  • 21. Data: 2010-06-18 20:37:46
    Temat: Re: Nie moge wyrzucić z forum osoby?
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > zasady publikując tam wyraził zgodę na ich umieszczenie w serwisie.

    Bez wynagrodzenia ?

  • 22. Data: 2010-06-18 20:57:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Bez wynagrodzenia ?

    A to coś zmienia? Jest jakiś zakaz?

  • 23. Data: 2010-06-19 08:53:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jun 2010, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid> napisał

    > A to coś zmienia? Jest jakiś zakaz?

    Nie ma, ale na ogół regulacje prawne zawierają jakieś formy pozwalające
    "wypowiedzieć tryb darmowy", i być może i tu by się dało coś zastosować,
    w stylu "interesy twórcze"?
    Sugeruję, że ułatwione "zrywanie umowy" nieodpłatnej, jeśli można
    tak w uproszczeniu opisać ustalone przepisami różnice (między większością
    umów w formie odpłatnej i nieodpłatnej) powinny działać w obie strony.

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2010-06-19 08:53:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jun 2010, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > usługi udostepniania informacji czy usługa udostępniania powierzchni dysku
    > do wygłaszania poglądów

    Ale to porównanie jak mniemam dotyczy *odpłatnego* korzystania
    z forum/czegokolwiek?
    Regulacje którym się przyglądałem na ogół wiążą prawa z prawem do
    płacenia ;), co najwyżej "utrzymanie" prawa do korzystania wiąże
    się z przejściem z korzystania nieodpłatnego na odpłatne.
    Przykładowo - taki lokator. Korzystający (nieodpłatnie) też
    jest lokatorem. Ale jak chce korzystać z ochrony, to w praktyce
    musi przejść na "tryb odpłatny".
    I IMVHO w opisywanym przypadku tezy o "obowiązkach" nie da się
    obronić, jeśli dostawca udziela dostępu nieodpłatnie.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2010-06-19 10:19:09
    Od: to <t...@a...xyz>

    Danusia wrote:

    > Pod warunkiem ?e regulamin nie zawiera klauzul niedozwolonych. Punkty
    > regulaminu w których takie klauzule wystepuj? s? z mocy prawa niewa?ne i
    > nie mo?esz sie na nie powo?ywaae.

    Ale skąd w ogóle pomysł, że korzystanie z darmowego forum musi opierać
    się na jakimś regulaminie i bez niego nie można kogoś z niego wyrzucić
    jeśli ma się taki kaprys? Czy trzeba mieć powód poparty regulaminem czy
    umową, by wyprosić kogoś z własnego domu? Czy organizując np. panel
    dyskusyjny w wynajętej sali nie można sobie w dowolny sposób dobierać
    dyskutantów?

    --
    cokolwiek

  • 26. Data: 2010-06-19 10:19:20
    Od: to <t...@a...xyz>

    Andrzej Adam Filip wrote:

    > Możesz wyrzucić? Pewnie tak (jeśli masz jakiś sensowny powód a nie tylko
    > zwykłe "widzimisie" albo "dyskryminacje").

    Twierdzisz, że właściciel darmowego forum dyskusyjnego nie może odbierać
    doń dostępu choćby dlatego, że kogoś zwyczajnie nie lubi? Na jakiej niby
    podstawie? Takie twierdzenia nie mają żadnych podstaw ani w kontekście
    przyjętych w sieci zwyczajów, ani w analogii do "real life", ani też w
    zwykłej logice.

    > Czy powinieneś się liczyć z dłuższym ciąganiem po sądach jak
    > ("pechowo") trafisz na "pieniacza"? Oczywiście.

    A jakiś przykład takiej sprawy?

    --
    cokolwiek

  • 27. Data: 2010-06-19 10:19:28
    Od: to <t...@a...xyz>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > usługi udostepniania informacji czy usługa udostępniania powierzchni
    > dysku do wygłaszania poglądów

    A jak zaproszę kumpli do domu to świadczę im usługę udostępniania kanapy
    w celu wygłaszania poglądów i spożycia napojów alkoholowych?

    --
    cokolwiek

  • 28. Data: 2010-06-21 08:10:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Jun 2010, to wrote:

    > A jak zaproszę kumpli do domu to świadczę im usługę udostępniania kanapy
    > w celu wygłaszania poglądów i spożycia napojów alkoholowych?

    Żeby formalności stało się zadość :)
    - o ile wiem, taka forma nosi nazwę "kontaktów towarzyskich"
    i nie jest traktowana jako usługa
    - niewątpliwie ww. forma wymieniona jest w przepisach (chyba w prawie
    autorskim dla przykładu), więc niejako jest "uznana" przez przepisy
    - nie znam jej prawnej definicji, jak ktoś zna to proszę zapodać,
    jeśli jej nie ma, to należy stosować "definicję słownikową"

    Proszę o ew. korekty/wyjaśnienia/sprostowania jesli coś źle ująłem.

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2010-06-21 11:07:41
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A to coś zmienia? Jest jakiś zakaz?

    Za pracę autorską należy się wynagrodzenie.

  • 30. Data: 2010-06-29 06:10:10
    Temat: Re: Nie moge wyrzuciae z forum osoby?
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz>

> [...]
    > umową, by wyprosić kogoś z własnego domu? Czy organizując np. panel
    > dyskusyjny w wynajętej sali nie można sobie w dowolny sposób dobierać

    To mówię, że zasadniczo jedyną kwestią są artykuły tego, który jest
    wyrzucany.