?
    > Nie mówiłem o konkretnym przypadku - dziewczyny siłą wciąganej do suki.
    > Może jesteś za młody i stąd brak wrażliwości, ale ja na takie widoki
    > jestem uczulony.

    Nie gadaj bzdur o młodości i o wrażliwości. Nieraz widziałem stare baby w
    drodze do kościoła przekraczające leżącego na ulicy człowieka. A ja zawsze
    zawiadamiam odpowiednie służby. I czyniłem to także, gdy jeszcze byłem
    młody. Natomiast nadal nie mam zamiaru dzwonić do telewizji, gdy zobaczę,
    że w nocy policja aresztuje kogoś na ulicy.

    > A widziałeś kiedykolwiek dziewczynę w izbie wytrzeźwień ?

    Nie wiem, nie bywam tam.

    > [..]
    > Gdy zapraszam - nie. Gdy porywam - tak jak to zrobili Ci policjanci -
    > tak.

    Bo nie jesteś policjantem. A policja ma prawo do aresztowania i po raz
    kolejny powtarzam Ci, że nie wzbudza społecznego niepokoju, gdy policja
    nawet siłą wprowadza kogoś do radiowozu.

  • 20. Data: 2003-09-07 10:06:24
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia nie 7. września 2003 04:14 ktoś podpisujący się jako Arek
    napisał(a):

    > Tristan Alder rzecze:
    >
    > Wiadomo co widział bo sam o tym mówił. Widział dziewczynę siłą wciąganą
    > do suki. To wystarczy.

    Wystarczy, żeby podejrzewać, że ją aresztują.

    BTW: Skąd wiesz, co mówił?

    > Dla mnie jest. Schował uszy po sobie i uspokajał sumienie.

    Zawiadomienie policji nie boli. Sam to nieraz robiłem. Skoro jednak tego nie
    zrobił, to po prostu nie miał żadnych podejrzeń.