  • 1. Data: 2003-09-06 11:57:02
    Temat: zakupy internetowe!
    Od: "Maciej Szyszko" <t...@N...gazeta.pl>

    Witam!

    Zamowilem towar w sklepie internetowych. Nie mam do niego konkretnych
    zastrzezen technicznych, ale nie jestem zadowolony z produktu - rozmyslilem
    sie. Czy mam prawo zwrocic towar? Jesli tak to ile mam na to czasu oraz na
    jakie przepisy powinienem sie powolac w uzasadnieniu?

    Dziekuje,
    Maciej Szyszko

  • 2. Data: 2003-09-06 19:13:44
    Temat: Re: zakupy internetowe!
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Maciej Szyszko" <t...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie. Czy mam prawo zwrocic towar? Jesli tak to ile mam na to czasu oraz na
    > jakie przepisy powinienem sie powolac w uzasadnieniu?

    10 dni, obojętnie czy internetem czy telefonem.

  • 3. Data: 2003-09-07 12:42:59
    Od: "Maciej Szyszko" <t...@N...gazeta.pl>

    Krzysztof Gil <k...@p...pl> napisał(a):
    > 10 dni, obojętnie czy internetem czy telefonem.

    Wiem, że obojętnie, ale muszę podać uzasadnienie, bo mi nie przyjmą towaru :
    (. Nie wiem na jakie przepisy mam się powołać.

  • 4. Data: 2003-09-07 17:53:44
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > Wiem, że obojętnie, ale muszę podać uzasadnienie, bo mi nie przyjmą towaru
    :
    > (. Nie wiem na jakie przepisy mam się powołać.

    ustawa z 02.03.2000 r. o ochronie niektórych praw
    konsumentów (Dz.U. Nr 22, poz. 271)

    umowa zawarta na odległość

  • 5. Data: 2003-09-09 08:53:16
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...nospam.pl>

    Witam

    "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał:

    > ustawa z 02.03.2000 r. o ochronie niektórych praw
    > konsumentów (Dz.U. Nr 22, poz. 271)

    Jak jest liczone te 10 dni? Od momentu otrzymania paczki,
    do dnia jej odeslania. Czy tez od momentu wyslania przez
    sklep, do dnia ponownego jej otrzymania przez sklep?

    (mrk)

  • 6. Data: 2003-09-09 11:23:02
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    Marcin R. Kiepas <m...@i...nospam.pl> napisał(a):

> [...]
    > do dnia jej odeslania. Czy tez od momentu wyslania przez
    > sklep, do dnia ponownego jej otrzymania przez sklep?

    Art. 10. 1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od
    umowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia
    usługi - od dnia jej zawarcia.
    2. W razie braku potwierdzenia informacji, o których mowa w art. 9 ust. 1,
    termin, w którym konsument może odstąpić od umowy, wynosi trzy miesiące i
    liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od
    dnia jej zawarcia. Jeżeli jednak konsument po rozpoczęciu biegu tego terminu
    otrzyma potwierdzenie, termin ulega skróceniu do dziesięciu dni od tej daty.
    3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej
    na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
    1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed
    upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1,
    2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na
    nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich
    oryginalnego opakowania,
    3) umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie
    zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym,
    4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w
    złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,
    5) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać
    zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,
    6) dostarczania prasy,
    7) (3) usług w zakresie gier i zakładów wzajemnych.

    pzdr

    marek radwański