  • 1. Data: 2019-08-14 23:10:28
    Temat: Nic się nie zmieniło w sprawie tortur
    Od: Animka <a...@w...pl>

    Kwestia najistotniejsza: w Polsce nadal dochodzi do torturowania
    ludzi. Komitet zwraca szczególną uwagę na ich stosowanie na posterunkach
    policji. Podany jest przypadek nieżyjącego już Igora Stachowiaka, który
    był rażony taserem w policyjnej toalecie, mimo że nie stawiał żadnego
    oporu. Zdaniem międzynarodowego komitetu reakcja polskich władz w tej
    sprawie była spóźniona - nie do pomyślenia choćby było to, że
    funkcjonariusze nie zostali bezpośrednio po powzięciu informacji o
    zdarzeniu przez ich przełożonych zawieszeni.

    Komitet zaleca, by Polska zainstalowała monitoring wizyjny we wszystkich
    miejscach przesłuchań osób zatrzymanych. Doradza również, by organizacje
    pozarządowe mogły monitorować miejsca pozbawienia wolności.

    https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/1426069,polsk
    a-nadal-torturuje-ludzi.html

    --
    animka

  • 2. Data: 2019-08-14 23:46:17
    Temat: Re: Nic się nie zmieniło w sprawie tortur
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Animka <a...@w...pl> pisze:
> [...]
    > wszystkich miejscach przesłuchań osób zatrzymanych. Doradza również,
    > by organizacje pozarządowe mogły monitorować miejsca pozbawienia

    Taki monitoring co "nie działa" jak ma wyjść na szkodę funkcjonariusza?
    Ma być kolejne malowanie trawy na zielono?

    Kojarzysz jakieś _naprawdę surowe_ kary za odpowiedzialnych za działanie
    monitoringu co "nie działał"? Ja jakoś nie kojarzę a chciałbym żeby
    wyszło że mam w tej kwestii sklerozę.

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2019-08-15 11:20:55
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-08-14 o 23:46, A. Filip pisze:

> [...]
    >
    > Kojarzysz jakieś _naprawdę surowe_ kary za odpowiedzialnych za działanie
    > monitoringu co "nie działał"? Ja jakoś nie kojarzę a chciałbym żeby

    Jak jakieś organizacje pozarządowe by monitorowały to nie dochodziłoby
    do takich zezwierzęcń.(Tak jak wyżej)

    --
    animka

  • 4. Data: 2019-08-15 12:05:45

    W dniu 2019-08-14 o 23:10, Animka pisze:
    >  Kwestia najistotniejsza: w Polsce nadal dochodzi do torturowania
    > ludzi. Komitet

    A co "komitet" ma do powiedzenia w kwestii torturowania psychicznego w
    rodzinach w szkołach w zakładach pracy?
    A co z torturowaniem obywatela podatkami i durnymi przepisami?
    Co komitet zrobił w tej sprawie?
    Jak żyć KOMITECIE? ;-)